AKUT Ilder avlives i morgen
Om ingen henter denne ildern i dag, blir den avlivet i morgen. Tråden fins fra før, men jeg ville lage denne for å få med i overskriften at hun blir avlivet i morgen.
Legger ved link til den gamle tråden med mer info:
Kan ingen ringe "Kakan" eller selger å høre hva som skjer ? Noen må da kunne hente henne. Man kan da ikke la selger avlive en ilder på 7 måneder bare fordi ingen kjøper henne raskt nok.
Var finns illern?
Som det står i den andre tråden som jeg har lenket til, så er ilern i Hassleholm.
Så den är räddad nu från avlivning?!

men kakan skulle ju hämta henne idag.
Jag förstår ingenting.. Varför skapades denna tråden idag om det redan finns en och att illern ska hämtas idag och slipper avlivas?!?
Någon som kan ge klarhet om detta?
#6 jag kan. För att kakan har sagt för andra dagen idag att han kan hämta den avliningshotade illern. Och dem säger att dem tänker avliva den ikväll vid 21:00 om ingen kommer och häntar den. Förstår du?
Jag kan fortfrande köra den irfån vimmerby om någon kan komma med den dit tillsödertälje på söndag, om någon vill rädda den som bor här uppe. Om nu någon också kan vara akuthem till den nere i malmö tills söndag och köra den upp till småland.
Synd att man ej hade körkort nu :( Hade gärnat hämtat illern och agerat akuthem om ingen kunde tagigt henne på en gång.

jag kan ju ta henne på en gång, men jag kan inte ta mej dit :(
Jag fick veta per majl att illern har sålts imorse. Hoppas att hon har hittat ett bra hem!
Då är som sagt faran ej aktuell längre.
"Kakan" har hentet ildern, og alt er i skjønneste orden. Jeg la ut denne tråden, da det ikke var noen bekreftelse på at "Kakan" hadde reist for å hente henne, og det var kommet ny informasjon om at hun ville avlives om hun ikke ble hentet i dag.
Synes det var litt viktig å få fram i overskriften at hun i værste fall ville bli avlivet om ingen hentet henne i dag. Men nå er alt i orden, og ingen ting er bedre enn det.
Skrev jo også i mitt første innlegg at tråden fantes fra før, og hvorfor jeg valgte å lage en ny 

#12: Ja slutet gott allting gott. Men jag håller med dig, i sådana här fall är det bättre med en tråd extra då det är så pass allvarligt. Nu löste sig allt på bästa sätt i alla fall. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars