Låna till veterinärsvård?
Måste lämna in min snowflake till veternären idag, eftersom han tappat massor i vikt och kräks hela tiden. Självklart kommer denna chock när jag varit tvungen och tömma hela mitt sparkonto för att kunna betala en svindyr räkning till trafikförsäkringsförening som min hyresvärd fixade så jag fick. Har varit inne på några djursjukhus nu och sätt att endel erbjuder vårdkonto under vissa vilkor.
Så jag undrar, är det någon här som har tagit ett vårdkonto någon gång? Finns det några nackdelar med det?
"Chaos is a friend of mine."
vet inget om vårdkonto men vissa veterinärer kan ju ordna med räkning.

Dom gör inte de på läckeby om det inte är speciella fall. Men nu tycks det som jag lyckas låna lite pengar och är fruktansvärt glad att jag har dem försäkrade.
hoppas allt går bra. Det springer lätt iväg..
Jag har. fick ett "lån" hos ge moneybank, på blåstjärnan. 6000 i kredit (som jag kan höja), räntefritt i 4 månader. Är man smart så betalar man av det innan dess, och enda extra utgiften blir uppläggningsavgiften (ca 195 kr betalade jag). Man får helt enkelt ett mastercard. Min rekomendation är ju att inte använda kortet igen förräns första skulden är avbetald. Annars sitter man lätt där.

Testa Kalmar djursjukhus =) Tycker de är bättre än Läckeby och det är lika långt dit =) Vet att en fick faktura en gång när jag var där. Sen är de billigare också.
golf.ifokus.se
kollat Sattu? Vet inte hur hon stavas.he he
Tycker att alla djursjukhus borde ha möjligheten att låta sina "kunder" betala via faktura.

#4 Funderade först på att ta ett "lån" men tror att jag skulle ha svårt att få det när jag inte är fast anställd, men det går ju att kolla om kostnaden skulle springa iväg. Och så är det bra om det inte är någon ränta, annars brukar det kunna springa iväg ganska lätt.
#5 Visste inte att det fanns ett djursjukhus i kalmar, har tagit för givet att det bara är läckeby. Får kolla upp det tills nästa gång.
#6 Fattar inte vad du menar?
#7 Håller med dig, min lokala veternär som jag går till vid vaccination har bara fakturor, tycker det är bättre att ha en liten stund på sig att samla ihop pengar.
För övrigt så är snowflake inlagd på läckeby djursjukhus nu. Rönken vissade inget i tarmana men de kunde inte se något i magen för den var fylld med mat, så jag fick lämna kvar han över natten så de kunde ta ultraljud på han i morgon när de hade mindre att göra. Så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går bra.
Skogsbykliniken, Sattu (vet) jobbade på kalmardjursjuk, men öppnade eget.
Hon är jättebra tycker jag.har varit både i kalmar,läckeby,borgholm,skogsby, beroende vilket djur jag har varit med.
Har tillåme varit med en tupp hos henne (risk för att blir mobbad nu) fniss
Hoppas att allt går bra med honom.
Agria har ju ett eget lån!