Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 520 ggr
FreeLou
0

Första musen i vinter tagen!

Igår var det en allmänt lycklig poppandes iller som poppade sin väg in till badrummet. Matte skuttade efter lika glatt i jakt efter vår nyinköpta leksakGlad

Bakom tvättkorgen är favoritgömstället, så det var målet vi båda var inriktade på, när jag flyttade på den och sträckte ner handen var det dock ngt annat än vår leksaksmus som låg där.

En liten, mager stackare låg död på golvet. Stackars mus. Jill var mäkta stolt och skrapade mig irriterat på benet när jag lyfte upp den lilla musen. Jag är ju lite svag för möss, så jag tkr det är både bra och dåligt när hon fångar dem, men hellre än död mus i badrummet än en levande i sängen…Flört

werner
0

Lite fräsigt iallafall att hon hade vart så duktig enligt henne så hon ville visa matte :)

Satmaran
0

Stackars lille mus. Men tacksamt med en iller som fixar frukosten på egen tass =))

Åt hon upp den?

Faxlin
0

Var glad för att hon tar dem tycker jag. Mina bara vägrar de vilda mössen. Vet inte om de tycker de är ohygieniska eller vad det är. Men inte hjälper de matte bli av med de små krypen i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

FreeLou
0

#1 Javisst är det. Det här är hennes tredje mus hon fångat, så man kan ju börja undra vad det är för lägenhet vi bor i hehe.

#2 Nope. Kött är det äckligaste som finns i hennes värld om den inte är i torrfodersform. Allt annat går att smaka, men kött ska enbart lekas med. Lite tråkigt fasktiskt, har försökt med det mesta. Gurka är ju betydligt bättre Oskyldig

FreeLou
0

Glad#3 Haha, jaså? Jo, jag tycker det är ganska kul att hon kan. Har hört fler som sagt att deras illrar ej är intresserade av möss. Riktig liten jaktiller är hon

Aviendha
0

Du kanske kan starta en lite leasingfirma inriktad på "grön skadedjursbekämpning; inga gifter!" ;)

FreeLou
0

#6 Guld i mun strålande idé! Intresserad av platsen som manager?

Aviendha
0

#7 Ja, man måste ju marknadsföra bra så man når rätt kunder ;) Kan knyta kontakter i ekologiska kretsar ;)

werner
0

#4 men blä 3 möss i en lägenhet :S låter inge vidare (inget imot möss som husdjur) men med tanke på att dessa är utomhusmusar

Norrskenets
0

#0 Vilken duktig syrra Saffi har=D

FreeLou
0

#9 Hehe, ja inte sant? Vi bor på botten i en gammal skolbyggnad mitt ute på en åker i stort sett. Det är nog därför vi har så gott om möss;)

#10 Ja, men visst har hon det :) Saffi då? Är det någon jakt i syrran?

Norrskenets
0

#11 hehe räknas att överfalla storklumpen Rasmus som jaktinstinkt?;)Hon tar satts och hoppar och landar rakt över honom hehe, annars är hon en riktig tuffing och ser hon en kamphund så reser hon ryggen, puffar upp sig och går sen emot hunden*galning*