Iller iFokus

Iller

Etiketter: tipsaccessoareraktiviteter
Läst 3655 ggr
Norrskenets
0

Kan någon hjälpa mig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har länge velat tattuera mig och känner nu att jag vet vad, känns redan som tattueringen sitter där kusligt nog. Det är tre iller tassavtryck. Testade med att "pensla" ena illerns tass med maskara men det vart inge bra..även knäpt kort genom en glasskiva men ändå inte riktigt nöjd.. har knäppt några kort nu som jag tror skulle funka. 

Vet att det va nån här inne som kunde ta fram trampdynorna så det vart som tassavtryck. Skulle va evigt tacksam! Jag hoppas att jag ska kunna göra den efter nyår, beror helt på när den blir helt klar för att bli tattuering.

Obs. Det är några bilder så det är kanske lättare att maila över bilderna men det avgör den som kan hjälpa mig=)

Sen är det också vilken av höger eller vänstertassen som ska ta det första steget. Vad tycker ni, jag har gjort en slarv skiss. Tassarna blir inte så stora, va så svårt att försöka få dom nå mindre hehe (förslag 1 eller 2)?

Tack på förhand! 

(Vet inte om jag lagt den i rätt tråd så om den ligger fel så får sajtvärden gärna lägga den i rätt grupp) =)

Aviendha
0

Du menar i photoshop eller liknande? Där är jag ingen hjälp alls tyvärr ;) Hade själv foton, suddiga skisser och iller i bilen som visades, fördelen med att ha en tattuerare två kvarter bort ;)

Hoppas det löser sig!

Norrskenets
0

Japp så heter det ritprogrammet, hehe det gör inget har sj velat skaffa men skulle säkert inte ha tålamod att lära mig då jag hört att det är ganska så svårt pogram. Jag har tattuerare i sundsvall ca 15min med bil men tänkte att det kanske skulle gå fortare att få hjälp här då tattuerare säkert har ganska så fullt upp nu..iaf han som jag ska tattuera mig hos.

Ja det hoppas jag också *längtar*

Aviendha
0

Har för mig att werner är grym på photoshop, även tokage. Du kan ju kanske höra med de inne på teckning (eller vad det nu heter) iFokus, där kan det finnas duktigt folk med =)

Längtar efter att få se lite fler illertassar, btw röstar jag på förslag 2 ;)

MimmieM
0

Jag tycker förslag 2

Carpe Diem

Saga85
0

Är jag den enda som röstar för förslag nr 1?

Aviendha
0

bildredigering.ifokus kan vara värt ett försök med.

Bogey
0

Håller med Saga85. Av nån anledning känns förslag 1 bättre än 2.

UlrikaD
0

Jag tycker #1 isåfall. Och det för att tassen följer skulderbladets kontur och går inåt. Går mittentassen utåt istället så går den tvärtemot skulderbladets linjer och ser "fel" ut tycker jag. Men det är ju bara min åsikt, du ska ju göra det du tycker är finast såklart!Skrattande

Ceciliaolucifer
0

Mkt snack och liten verkstad ;) lite många trådar nu också.. hehe

Gustav-o-Linda
0

jag tycker förslag 1 e finast :)

Norrskenets
0

#3 okej men är dom öppen att hjälpa andra som det är här?=)

Okej=) tror själv på 1 men inte säker

#4/5/Okej=)

#6 okej ska försöka där också=)

#7 Okej=)

#8 Det har du rätt i, har inte tänkt på det så=)

#9 hehe ja får iaf råd vilken förslag som kan bli bäst=) men ja hoppas nån kommer in snart och kan hjälpa mig att redigera tassbilderna=)

#10 Okej=)

Norrskenets
0

Verkar ta ett tag att få hjälp på bildredigering så jag lägger in bilderna här tillsvidare=) '

Det är själva tassavtrycken och klo "topparna" som ska synasGlad Det är ganska svårt att försöka få varje del av trampdynan att synas när den är så långhårig hehe

Kunde varken använda Saffis eller Sagas tassar som modell då dom är så ljusa.

Börjar med höger tass=)

Norrskenets
0

Höger

Norrskenets
0

Höger (utan blixt)

Norrskenets
0

Höger (utan blixt)

Norrskenets
0

Höger (utan blixt)

Norrskenets
0

Höger (bra tassmodell, sov sig igenom hela fotningen) =)

Norrskenets
0

Sista högertassen

Norrskenets
0

Blir nog så höger tassen blir vänstertass som tattuering eller går det att fixa också?=)

Vänster tass

Norrskenets
0

vänster

Norrskenets
0

vänster

Norrskenets
0

vänster

Norrskenets
0

vänster

Norrskenets
0

vänster (utan blixt)

Norrskenets
0

vänster (utan blixt)

Norrskenets
0

Sen testade jag som sagt genom glasbordet som vart såhär

(Rasmus skulle bli sur på mig om han visste att jag visade dom här, syns ju alla hans kärlekshandtag)Flört

Norrskenets
0

några till

Norrskenets
0

blev trött så han la sig istället

Norrskenets
0

sista med glasbordet

Norrskenets
0

Sista bilden, testade med att hålla upp båda tassarna

Norrskenets
0

Om det är nån som kan hjälpa mig så får jag ta ut några bilder så det inte blir så mycket.=)

Satmaran
0

Du har ju jättebra bilder nu :)

Skriv bara ut dem i rätt storlek, sen kan du lägga ett papper över bilden, mot ett fönster och rita av konturerna på trampdynorna. Hur enkelt som helst;) Jag röstar för förslag nr:1

Kom till skott nu, Emma =))

Norrskenets
0

#32 Vilken smart idé, så lätt så man inte tänkte på det*dunkar mitt huvud i väggen* hihi

Då ska jag bara maila över dom på mina föräldrars dator då jag inte har nån skrivare. Vet nån som kommer få skriv kramp framöver hihiFlört

jajamen, kommer knäppa kort på "skissen" när jag är nöjd med den och lägga in den här =)

Saga85
0

Fast du behöver inte skissa av dem själv. Skriv ut och ta med dig fotona till tatueraren så fixar denna snabbt det. De som jag har varit hos har även haft kopiator som kan förminska eller förstora bilder. Tatueraren kan också hjälpa dig att välja ut vilket foto som blir bäst att avbilda.

werner
0

Kanske kommer lite för sent in i bilden och skummade mest igenom tråden eftersom jag hittade detta på redigering.ifokus.. jag kan photoshop men som sagt att ta med sig skisser eller bilder till tatueraren brukar funka sjukt bra :)

werner
0

är det något sånt du ska göra?

Norrskenets
0

#34 Ja det skulle man kunna=) får se hur Taurus har öppet i veckan*spännande*

#35 Inte då, har inte hunnit börja skissa ens;) okej=)

#36 Shit va duktig du är, fast tass avtrycken ska lixom va gråaktiga/gråskuggade. som att illern hade gått i sot/aska och sen gått på mig. Va även snyggt med klorna men vet inte om det blir en aning snyggare om bara klotopparna/klospetsarna synsSkrattande

werner
0

#37 jo tyckte själv det såg små konstigt ut med klorna, eftersom jag ej ritade av utan mörkade ned och inverterade och suddade och grejade från orginalet och det var snett såg det lite krokigt ut ^^ får hitta på något.. Dock är det nog lättare att visa en bild med sånt på ryggen som är skuggat men själva rita-av-hos-tatueraren måste nog vara mörkare för att få med alla konturer sedan tala om att det handlar om skuggor och ej helt fyllda motiv..

Är det kort tid kvar för taggningen?

Satmaran
0

#36 Himmel vad duktig du är Werner!!! :)

#37 Tycker nog att du har vad du behöver nu Emma! Resten förklarar du lätt för din tatuerare… Som det, att du inte vill ha markerade konturer utan att han ska köra med grått och tona ut avtrycken och att han bara ska ha med klospetsarna. Tycker dock att avtrycken ser stora ut. Mät tassen noga så du får rätt storlek. Ex. Kolla om tassen ryms på en enkrona, då har du ett bra mått att rätta dig efter ;) 

Nu vill vi se lite action =)) I dag är en bra dag att besöka sin tatuerare, lämna sin skiss och boka tidCool

Norrskenets
0

#38 Jaha okej. Ja det är nog lättare att fixa iordning tattueringen på plats hos en tattuerare. Ska ta och ringa honom snart och höra om han har nån tid över=)

Nä det är det inte men jag har velat tattuera mig i fleeera år och nu när jag äntligen bestämt mig så vill jag få det gjort innan sommaren då man inte får sola vilket jag äälskar att göra på sommaren=)

#39 Jajamen. Ja det tyckte jag också, dom blir nog lite mindre.

Ska ta och mäta Rasmus, Sagas och Saffis tass nu så återkommer jag=)

hehe jadå;) ska se om han har tid över för mig=)

werner
0

Tack Satmaran.

Ja dom är lite stora dock svårt att visa om jag gjorde dom mindre såg ut som plumpar ^^

Visa för tatueraren så kan han nog utveckla det ytterligare.

Norrskenets
0

Fick inte tag i tattueraren, kanske inte har öppet men ska försöka och försöka igen;)

hehe jaha okej;) Ja det ska jag göra=) måste bara få tag i honom hehe

Norrskenets
0

Nu har jag mailat honom då han verkar ha stängt nu när det är så mycke röd dagar. Får se när jag får svar, länkade till den här tråden iaf så han kan se bildernaGlad

Har även mätt tassarna:

Rasmus: 5cm lång (med klospetsen) och 2.6cm bred.

Saga och Saffi: 4cm lång (med klospetsen) och 2cm bred.

Norrskenets
0

Nu har jag fått kontakt med tattueraren och han ska kolla på bilderna här inne och göra iordning tattuerings tassavtrycken. *så spännande*

Så jag har fått tid men tänker inte avslöja vilket datumTyst

werner
0

Good Luck now :D

Norrskenets
0

#45 Tackar, lägger upp en bild när den är klar så ni allihop får se hur den blevSkrattande

werner
0

#46 då väntar vi med spänning :D

Norrskenets
0

Kan iaf avslöja att det är den här månaden jag har tid hos tattuerarenTyst

Tusss
0

oooh gud så kul :D Du får visa sen hur det blev ;)

Norrskenets
0

#49 Absolut! jag får be nån här hemma att fota, lite svårt att fota själv när dom ska sitta på skuldran hehe

Bogey
0

#50 De flesta kameror har en självutlösare med tidsfördröjning. Du kan ju försöka rigga kameran med fokus i lämplig punkt sen har du ett antal sekunder att placera din skuldra på rätt ställe innan bilden tas.

Norrskenets
0

#51 okej får försöka mig på det sen=)

Satmaran
0

Hi hi, jag vet när och ska tänka lugna fina tankar fyllda med endorfiner som ska teleporteras till en nervös Emma =))

Lycka till Gumman!!!

Norrskenets
0

#53 hehe japp men du får inte skvallra till nånTyst 

hehe tack, ja det är ju rätt så nervöst, man tänker på det varje dag nu och det är både nervöst och längtan=D Den måste ju se bra ut dessutom om man vill ha dit en till tass=)

Satmaran
0

#54 Klart att jag inte skvallrar :)

Vad nu, ska det inte bli 3 tassar? Vems är då den 4:de???

Norrskenets
0

#55 hehe bra bra;)

jo det ska bli tre tassar men om det blir en till illertuss nångång framöver så vill jag att man ska kunna tattuera in en till ifall och ändå inte se tokigt ut lixom=)

Satmaran
0

Okej, jag fattar vad du menar :)

Det blir ju alltid en tuss till… och en till… och…..

Tur att jag har gott om plats på min feta rygg till fler blommor =))

Norrskenets
0

#57 Precis=)

hehe va taskig du är med dig själv.

Norrskenets
0

Lägger även upp tattueringsbilden som jag kommer göra nångång framöver. Ska skriva ut den på jobbet så tattueraren kan kolla om den får plats mellan skulderbladen=)

Räknar ner dagarna för den stora Dagen…den här månadenFlört

Bilden nedan är gjord av Dima här inne.Skrattande

FerretCrow
0

den va snygg… men får jag fråga varför du jusst ska ha namn på illrarna?

Norrskenets
0

#60 Tycker det blir finare då tycker ja. Dårå? Det är ju inte som att skriva in tex. ens pojkväns namn. illrarna kommer alltid ligga mig nära om hjärtat.  =)

Faxlin
0

Klart snyggt. Och det är klart namnen ska stå där. Det är ju bilder på dem, inte på vilken iller som helst liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#62 Ja Dima är så duktig, hon ska skicka orginalet när hon får mer tid, tror hon ska göra lite justeringar men just nu har hon lite fullt upp med tattuerings studion men den kommer så småningom=) längtar tills jag får sätta upp den på väggen. Ja precis så jag resonerar. Skulle aldrig tattuera in ens pojkvän/mans namn men sina egna barns och djurs namn tycker jag är helt rätt om man vill göra.

aja nu ska ja fortsätta slava på jobbet hehe närå jobbet är helt okej;)

Bogey
0

#63 Du kanske t.o.m. ska åka till Hofors för att låta Dima göra tatueringen, hon verkar ju va grymt duktig :-)

Visst det blir ju förstås en liten trip på 40mil eller så. Kärt besvär, kanske?

Theres
0

Gör Dima lika snygga tatueringar som hon gör bilder så ska jag utan tvekan åka till henne om jag får för mig att tatuera mig någongång =)

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#64: Japp Dima är duktig på att tattuera. Har sett flera av hennes jobb irl. Snygga saker. ;-)

#65: Då vet du vart du ska tattuera dig med andra ord. För hon är lika duktig att tattuera som att rita. Det blir skitsnyggt.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Lägger in länken till hennes studio här.

http://www.studiodiana.cybersite.se/gbok.html

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#64 Jajamen det har jag redan tänkt på att jag vill göra. För vilken kan göra den tattueringen bäst om inte personen som ritade bilden som även är tattuerare, hade inte kunnat bli bättre=) men den får jag spara för att ha råd att unna mig då den lär gå på runt 3500:- och ca 9tim sittning=)

Satmaran
0

9 timmar!!!!

Fy attans! Jag hade aldrig klarat så länge.

Hade nog delat upp den på 2 eller 3 sittningar.

FerretCrow
0

#61 nej namn är inte vidare att tatuera in. sen tänkte jag mer på illrar man kommer ha senare och redan haft så kanske man sedan känner sig lite dum som bara skriver in tre namn. hoppas du förstår mig annars får du fråga.

myhex
0

Måla illerns tassar med vattenfärg å låten springar över ett vitt papper..gör om proceduren flera gånger…jag har själv gjort samma sak å tänkte tatuera in tassavtrycket

Norrskenets
0

#69 Ja jag kommer absolut dela upp sittningarna men totalt blir det ca 9tim.=)

#70 Det vet jag men då hittar man på nått annat som symboliserar den/dom illrarna. Det är ju ändå just dom tre illrarna avmålade så det blir ändå dom tre som dom symboliserar och ingen annan iller och då tycker jag det skulle va fint med ett band med deras namn på.=)

#71 Tror tass bilderna ovan räcker, tattueraren kommer att fixa ordning tattueringen på datorn och då ta fram trampdynorna=)

FerretCrow
0

#71 ja jag sa absolute inte att det inte var fint. som sagt det är ju dom som är avmålade. men jag skrev bara vad jag tyckte=) för mig skulle det känns fel om jag skulle gjort så med miilo och thyra, men inte haft med zeke,kingen, nora och dede.

Satmaran
0

FerretCrow har faktiskt en poäng där ;)

Livet är långt och illrarnas kort, tyvärr :(

Du är så ung och mycket kommer att hända i ditt liv :)

Visst, det är en vansinnigt fin bild av de tre som finns i ditt liv just nu, men du ska leva kanske 60-70 år till…..hmmmm.

Om jag var du, och verkligen ville göra en tatuering av en iller, så skulle jag nog välja att göra en av urmodern till min uppfödning, och låta henne representera alla illrar i mitt liv. Sen kan man ju bara fylla på med en räcka av tassavtryck för var och en som passerar i ens liv.

Som sagt, du har så mycket kvar, det kommer att finnas män, barn, vänner, illrar, kanske andra djur. Livet är långt och händelserikt. Du vill nog inte se ut som en levande minnessten över alla som passerar i ditt liv;)

Med all välvilja.

Kram / Lillan

FerretCrow
0

#74 bra skrivet lillan det är precis så jag menar. =)

Aviendha
0

Med all välmening så håller inte jag med ;) Jag förstår vad ni menar, men jag personligen skulle inte känna mig taskig eller som att jag inte älskade en iller lika mycket om jag utelämnade den och tattuerade in en annan. SOm det är nu så har jag en tass, men har/haft tre. Inga planer på fler. Det finns ju massor av plats ifall man vill utöka, sen om det blir fler tassar, men "bara" tre prträtt säger ju inget om hur mycket de betyder eller inte i min värld. Men det är ju värt att tänka på.

Grattis till tiden Emma. Väntar med spänning!

Gilla
0

Skulle mer än gärna göra en tatuering.
O med den helst iller nummer 1 i mitt hjärta…Marwin.

Det inte att de övriga 4 jag har är mindre värda på något sätt.
Men han kommer alltid att vara nummer 1 med de trubbel han orsakat o mitt hjärta han håller.
Kommer aldrig att vara en iller som kommer ens nära den ömhet jag känner för honom.

Förstår helt o fullt de som inte tatuerar in alla illrar de har för att någon skulle komma i undantag.

Oftast finns det någon/några som slår an den sträng som gör att man vill ha dem kvar för livet.

O det gör inte resten mindre värda för det.
Älskar alla mina illrar :o)

Satmaran
0

Exakt Gilla!

Även om vi så gärna vill ha med alla våra älskade, så är det kanske inte så vackert att bli en levande gravsten, där all vår sorg ska ristas.

Kanske ska det vara så för vissa? Kanske inte för andra?

Var och en gör det, som de finner bäst ;)

Det var bara ett litet råd från en gammal kärring =))

Emma, du vet att jag sitter och telepaterar fina endorfinska tankar till dig, när du ska till.  Är med dig hela vägen, som vanligt ;)

Kram / Lillan

Norrskenets
0

#73 hehe nä jag sa att jag tycker det är fint.

#74 Om jag ska bara göra urmodern, Saga så är det risk att den inte blir bra pga. hennes färger..=/ 

Varför jag vill ha just dem är att dom har jämnt lyckats få mig på bättre humör, när jag velat ge upp livet så har dom funnits där för mig på ett helt mänskligt sätt. Sen behöver inte nästa minne va så stort utan en till tass osv. Hur som helst så kommer det nog dröja ett tag och jag tänker hela tiden på den här porträtt tattobilden så jag har tid att tänka efter innan jag bestämmer mig.

#76 Precis så känner jag också. Tack, jag har tid den här månaden iaf;)

#77 Det gör jag också såklart.

#78 Nej jag vill inte ha fullt på kroppen.

hehe ja det vet ja vännen=) blir allt nervösare men ändå ännu mer spännande ju var dag går=D kramar

Norrskenets
0

Närmar sig mer och mer för var dagTyst*nervöst* men längtar såå!!

Satmaran
0

jag vet, hi hi! Jag hjälper dig att räkna ner Glad.

Hade du inte ändrat tiden, så skulle det redan varit gjort!

Himmel! Vad hände med texten? Varför blev det så stort?

werner
0

trodde jag skulle få se en nytaggning vid det här laget ^^

Norrskenets
0

#81 hehe det är bra detFlört

jupp, det va synd men men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge;) men jag har dock väntat fööör länge..har ju velat tattuerat mig i flera år.

#82 Hehe snart så snart såFlört har tid den här månaden iaf, hade egentligen tid igår Tungan ute men va tvungen att jobba.

werner
0

#83 ja då får vi vänta då, sugen på att göra en själv men är chicken och kan aldri bestämma motiv ^^

Norrskenets
0

#84 hehe jajamen, ehh själv spruträdd men jag har övertalat mig själv=)

werner
0

#85 ej spruträdd bara djupt rädd för att vara besviken efteråt

Norrskenets
0

#86 hehe jaha. Du får forska lite och se hur duktig tattuerarna är hos dig. Sj kommer jag va jätte noga först att skissen blir bra som ska överföras på mig och sen även så han har förstått exakt hur jag vill ha tatton. Sen när den är klar så kommer jag och ev. en vän att granska den och ser vi att det blivit nått slarv så får tattueraren ordna till det på en gång.=)

werner
0

Nja mest orolig över att jag inte kommer gilla motivet i efterhand. Att jag väljer typ ett par körsbär men sedan inser att jag hellre velat haft ett äpple (dålig liknelse) men du förstår hur jag menar.

FerretCrow
0

#88 ja man måste ju tänka över motivet noga då man ska ha det resten av livet. Är nog inte smart att tatuera något snabbt man hittat bara för att man ska ha en tato lixom.

Smurfina73
0

Du kanske löst det vid det här laget men kan tipsa om att annars ta det med till personen som ska göra tatueringen…dom har det i blodet och får säkert till det perfekt. Om du frågar så får du säkert uppritat på ryggen så du ser vilket som blir bäst av stegen….Oftast svårt veta exakt hur det blir innan man ser det så.

Ser fram emot att se färdiga resultatet..=) Lycka till!

ps. Sov en lång natt innan och ät bra…konsigt nog påverkar det hur nålarna känns.ds

werner
0

#89 jo förstår det därför har jag funderat i 5 år men har fortfarande inte kommigt fram till något.

Norrskenets
0

#88 Jaha då förstår jag. Har själv gått i flera år och haft många tattuerings motiv som jag funderat på men nu har den kommit till mig iaf för det känns som tassarna redan sitter där, konstigt nog.

#90 Jag har skrivit ut två vänster tassar och två högertassar med och utan blixt så kommer han att fixa till den sammtidigt som jag är där. Så då får jag den precis som jag vill och även testa sätta skissen uppritad på mig=)

hehe det är du inte ensam om, läääängtarSkrattandeTack!=)

Okej ska ha det i tanken=) Tack för tipset!

dima
0

Jaha kikade runt lite för å kolla om d blitt nå tassar!! Å så va man med i tråden!!Skrattande Det är tokfullt upp i studion nu men jag ska sakterliga börja plocka upp målargrejor snart så jag hinner sätta mej de stunder d är lugnt! (in my dreams) Det är så roligt att ni gillar mitt arbete, och jag tror själv att tatuera en iller blir nog inge problem då jag fått lite erfarenhet av att måla dom sen ser jag ju mina små skitar hela kvällarna också!

Idag kikade Åsa in, skitkul!!!Skrattande Synd att jag hade en kund på britsen annars hade jag knuffat omkull na å tvångstatuerat en liten prick så hon känner att det inte gör det minsta ont!!Oskyldig

Men ni är välkomna allihopa, om ni har vägarna förbi!

P.s Bilden kommer snart!!!Skrattande

Faxlin
0

#93: haha, vilken tur för mig att du hade en kund på britsen hör jag. ;-)
Men jag kommer och hälsar på dig någon annan dag, när du inte jobbar och jag inte är stressad hem för att meka bil :-)

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

#94 Tur i oturen för dig där Åsa, det är lika bra att du faller du med och blir "en såndär tattuerad sak" ;)

#93 Kul att höra att det går bra för dig =D

Norrskenets
0

#33 hehe självklart, skryter om det ganska så ofta faktiskt;) tycker dina målningar ser så levande ut så man blir helt målös.

Förstår det, många som tattueras hos dig och sen sprids ryktet att du finns i närheten och är så duktig så inte konstigt att du har fullt upp=)

Jasså hehe. Haha ja det va synd;) du kan kanske planera inför nästa påhälsning av ÅsaFlört

Jasså ser fram emot det*spännande så det spritter i kroppen*

#94 Låter som du är lite intresserad än då att få tvångstattueras hahaFlört

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.