Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 386 ggr
Sengstrand
0

Söker en iller hane

Hej, igår (nyårsafton) var jag o min familj tvugna att aliva en av våra illrar för att vi inte hade pengar  till operation. Vi är väldigt ledsna o saknar han mycket. Men vi har fortfarande kvar Sids brorsa Jason o vi skulle vilja ha en ny iller så Jason inte behöver vara ensam. En iller hane under 2 år. Helst kastrerad o "pott tränad", gärna unde 1000 kr o ska finnas i närheten av stockholm, vi har inte möjlighet att kunna ta hos nån annanstans. vi har ingen bil. Vi kan ta emot nån som behöver akut hem. vi har hundar o katter oxå så de kan vara bra att illern är van vid andra djur.

Ni kan kontakta mig på hem telefonen: 08-570 35926 fråga efter Susanne.

Madde
0

Beklagar att eran iller gick bort igår.

Det är inte så lätt att hitta en sådan skräddarsydd iller som ni verkar söka. Hoppas ni finner det ni söker i slutändan.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

Ett tips är att försäkra den iller ni har kvar, då blir det inte så dyrt med en operation.

Sara

JossanH
0

Blir nog svårt att hitta någon som säljer en iller som inte får den vård den behöver om den skadar sig eller blir sjuk..

Beklagar bortgången av er förra iller..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tusss
0

ett hett tips är att kolla omplaceringsannonserna.. de brukar inte kosta så mycket och det finns massor av illrar som behöver ett hem! Dock så vet jag inte hur det är med avstånden.. men kanske kan ni ragga någon skjuts? Sedan finns ju blocket också, det är bara att leta :)

Det är nämligen så att de flesta som omplacerar eller själjer sina illrar inte sitter och letar efter köpare, de slänger ut sin annons och kollar vem som nappar.

StickyKitten
0

Jag måste säga att det är lite osmidigt att lägga ut en annons där du skriver att ni inte har råd att ta hand om en iller ifall den behöver veterinärsvård. Jag hade då inte velat sälja min iller under de förutsättningarna.

Inget illa menat dock, bara min åsikt.

[Cute]
0

#5 Håller med din åsikt.

Om man nu vet från början att man inte har råd med eventuella veterinärkostnader när/ om olyckan skulle vara framme. Så bör man överhuvud taget inte överväga att skaffa fler djur. Ta hand om det ni har istället och bara det är ett stort ansvar.

Men om ni nu beslutar er för att skaffa en till, så bör ni starta ett sparkonto eller nått och lägga in pengar på det varje månad. Som reserver till oväntade utgifter.

Samt ha djuren försäkrade om ni nu inte har det..

Ett tips bara, lycka till!

skrollan
0

Beklagar att din iller inte fick den vård som den var värd att få, tragiskt att vissa djur går oförsäkrade.
Men håller med ovanstående, jag skulle inte omplacera någon iller till ett par som inte har råd att ge den sjukvård tyvärr.

skrollan
0

såg nu att pesonen inte finns kvar, ännu ett troll?