Melwins favoritleksak:
En pruttkudde.
Han älskar den verkligen! Han blir helt galen när den "pruttar" och går bärsärkargång på den.
Någon annan med en pruttkuddsälskade iller?

haha, har nog aldrig testat pruttkuddar till mina metmaskar. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Gör det, om de tycker om det blir det garanterat massa skratt där hemma :)

hmm, frågan är om illrarna får ha den ifred med fyra barn i familjen. ;-)
Jag lär få höra en massa pruttande från morgon till kväll :-)
Audiatur et altera pars
Tss, ja det är frågan. Först till kvarn :D
Jo, det får du nog göra. Men det är värt att testa, Melwin älskar den iallafall :)

hur lyckas dom få fram det där ljudet? är dom så starka? biter dom?

mina älskar dock pingisbollar. har två stycken till lilitha som jag brukar ge henne då hon är själv vaken bara. men då vaknar alltid Lamio till och springer fram och knuffar bort lilitha för at själv ta dom. Men han biter bara sönder dom så jag låter han nästan aldrig få ha dom. men det är kul att leka apport med honom ialla fall =P
#5 Det är mest när jag gör så att den låter så, fast ibland får han fram små ljud ur den. Den är förresten helt söndertrasad nu, så nu pruttar den inte längre. Men han blir galen om någon vill ta den ifrån honom, den är hans nu ;)
#6 Mina gillar pingisbollar - en stund. Köpte nyligen hem sex st, och de är bara roliga ibland. :P
Haha, söt. Får hon inte ha den ifred =) Mina har däremot inte bitit sönder några än.
En annan sak som Melwin är galet förtjust i: ballonger. Han puttar runt på dem i ilfart och sen när de har gått sönder tittar han sött upp på mej och vill ha en till :)

#7 men guuud vad kär jag blir i illrar. jag vill okså ha eeeen :D
#9 Hehe, ja det är lätt att bli det ;) Snarare omöjligt att inte bli det :D

mm jag veee galet, vad dumm mamma jag har :'(
Jag fick nästan i storsätt ett klar teckan sen kommer pappa och säger att jag inte skulle klar skolan för att en iller tog så mycket tid, sen fick mamma för sig att det är ett rovdjur och att det inte gick att uppfostra :S

åååh smart :D mamma kommer att leka svårfångad, men sen så kommer hon att läsa när inte jag ser :d tacktacktack vad bra idé :D det ska jag göör:D
Hehe, ingen orsak. Skriv ut det som du tycker låter bra och det de borde veta. Ren, konkret fakta. Och kanske en och annan bild på de underbara pälsarna ;)

ja det ska jag :D fanken va bra idé :D:Den härlig bild på en iller som ligger och sover :D
Hehe, vad bra att man kan vara till hjälp :)
Berätta sedan hur det har gått!

#16 jag skriver till dig direkt när jag ser att mamma har luskat i papprerna (A)
nu har du varit till grmm hjälp.!
Men varför har alla (som inte har illrar, och vi illerlösa här på forumet) fördomar om dom små söta liven illern? asså första gången jag frågade:
-Nej aldrig livet. Dom lucktar och bits…+ att jag har mina små älskade katter som den inte får äta upp : o
Suck lix….

#16 jag skriver till dig direkt när jag ser att mamma har luskat i papprerna (A)
nu har du varit till grymm hjälp.!
Men varför har alla (som inte har illrar, och vi illerlösa här på forumet) fördomar om dom små söta liven illern? asså första gången jag frågade:
-Nej aldrig livet. Dom lucktar och bits…+ att jag har mina små älskade katter som den inte får äta upp : o
Suck lix….
#18 Låter bra det :)
Att de luktar, bits och skiter överallt får jag jämt höra. Men då förklarar jag så snällt att så är det inte.
Jag vet faktiskt inte varifrån dessa påståenden kommer. Förmodligen någon i deras bekantskapskrets som haft iller och inte skött den ordentligt, och så har det spridits och att ryktena kan ha uppkommit så. Jag vet faktiskt inte.

haha varför blire två ggr för? stöört aja…
#19 japp !!!!!!!! min sys
rras kompis hade en.. och malle (min syster säger)- uusch nej aldrig att du ska ha en min kompis hade en och den sprang bara runt fötterna och bet, och jag kommer aldrig att glömma den där luckten.. usch nej … (ropar)-> MAMMA!
ROXANNE SKA INTE HA NÅN ILLER
…
mamma- nej jag veeet… malle- haha roxxie 
illa läge för lilla Roxanne så vet 110% mer än dom… J*vla s*it, f*n asså guud vad arg jag blir
Illerns kanske blev rädd och skunkade, därav lukten. Skunklukten är verkligen otrevlig. Men den vanliga illerdoften tycker jag är behaglig. Jag är den enda här hemma som tycker det, men jag gillar den!
Ach, jag förstår det. Har de själva träffat illrar, förutom den som din systers kompis hade?

#21 du har nog så rätt… nej ingen annan :P och mamma jobbar på Försökringskassan där hon går runt och frågar alla j*vla kassakärringar om illrar som inte har en susning, som vanligt bara fördomarna, och det gick mamma och matades av lix en heldag när jag tjatatde, nmen jag fick lära mig av min ängel ÅSA att jag inte ska göra det för att det kan ju faktiskt låta ganska oseriöst (A)

#22: Ängel Åsa. hihi, snacka om att de som känner mig vrider sig av skratt nu. Finns inte mycket ängla likt över mig liksom. ;-)
Men som sagt var. Du vet vad jag sagt. Inte tjata, föräldrar bara hatar tjatiga ungar, Visa dem istället att du är seriöst intresserad. Genom att spara pengar, visa att du har intresse som håller isig. Lär dig massor om illrar och lägg fram det vid rätt tidpunkt. Köp in grejr till din iller. Börja hamstra saker. Avstå från att färga håret och säg att nej, jag struntar i det, ska spara pengarna till en iller. Ja, lite sådana små hintar liksom. ;-)
Audiatur et altera pars