Okunnig personal i djuraffärerna.
Jag tycker att de som arbetar i djuraffärerna borde läsa på lite mer om illrar :P
Jag var till en djuraffär här i västerås och frågade efter illermat, och hon sa att det var slut, och sa "men jag har ju lite chinchillapellets".
Hehe, tror hon fattade sen för hon gav mig 5 gratispåsar med kattmat och sa att hon skulle beställa hem illermat så fort som möjligt :P
Och när jag var liten hade min kompis en iller, men ville inte ha kvar den sen när den hade smitit och skadat hennes marsvin, så då lämnade hon in den till en djuraffär, och när vi var och hälsade på den så hade de gett den kaninmat ;/
Hon sa till dem att de inte åt kaninmat, men vi var ju så små så de lyssnade inte på oss och bytte aldrig ;/
Skickar med en söt bild på våran lilla öltjuv, tagen på bar gärning ;)
(Kolla in minen) ;D

asså jag vill inte ens tro att det r sannt. kan inte en iller typ dö då? eller bli väldigt sjuk, eftersom att den inte får i sig som vitaminer och grejjer som dom MÅSTE ha?
Mamma och jag gick förbi en djuraffär med farten medans vi var ute och skulle kolla efter fruckt grenar till min chinchilla…. och så ssa hon attt dom kunde äta körsbärs grenar… och så plockade vi och satte in dom i buren… Sen får jag reda på genom SCAF att dom kan dö av det. Galet vad okunniga dom är ;o
Jag tycker inte att man kska vara för hård mot alla som jobbar i djuraffär om inte vet så mycket om illrar. Det är ju trots allt inte ett supervanligt djur, och det finns mycket fördomar om dem.
Men det som du beskriver förstår jag om du blir upprörd över! Om man har illermat och illersaker i sin affär borde man ju kunna en del om dem tycker man! Och jag fattar inte hur de ens kunde överväga att ta hand om ett djur som de inte visste det minsta om hur det skulle skötas! Varför inte bara läsa på lite? Eller erkänna att man faktiskt inte har kunskapen som krävs och inte ta illern? Suck…