Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1034 ggr
mandariiin
0

Illerhona ca 2år säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.blocket.se/vi/19620840.htm?ca=11_s

min lilla tjej som måste säljas. all info står i annonsen.

kan annars vara intressant att byta mot en iller som garanterat fungerar med andra illrar/djur. vill verkligen att min andra tjej ska ha en lek-kamrat, men det går verkligen inte att få ihop Lillie med Lyssa, tyvärr. och det känns så fel att ha kvar Lillie bara för att hon är snäll och söt, för hon trivs verkligen inte här. så jag hoppas på att det dyker upp någon som kan erbjuda henne ett permanent och bra hem, eftersom hon tidigare har fått flytta runt en del.

UlrikaD
0

Tråkigt att höra att dina tjejer inte går ihop. Det går ju tyvärr inte att garantera att någon annan iller går ihop med din tjej. Även om den illern går ihop med alla andra djur i hela världen så är det ändå ingen garanti att det fungerar med just din iller. De är ju individer som alla andra. Vet inte hur länge du har försökt men i många fall kan det ta ett tag. Själv kämpade jag i över ett halvår förra året för att få in en kille i mitt gäng. Trodde ett tag att det aldrig skulle gå men nu är de bästa kompisar. Sen finns det de som försökt i år och till slut funkar det. Sen finns det ju naturligtvis tillfällen där det absolut inte går också. Men sen läser jag också där du skriver att hon flyttat runt en del. Det kan också bidra till att det kan ta längre tid för henne att känna sig trygg med dig och den andra illern. En sådan iller får man ge ännu lite mer tid att anpassa sig. För varje nytt ställe hon måste flytta till är risken stor att hon blir ännu mer otrygg. Med det vill jag bara ha sagt att du kanske inte försökt tillräckligt länge? Men det vet ju naturligtvis inte jag, du känner ju dina djur bäst själv. Du kanske har försökt jättelänge. Men att tro att du kan byta till en annan iller är nog lite fel tänkt också, och att dessutom få en annan illerägare att VILJA byta en iller…. Bara mina tankar så här på morgonkvisten. Hoppas det löser sig för er iallafall.

emoflickan
0

Instämmer med det som Ulrika säger och tillägger att jag haft samma situation när jag har haft hem nya illrar här, värst var det med Gimli, han hade stora sår i nacken som jag fick tvätta med sårtvätt och det tog över ett halvår innan han accepterades in i gänget. Man måste vara envis.

NinaogRaKKerUngene
0

Om ikke ilderne dine går sammen, så hold de hver for seg.

Jeg har hatt 2 grupper i 1/2 år fordi den nye valpen ikke gikk sammen med de andre. Nå går det bra, men jeg var innstilt på å ha 2 sett med ildere i mange år framover.

Har man tatt til seg et levende individ, er man ansvarlig for det hele dets liv. Man bytter ikke kjæledyr, det er faktisk ikke døde kosebamser det er snakk om.

Må innrømme at jeg blir sint og provosert av innstillingen din. Om den ene ildern ikke har det bra hos deg, så legg forholdene til rette så hun trives. Man kvitter seg ikke med dyret bare for at det er det enkleste for ens egen del.

Bare min litt krasse kommentar på nyåret.

mandariiin
0

jag har haft Lillie sen augusti 2008, och jag har kämpat för att få ihop dom. men nu när Lillie visar tydliga tecken på att hon inte trivs så känner jag att det är bäst att hon får flytta till ett hem där hon får vara själv.för jag tror absolut inte att hon mår bättre av att jag ska ha kvar henne här. och jag vill inte heller att min Lyssa ska börja må dåligt för att Lillie ger sej på henne hela tiden.

jag har testat att sätta ihop henne med min andra tjej, sen har hon fått träffa haniller, katt och hund. och hon tycker verkligen inte om något utav det. hon ger sej på dom, bits, fräser och skriker och sen skunkar hon. jag tror det är en blandning av osäkerhet och rädsla från hennes håll. men tyvärr så som jag bor nu så har jag inte möjlighet att hålla dom isär heller.

självklart så tar jag ansvar för mina djur. och då anser jag att denna lösning är bäst istället för att ha två små-tjejer här hemma som hatar varandra. och jag gör mej absolut inte av med Lillie för att det är det enklaste för min egen del. helt ärligt så tror jag detta är det svåraste jag någonsin gjort under hela tiden jag har haft iller!

det kommer iaf förbi en kvinna här idag för att få träffa Lillie. Det är mamman i en barnfamilj. hon har tidigare haft iller, men har sen inte skaffat en ny pga att barnen har varit så små. men nu kände hon att det var dax igen.

så vi håller tummarna för att det ska gå bra och att dom gillar varandra. :)

Tusss
0

håller tummaran för tösen!

Primarosen
0

Hej HarboJosse är intresserad av en hona, spelar ingen roll vilken ålder. Men skriv till henne, att din hona är till salu.

Mvh sabinaSkrattande

UlrikaD
0

HarboJosse är avstängd så det kan vara svårt att skriva till henne.

mandariiin
0

"harbojosse" skulle aldrig få köpa ett enda djur av mej….inte ens en dammråtta….

så som det ser ut nu så kommer Lillie flytta hem till barnfamiljen på tisdag för en prövotid på ca en månad. jag tror absolut inte att det kommer vara några problem för Lillie att trivas där, och familjen verkade helt perfekt, och väldigt seriösa med sina iller planer.

det som var extra toppen var att dom bor 10min ifrån mej, så jag är välkommen hem till dom för att hälsa på Lillie sen om jag vill. :)

UlrikaD
0

Så jäkla skönt för er att det löste sig!! Kan kännas tryggt både för dig och den nya ägaren att ni bor så nära varandra.

Norrskenets
0

Va härligt! det kommer nog gå super hos dem och ett stort plus att hon hamnade så nära=)

Primarosen
0

Hoppas hon får det bra :) Önskar henne all lyckaGlad

VAd är det med HarboJosse? Förstår inte riktigt varför hon blev avstängd!

Norrskenets
0

#12 Då har du missat det totalt kan jag lova hehe. Du kan skriva till sajtvärden om du vill veta så inte den här tråden förstörs.=)

Madde
0

Nej det är bättre du tar kontakt med Faxlin om du absolut måste veta. Synd att förstöra en tråd pga det.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

mandariiin
0

fick ett sms idag att tjejen som var här och kollade på Lillie kom fram till att hon vill ha en valp.

så Lillie letar fortfarande efter ett nytt hem!

ev. transport går att ordna mot bensin kostnad. så länge hon kommer till ett nytt, bra, permanent hem.

Tusss
0

Nej vad trist! :( hoppas det dyker upp ett bra hem åt henne..

Putt!

Norrskenets
0

#15 Va synd=( Hoppas nästa intresserad blir ett permanent hem=)

mandariiin
0

Lillie flyttar imorgon :) hon som var här och kollade på henne kom fram till att det inte var en så bra ide att skaffa en valp när dom har barn där hemma. så hon hade gett Lillie en extra funderare och kom fram till att hon nog iaf var rätt iller för familjen.

tror verkligen att det här kommer bli bra för både Lillie, familjen och mej, eftersom jag kommer ha henne så nära mej, även fast hon har flyttat. :)

Norrskenets
0

Va skönt att hon hamnade där ändå=) så bra när det är så nära, hoppas det ska gå bra för tösen i sitt nya hem=)

NinaogRaKKerUngene
0

Håper det går bra, og at Lillie vil trives i sitt nye hjem Glad

Saga85
0

Så skönt! Särskilt att hon hamnar såpass nära så att du kan följa henne och vara till stöd för den nya familjen! Hoppas gumman kommer trivas i sitt nya hem!

Gasoline
0

Ja, vi vill ha en uppföljar tråd sedan

mandariiin
0

nu har jag packat ihop alla Lillies saker, och ska precis ringa till hennes nya familj för att åka dit och lämna henne.

känns både jobbigt, men man känner sej lättat. hoppas verkligen på att lill-tjejen får det bra, för det förtjänar hon.

jag håller er lite uppdaterade med hur det går. :)

tack till alla som är med här och bryr sej :)

Gustav-o-Linda
0

Du bor ju nästan granne med mig :)

mandariiin
0

japp :)