Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 354 ggr
Lissi08
0

OT Hur fira nu jul?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrade bara hur ni alla firar/firade jul ??

Jag ska vara hemma med släkten och äta jul middag. Och senare på kvällen ska jag på en fest med kompisar. Så ja, jag firar med familjen på eftermiddagen och början av kvällen sedan senare på kvällen firar jag med vänner :)

Musiken
0

Jag firar med familjen. Nu ar farmor, faster, farbror och kusiner har och jag vantar pa att de ska aka snart.. Tycker att det ar drygt nog nar vi maste till dem pa annan dag jul i 2 timmar for att ata julbord, och nu ar de alla har och forstor min jul Skrikandes Men nar de akt kommer moster, morfar och hunden och da blir der roligare. Da blir det som vanligt :)

Imorrn ar det "hemvandar-kvall" och alla Avestas utflugna studenter kommer tillbaka for att festa :)

Sara
0

Firar med mamma, pappa och bror.

Sara

Norrskenets
0

Firar oftast jul med familjen men ibland blir det även med släkten.

ferretgirl
0

Vi var och firade jul med illerkompisar uppe i Klippan, det har vi varit dom senaste 4-5 åren. Vi firar oftast även nyår och midsommar med dom, vi har så kul ihop med massor av olika aktiviteter som julklappsspelet igårkväll efter vi hade ätit och haft den ordinarie julklappsutdelningen. Vi köper då billiga saker som både vuxna och barn kan använda, så det brukar bli mellan 10 och 20 paket för max 15:-/julklapp. Sen nyår så har vi oftas karioker och pilkastning, samma på midsommaraftonen. Men där tar även dom modiga midnattsdoppet i polen, så vi har alltid kul på våra sammankomster.

Saga85
0

Det här var första julen familjen inte var hel på jul. Ena systern firade med sin sambos familj. Men vi var fem syskon, föräldrar, kusiner och faster&farbror hemma hos oss. Ena broderns flickvän var med vid Kalle, och kom sedan förbi på kvällen.

Mitt julfirande var kasst. När Kalle började ville jag bara att julafton skulle vara över och alla åka hem. Tror att Maja också hade svårt för alla människor och stämningen, för hon var likadan. Bet alla (utom mig) som en galning och fick spendera kvällen på mitt rum. Men senare på kvällen när faster, farbror och kusiner åkt hem blev det riktigt bra. Bror åkte hem och hämtade mer öl och vin och så satt vi och spelade Göteborgsmonopol och bara mös tillsammans fram tills tvåtiden. Det är det bästa med julafton - när firandet är över och alla slappnar av.

Qviq
0

Först börjar jag dagen med att fyra typisk svensk jul med kalle anka och skinka hos min morbror.

Senare på kvällen så är det katolsk julafton, med kalkon och sådant. Min pappas flickvän är katolik och det är faktiskt lite annorlunda, mer fokusering på jesus och familjen, inte så mycket paket vilket gör att det inte är lika mycket stress som man annars brukar få stå ut med…

"Chaos is a friend of mine."