Upphittad (ej infångad iller) i Hallsberg
Har fått lov av en tjej på ett annat forum att lägga ut detta.
Hon har en iller som går runt i närheten av där hon bor.
Vet dock inte om den är tam eller vild, hennes sambo har kommit ca 5 meter nära och har tagit bilder jag skall lägga upp också.
Någon som saknar sin iller?
Skicka ett PM till mig så vidarebefodrar jag det till tjejen i så fall.
Vart bor tjejen?
Sara
Hallsberg (Närke)
#2 Kan det vara en vildiller?
Det där är troligtvis en vildiller. Så mörka tamillrar har vi inte så många av i sverige. Om den dessutom är skygg av sig, så låter det inte som en tamiller. Även en förrymd tamiller skulle förr eller senare söka mer kontakt
Vad jag fattat det som så är det inte många gånger de sett den.
Otroligt vacker var den, vild eller inte.

Skulle nog också gissa på en vildiller. H*n va otroligt vacker iaf. Roligt att ha en vildiller så nära inpå sitt hem=)
Det var i Hallsberg en iller fångades in i en fälla dom släppte och sedan ringde till oss och trodde det var Allora, kan kanske vara samma? För den är tydligen inte blyg av sig utan sätts mycket i området.
#8 Ja kanske är det samma,denna var inte blyg av sig. Den verkar ha visat sig en hel del och tjejen som frågade säger att den kommer fram när det börjar skymma.
Den har väll bosatt sig nära husen för någon kanske har ett krypin där det är varmt och ett öppet soprum med matrester eller hängt ut talg till pippisarna.. kan vara mycket som gör att hon/han vill vara där.
#10 jag vet att det kan vara så.
Hur som helst låter det fantastiskt att ha en vildiller så nära (såvida man inte har husdjur den kan ta)
#11 sorry var inte meningen att det skulle låta som att du inte förstod om du nu uppfattade det så.
#12 Oj så tänkte jag inte alls. Missförstånd och ingen fara 
#13 okej puh så jag inte förargade någon. Men kom och tänka på en sak bor den under deras hus?
#14 det skrev hon aldrig,skall fråga henne men den har vart i hennes kallgarage och i grannens kompost där den tydligebn är mycket ochgrejar runt timtals (antar att den hittar mat där,eller så är det en värmekälla)
Hmm vet inte om det finns någon illerägare i Hallsberg ens. Vet att det finns några i kumla och så. Men inte mer än så.
Fin var den verkligen.
Werner illern som de fångade i hallsberg? Släppte de ut den?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#16 Jepp den som hade fångat den i fällan bad en jägare komma och ta den sen när han väll kom på platsen var tydligen kvinnan som ägde fällan helt rabiat och sa "Skjut huvudet av den jäveln" (enligt jägaren) och då lugnade han ned henne och gick ut i någon dunge och släppte ut den och sedan ringde han mig när han satte sig i bilen på väg hem.
#17: ok, då är jag med.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#18 hårda bud i hallsberg :/