Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 277 ggr
Sara
0

OT - Jag har varit i radio

Läs här så får ni storyn och längre ner i inlägget finns en länk till radiosändningen.

Sara

Saga85
0

Kunde inte lyssna på radiosändningen, men bra att du sa ifrån! Läste ditt inlägg, och skandal är vad det är.

Men grattis till radiosändningen, hoppas det gick bra! Intressant också att P4 nappade på din insändare!

Faxlin
0

Sitter och lyssnar nu. Det är hemskt att det ens får vara så här. Bra att du reagerade.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Qviq
0

Bra att det finns sådana som kan säga ifrån. Tillhör inte själv den skara männsikor som vågar, vilket jag själv får lida för… Förjävligt att det hela tiden är pengar som räknas…

"Chaos is a friend of mine."

Sara
0

Jo, jag är väl mer eller mindre (ö)känd för att säga ifrån när jag tycker att folk beter sig dumt eller olagligt. Obestämd

Accepterar inte mobbning, onödiga orättvisor, skitsnack eller liknande. Folk reagerar oftast genom att bli griniga och snacka skit om mig men det rör mig oftast faktiskt inte i ryggen. Jag har min moral (rent samvete) och står för det.

Tyvärr blir jag bara rasande i vissa situationer och i de ögonblicken kan ex jag gå mellan i slagsmål mellan stora grabbs (har hänt). Risken är ju att man själv blir skadad.

En gång har jag faktiskt ångrat mig lite grann över att jag är som jag är. Det var när jag skulle vittna mot en nazist som var en av ett gäng som misshandlade bl a en kille ganska svårt. Det var sparkar mot huvud, mage, rygg osv.

Då var jag faktiskt lite rädd för att få påhälsning hemma innan rättegången. Hade mardrömmar om att de skulle skada illrarna. Sen blev det ju inte bättre av att han överklagade och jag blev tvungen att vittna på ännu en rättegång.

Sara

Qviq
0

Det där med rättegångar och så har jag aldrig tvekat att ställa upp som vittne. Men en gång så höll jag faktiskt på att ångra att jag ställde upp, men tog mod till mig och gjorde det. En utav mina bästa kompisar fick sin bil sprängd några minuter innan hon tänkt sig att sätta sig i den, detta var några vecka innan vi skulle vittna. Blev skit skraj men tog mig i kragen och vittnade endå, då polisen lovade att stötta oss.. http://www.sr.se/cgi-bin/kalmar/nyheter/artikel.asp?artikel=1525435

Ursäkta avikaren.

"Chaos is a friend of mine."

Sara
0

# 5 Det gör inget alls!

Tycker det är jätteviktigt att det kommer fram att vanligt folk faktiskt vågar stå upp mot folk som betett sig dumt. Tror det gör att andra människor oxå får modet att göra samma sak.

Sara