Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 1113 ggr
illernettan
0

Invigning av AMHS Illertorgs nya lokal.

Jag har äntligen blivit klar med AMHS Illertorgs nya lokal och den kommer att invigas 7/2-09.

Träffens start är 13,00 och håller på tills illrar och ägare stupar. (förmodligen blir jag den förste Flört)

Under dagen blir det illerträff, tipspromenad med fina vinster till iller och ägare och eventuellt besök från Bevital. SKILLS kommer på besök och har med sig information om föreningen.

När du handlar i butiken har du 50% på sortimentet, undantaget foder och Ferret Nation 142. Erbjudandet gäller endast vid kontant betalning, vid besök i Tidanbutiken och endast 7/2.

AMHS Illertorg bjuder på korv med bröd, fika och trevligt umgänge. Alla är varmt välkomna förutom objudna gäster såsom öronskabb. Så var snälla och kolla upp illrarna innan besöket.

Lokalen är även handikappanpassad så att du med rullstol stöter inga problem med besök.

Vägbeskrivning: Tidan är ett samhälle som ligger några mil utanför Skövde. Kommer du från Skövdehållet åker du mot Töreboda. När du kommer till Tidan är det första avtagsvägen från bron på höger sidan. Därifrån är det skyltat.

Kommer du från Törebodahållet åker du mot Skövde. När du kommer till Tidan fortsätter du nästan genom hela samhället. Vid andra skarpa vänstersvängen svänger du vänster vid nästa avtagsväg. Det kommer att vara skyltat från det hållet också. Sedan finns jag ju på telefon 070-878 11 79.

Det har redan varit kundbesök i butiken och hon tyckte inte det var så svårt att hitta.

Så, nu hoppas jag att många kommer på besök.

Välkomna önskar Anette, Anders och sex terrorister.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

sarae
0

oh va kul! hoppas jag är ledig då… för nära mig för att inte åka :)

illernettan
0

Ja, det vore skam om inte du kom med tanke på läge och närhet Glad.

Har du kvar kartan efter sista Chappis? Du kanske behöver den?Flört

Smex
0

Räkna med mig. =)

Jag och bebismagen och sambon och kanske en och annan iller, det beror på om dom är snälla.

För shoppa finns inget fel med =)

sarae
0

#2 hahahah jajamen kartan finns faktiskt kvar :) men jag skulle fortfarand ebehöva en gps … lokalsinnet blir banne mig inte bättre med åldern alltså!

illernettan
0

#3 Ju fler vi blir desto bättre Glad

#4 Du kan ju alltid ringa Anders, han är ju som bekant duktig på att dirigera folk. Fråga Ammi med flera Glad

illernettan
0

Som jag skrev i en annan tråd, jag är utan dator ett par dagar, så är ni snälla och hjälper till att putta tråden Glad

Aviendha
0

Åh, vad roligt! Jag dyker upp om inget totalt oflyttbart kommer i vägen =)

NinaogRaKKerUngene
0

Skulle ønske det ikke var så langt. Ellers hadde jeg kommet også.

Kos dere masse, og kjøp mye fint til deres små.

Bogey
0

Husse shoppade igår kväll, och jag kommer att få en egen "motortväg" :-)

Fast det blev ju från nätet då det är lite långt att åka från Falun.

trollet85
0

ja me vill komma. dock tror ja me att ja tar me GPS, även att de bara blir nån månad mellan besöken ;)

Infinity
0

Æsj hvorfor skal slike ting skje så langt unna

illernettan
0

#8 Men Nina, ni har ju en bur att hämta Flört. Så se till och kom nu…..

#11 Hur långt har inte vi till era tillställningar Flört, men gnäller vi på att det långt att åka (fniss), nä, det gör vi inte. Vi sätter oss snällt i bilen och åker Glad.

Nea
0

Tyvärr så kan jag inte komma, men jag hoppas att det blir många som kommer.

Faxlin
0

Hoppas att ni som bor nära passar på att åka på detta. Låter som en kanondag. Och bodde jag närmare hade jag varit där helt klart.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

illernettan
0

Putt

illernettan
0

Puttar upp

Saga85
0

Ajdå, hade ju varit riktigt trevligt! Om det inte vore för att det händer en massa de två första veckorna i februari…1 giftermål, 1 barnafödande och tre födelsedagar. Och detta bara inom syskonskaran…

Nea
0

Ni som kan ta er passa på att åka, butiken är värd ett besök.

illernettan
0

Jag hoppas att många har planerat att komma. Ju fler vi blir desto roligare har vi :-))

Vi kommer att få besök av Susanne från Forever Living. Hon har information och eventuellt produkter med sig till försäljning. Produkterna är i första hand till för människor. Även vi ägare måste må så bra vi kan för att orka ta hand om våra älsklingar.

sarae
0

jag med personlig assistent planerar att komma ;)

Norrskenets
0

Önskar att jag hade kunnat komma men så långt och måste va hemma med tussarna. Saga måste ha det lungt och skönt då så det blir inte så bra att stressa upp henne efter parningen. Men hoppas vi ses nått framöver=)

illernettan
0

#20 Vad har du gjort?? Fast det lär jag/vi väl märka på lördag Glad. Säg till om det är något speciellt du behöver, inom rimliga gränser Flört.

#21 Fast du kommer väl till Iller-Thriller? Men vid närmare eftertanke så kanske det inte går med tanke på Sagas tillstånd.

kakan
0

kommer någon från närke? jag och min sambo planerar att komma:)

illernettan
0

Puttar lite till så att ingen missar…..

sarae
0

#22 hehehe inget speciellt, mer än att en utav mina vänninor insett att jag är virrigare än de flesta 26 åringar och såledeskan behöva lite extra assistans :P Tyvärr är inte heller hon begåvad med ett lokal sinne… så färden kan ändå komma attbli spännande… dessvärre börjar jag jobba kl 18 så det blir inte ett så långt besök för min del (vilket innebär att ni andra får en chans attvila öronen)

kakan
0

putt putt ska någon från närke åka ner? jag och min sambo ska kanske åka ner. platser i bil finns..

sarae
0

Jag borde få PRIS i senilitet! Jag har i flera veckor nu varit heeeeelt hundra på att träffen var den 14…. har planerat mitt liv runt det (eller ja, nästan iaf)…. men icke.. träffen är ju i övermorgon!! PANIKKKKK… HUR hittar jag dit? Snälla nettan, finns det någon adress? Har sökt på tidan på eniro… men det finns ju massa olika.. eller ja… *förvirrad* hur tar jag mig dit från skara? *ynk*

Det positiva är iaf att jag är ledig på lördag :P

Aviendha
0

Jag kan med största sannolikhet komma jag med =) Om jag bara hämtat mig från stressen denna vecka så ;) Sarae, kan inte vi skapa biltåg då? Jag kommer annars återfinnas gråtandes med två illrar i varsin näve någonstans utanför skövde ;)

sarae
0

#28 det låter som en YPPERLIG plan!

Sara
0

# 29 Lättast är nog att ringa henne. Är inte säker på att hon kommer ha tillgång till dator innan lördag. Har du hennes nr?

Sara

Aviendha
0

#29 *pust* Det betyder att jag inte skulle behöva gråta ensam med illrar i nävarna om det vill sig illa ;) Vi får höras av på lördag morgon och öva B-planer ;)

sarae
0

#31 vi kan stå och gråta ihop om inte annat :)

Erdiz
0

Släng in "slingvägen 1, 54931 Tidan" på Gps:en så Är ni  i närheten

och behöver inte gråta allt för länge.  Då är ni ialla fall på samma väg. Har inte den exakta adressen.

Lycka till ses på lördag :D

illernettan
0

Adressen till lokalen är Stationsvägen 2 549 31 Tidan

Är det någon som vill ha vägbeskrivning så går det bra att ringa

070-838 94 34

Ta det lungt på vägarna.

Anders

UlrikaD
0

Hoppas ni får det jättekul. Hade gärna kommit med, men om jag inte kan spänna illrarna framför en kärra eller nåt och de springer mig till Skövde så är det nog kört för min del tyvärr.Obestämd

sarae
0

Tack för en trevlig träff! Roligt med en så bra butikslokal! men oh så farligt farligt!

Och jag lyckades hitta både dit och hem! Är fantastiskt stolt!

Sara
0

Ja, det var jättetrevligt!

Sara

Aviendha
0

Jag hade jättekul, illrarna med som det verkade, tom lilla kaxAvi =) Men så trötta sen ;)

Sara
0

Kan säga att jag är störtförkyld idag (kom under natten), så jag hoppas ingen annan har blivit smittad av mig igår.

Sara

Aviendha
0

Huvva. Det visar sig väl ;) Om jag blir det så tror jag att jag var duktig nog att smitta mig själv dock ;) Krya på dig!

sarae
0

hrm… känner mig kasnke liiite skyldig till förkylningen Skäms jag är helsänkt idag… släpar mig mellan soffan och sovrummet *snörvel och host*

Sara
0

Fast jag tror inte det bryter ut så fort efter man blir smittad.

Sara

Aviendha
0

Nja. Den snabbaste inkubationstiden är väl på tre dagar om jag inte minns (har hört) fel. ;)

Sara
0

Mmm, tror oxå det är nått sånt.

Sara

[HannahoHenrik]
0

Vill också tacka för en väldigt trevlig träff, det blev lite shoppande Än så länge har jag inte blivit förkyld så jag hoppas att jag ska klara mig från det, men inte gått så många dagar än…

Smex
0

Jo jag vill också säga att det var jätte trevlig att få komma dit och titta. Som sagt, man blev ju tvungen att köpa något ;P. Kan ju inte gå tom hänt där ifrån.

Kände mig mest trött i ryggen och i kroppen av all denna extra vikt. Men en bränd korv och lite kakor så började man tänka på annat =P

Tack än en gång sara för att jag fick lån-klappa Bus =)

Sara
0

# 46 Han såg inte ut att ha det så obekvämt. Flört

Sara