Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 429 ggr
JossanH
0

Årlighälsokontroll som visat sjukdom

Hur många har upptäckt sjukdomar på era illrar genom en årlig hälsoundersökning?

Vad jag har läst + egna erfarenheter så kan en iller vara och visa sig vara frisk för att sedan någon/några månader senare börja se dålig ut i pälsen eller bete sig annorlunda- vilket visar sig att illern är sjuk.

Hur många har fått reda på att illern är sjuk genom årlig hlsokontroll och hur många har märkt det själv på illern och åkt till veterinären med eller utan kontroll tidigare av en veterinär??

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Jag har inte fått reda på nått genom rutinundersökninger.

Sara

Aviendha
0

Jag märkte "något" på Chade, utan att han gått ner i vikt och åkte in och fick efter återtest diagnosen insulinom. Detta utan tidihgare vettkoll, annat än besiktning och skabbkoll.

Kommer dock göra hälsokoller i framtiden.

JossanH
0

Jag har gjort hälsokontroller som inget visat utan jag har märkt att något varit lite galet och fått en diagnos av veterinär.

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

Vi hittade elliotts njurcysta på en rutinundersökning.

Ceciliaolucifer
0

Tigern var en ren hälsokontroll utan att jag misstänke sjukdom. Visade sig att han hade Insulinom, avled 3mån senare.

hur menar du med "hur många har märkt det själv på illern och åkt till veterinären med eller utan kontroll tidigare av en veterinär??"

Att jag märkt en smärre förändring och sökt veterinär vård utan att det har varit ett uppenbart insjuknande?

Hugo hade ngt som liknande en mastcells tumör och då bokade jag tid för hälsokontroll. Jag hade rätt.

Typ Luspus som tappade vikt och kräktes? då gjordes en rutin undersökning som visade förstorad mjälte och han diagnostiserades i samma veva med lymfom.  Men anledningen till att jag åkte in var för att han var uppenbart sjuk.

Sarah
0

Tror att det menas att åka in med illern på rutinkontroll utan att misstänka innan att det är något fel. Tror man att ngt är fel så åker man ju inte in på rutinkontroll.

JossanH
0

Sarah har fattat det helt rätt.

Sajtvärd på Iller.ifokus