sjuk? sover mycket!
Hej!
Bumbi sover överdivet mycket, man får nästan dra upp henne ur sängen. Hon är inte förkyld men hon har lite glansiga ögon. Har ni något tips på vad det kan vara. Jag börjar bli lite orolig!
Hon kan ha en virusinfektion även om hon inte nyser och snorar.
Bäst vore om du kunde få tagit febern men det är som bekant rätt svårt, försöker du så tänk på att använda mkt glid ex vaselin.
Det är viktigt att hon inte blir uttorkat, så mkt vatten och håll koll på nackskinnet.
Sara

Hon dricker inte så mycket vatten. Och vi har ingen termometer att mäta febern med. Vad är det med nackskinnet man ska hålla koll på?
Tänkte om hon inte blir bättre imorgon så går jag till veterinären med hon.

Nyp tag i nackskinnet. Gar huden ner pa en gang sa ar det lugnt. Stannar huden daremot uppe ett tag sa ar hon uttorkad. Hoppas att hon mar battre snart :)
// Amanda

Men en iller sover ju mer på vintern bara då du vet
Beroende på ålder och att det är vinter så kan vi sova väldigt mycket.
Jag är knappt 6 månader och nu under vintern så vissa dagar sover jag uppemot 20 timmar. Mina hussar och mattar tycker ibland att jag är tråkig men man kan ju få mycket gos när man ligger och sover i nån av deras famnar :-)
En äldre iller kanske sover lite mindre än vad jag gör.

Mina illrar är uppe ca 2 timmar om dygnet nu :) Då hinner man vila upp sig till sommarmånaderna när man har en iller på halsen 22 timmar per dygn istället :) hehe…att illern är lite glansig i ögonen är kanske för att den är nyvaken?

Ja, det är nog så att hon bara sover:) Det är nog bara jag som är lite hypokondrisk av mig!

En deppig eller understimmulerad iller sover åxå mer. Testa att tvinga ut henne på promenad några dagar på rad (om hon annars verkar frisk) så ska du se att hon kommer bli aktivare. :-)
mina illrar sover jättemkt nu med :) men blir lite piggare om man tar med dom ut :)

Ja. Jag brukar gå ut och gå med henne en gång om dan. Då blir hon glad!

:-D