Web kamera hos Lunagumman - HiHiHi
Hej alla illerälskare. Satte upp en webcam hemma hos Lunagumman för att ni ska kunna se lilla Illern Luna ibland i rörelse i hemmiljö. hehe blir kanske inte så ofta men ändå…kul. Det blir nog bättre senare har ju bara haft henne sen 27/12-07 så hon blir mer hemtam med tiden.
Klicka på länk till webbkameran
#0 Ledsen Lunagumman men du kan inte länka till "localhost".
Det är i ditt fall din dator och kamera, och hos oss andra våra egna datorer, så det är bara hos dig som länken funkar.
Du måste ge oss din officiella IP-adress som du har på internet eller ett giltigt domännamn.
Har du dessutom ett ADSL-modem med inbyggd brandvägg måste du ställa in den så att anrop via port 85 (den port du anger ovan i adressen) skickas vidare till datorn med webkameran.
Som exempel på hur det måste se ut för att det ska funka har jag gjort motsvarande länk fast till mitt fotoalbum istället:
http://87.227.108.60:80/gallery/main.php?g2_itemId=347
Vill du ha hjälp så PM'a mig så ska vi nog få det att funka för vi vill nog alla se lilla Luna i farten :-)
ok
återkommer om en liten stund
Nu tror jag att det är rätt länk. Har ändrat den. Bry er nu inte om oss utan det är illern ni ska titta på :)))
Tack för att du upptäkte det Bogey
#4 Ingen orsak, men du glömde ange port 85 Lunagumman.
Fungerande länk
http://82.117.105.62:85/broadcamauto.html?src=1&speed=0
Undrar hur det kommer att gå med ditt stackars bredband när alla vill kolla samtidigt
Snygg döskallematta f.ö. 
EDIT: kl. 15:06, Nu verkar Lunagummans bredband gått ner eller så har datorn startat om för bilden försvann plötsligt.
Tror att den är där. Men jag har direktkoppling till stadsnätet ska jag då öppna upp port 85? Tror att det ska fungera, vi ser.
Går ljudet fram? eller är det helt tyst?
Mattan och rummet är inne hos min son där luna brukar vara mest och sitter och tittar i fönstret på allt som rör sig
Luna sover igen tror jag…hehe
Som ni nu ser så har bogey rättat till länken så det är den ni ska använda. Tack Bogey igen

Funkar inte för mig:(
Har du provat Bogeys länk?
kanske du har en firewall eller nå´t som inte släpper fram
Måste få svar från fler om dom ser webcammen från Bogey´s länk
Berätta någon!!!
Vad är det som ligger på sidan av mattan? Ser ut som en illerpäls utan innehåll =P
hehe… handuk :)))))
Hmm skumt.
Från jobbet funkade det bra i spelarna Winamp och VLC men nu funkar bara MS Mediaplayer.
Aja, jag fick se en skymt av lilla damen och en massa fötter i.a.f.
Sicken sötnos 
#11 Skrattade du när du läste mitt inlägg?
Shit va snäll och beskedlig hon verkar.
haha Gasoline…ja det gjorde jag. Hehe vi flår inte vår iller och visar upp den på webcam…haha
Jadu… hon har blivit mycket lugnare sen hon kom jämfört med när vi hämtade henne. Då sprang hon och gömde sig. Men nu har hon gått hos mig sen 27:e så hon börjar bli lite bortskämd
#8 Johan, prova med att starta Windows Media Player och under "Arkiv" väljer du "Öppna URL" och så klistrar du in länken ovan.
Det funkar i.a.f. för mig.
Har du ingen meny med "arkiv" "Visa" osv längst upp så högerklicka på den blå listen nere brevid play/pause-kontrollerna så kommer det upp en liten meny. Klicka inte för långt ner, nära kanten bara.
#15 Haha, nej, men det såg bra skumt ut =P men vem vet, finns ju sjuka människor till allt =P
Synd att man inte hade 2 illrar som kunde leka med varann det hade varit lite lättare då kanske men det får gå med oss som lite lekkamrater. Vet inte om min kan gå med andra illrar då hon var mobbad i andra hemmet :(

Nuu funkar det, tack för hjälpen!:) Ser inget som rör sig dock:P
hon somnade, kommer när hon har vaknat igen :P
Troligen tröttsamt att vara filmstjärna :)

Jag skymtade henne i dörröppningen precis:)
Hon låg på sonens mage och somnade men när sonen Kevin tog upp sin mobil och tryckte på en knapp så blev hon jätterädd och flög ner från sängen i ett huuuiii och kröp ihop lite, undrar om det är många illrar som reagerar för mobiltelefonerna. Tänkte att varje gång mobilen går ut och söker nät så kanske den avger något konstigt ljud eller liknande. Man ser ju när mobilen ligger vid datorn vilka störningar den avger. Har jag fel eller inbillar jag mig något som inte är såsom jag tror. Knappljuden är ju inte så behagliga de heller.
Tänkte mest på detta för att många illrar blir rädda i sina hem helt plötsligt vad jag läst och man vet inte vad det beror på ju.
#22 Kan ju vara möjligt. Jag har varit med om att jag blivit störd i sömnen av mobilen när den varit för nära, och vaknat upp precis innan ett samtal/sms. Så jag tror definitivt att det kan vara så att när våra djur oförklarligt blir skrämda så kan det bero på något sådant. De är väl mer känsliga/ovana vid sådana saker.
_No way! Yes way!

inte hittar jag nån film?