Hörnpuffen äntligen klar!
Äntligen färdig!
Efter mycket svärande och morrande över en värdelös symaskin, satte jag mig och sydde färdigt puffen för hand.
Så klart inte så fin som Cecilias eller Saraes, men den är tålig och praktisk ;)
Klippte till 2 st. Nr:2 är halvfärdig, bara handarbetet kvar, dvs. sy fast hela sargen för hand. Mina fingrar värker, så det får vänta ett tag.

Vad duktig du är! Tycker det ser ut som att du gjort ett bra jobb. Har funderat på at ge mig på en egen puff, ska bara ta mig i kragen och orka bära upp symaskinen från bilen 
Paulina

#2 Tack Aviendha! Liiite stolt är jag allt ;)
Hoppas att du har en bra maskin, för då är det inte så svårt ;)
Att sätta igång är halva jobbet, gäller bara att ta sig över tröskeln :)
Lycka till!

oj oj oj :) den var ju jättefin! Skulle säkert också kunna sy en om jag inte har en tendens att få symaskinen att sluta fungera, hur vet jag inte! Haha :)
Suveränt fin! Och självklart är det tummarna upp för färgvalet :) Skickar du ett gäng till mig? :P
Åh! Riktigt fin! En sån skulle inte vara fel att ha hemma! Har ett hörn som Cinkajou jämt ska göra behoven i trots att han har 2 andra lådor.
Jag har testat att lägga leksaker där, nej dom flyttar han bara på, hans rör har jag lagt där, samma sak där. Nu har jag lagt en tröja där som han sover i för tillfället, bara att se om han låter den ligga kvar och gör behoven i lådorna istället, HAHA!
Så en hörnpuff skulle inte sitta fel där! Möjligtvis fastankrad i golvet också, hehehe…
Haha, läckert! :)
#6 Haha, tre tums träspik kanske duger? Inga sätt är dåliga om de funkar ;)
Paulina

Tack! Kul att fler tänker som jag ;)
Jag har ju just en sådan hörna, där jag inte vill ha en toalåda. Tänkte muta dem med en brokig puff istället, hi hi.
#9 Tänk vad de kommer att sitta skönt när de gör sina behov 
Skojar bara, den är jättefin och den gav mig en idé till Bogey's sovbur. Fast det med att sy överlåter jag åt frun för annars går det nog inte ens att se vad det ska föreställa.
_____
Uffe
Snyggt! Ser ut som en köpebädd.
Sara
Dumle tackar för den sena julklappen från mormor men han ville ha den inslagen ju. Det är precis sån han ville ha fast inte i rosa som förstör lite av hans manlighet…. hehe
Den är jättefin Satmaran.

Den var superfin. Tycker verkligen du lyckats med dem. Att göra hörnpuffar är faktiskt svårare för att få det snyggt. Superfint.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack alla =)
Hoppas verkligen inte att Salami ska tro att det är en ny bekväm toalett ;)
Dumle får väl tvinga matte att sätta sig vid maskinen och sy en machopuff till en riktig karl ;) Kanske svart läder med nitar? Fylld med gamla snusprillor och svettiga sockar, så den luktar lagom manligt =))
Om det är det som är manligt är Phoenix en liten kärring i sin lila puff ;)
Paulina

#15 Hälsa Phoenix att lila är unisex ;)
# 14. Va säger du upp din plikt som mormor :P
Dumle vet hur det ser ut när hans matte suttit vid symaskinen så att det är kört :0)

Shit!
Ingen har upplyst mig om min betungande plikt att handsy puffar till alla valpar!! Måste då genast korrigera priset på valparna…
En valp med livstidspuffgaranti, kostar numera 5000 kr, men då lovar jag att hålla dig med ny fräsch puff varje år =))
Det är helt okej att betala i efterhand =)) =))

Oj vilken fin och vilket tufft tyg
Håller också på att sy men kommer ta ett tag innan mitt projekt är klart