Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 3054 ggr
dima
0

Lilla Ting fick stå modell!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ha ha.. Min första iller någonsin! Har aldrig ritat en iller och det va år och dagar sedan jag använde akryl/akvarell.. Lite ringrostig men dom måste ju ha tavlor på väggarna i sitt iller-rum!Skrattande

MimmieM
0

Den blev jättefin :)

Carpe Diem

dima
0

#1 tack! Ska öva lite mer!

[Cute]
0

Vackert! hihi =)

Aviendha
0

Ojoj, den vart jättebra! Här är en streckgubbe överkurs ;)

Satmaran
0

Jag är djupt imponerad!!!!

Tänk att få till en så bra nos och ett så bra djup i bilden, WOW!!!

Faxlin
0

Ohh, underbar. Klart snygg. Du vet att uppfödaren inte blir ledsen av att få lite bilder på valpisarna om de är så där snygga va?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Jättesnyggt!

Sara

dima
0

Tack va snälla ni är!

#6 Uppfödaren ska få bilder! Och om hon mailar bilder kan hon även få sina illrar avmålade!!Flört

Norrskenets
0

Va snyggt!Skrattande

Faxlin
0

#8: Ohh, uppfödaren ska genast ta och fota sina illrar då alla foton har försvunnit här hemmifrån :-)

Audiatur et altera pars

dima
0

Stackars Ting! Nu va det dax igen!!! Skrattande

UlrikaD
0

Du är ju jätteduktig!!Skrattande

dima
0

Tack! *bockar å bugar* Det va så himla kul! Måste iväg å köpa riktiga grejer i morrn!Skrattande

tokage
0

Ååh! *avis*, så fina bilder, jag vill också kunna måla med akryl/akvarell :O!

dima
0

#14 hmm.. å jag skulle vilja kunna måla på datorn!!! Kan inte en redigera en bild från röda ögon jag så jag håller mej till papper och pensel!! =)

JossanH
0

Jättefint! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Så snygga. Du är ju super duktig Diana.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Du är ju en hejare på att måla, väldigt naturtroget vill jag säga

dima
0

Tack vad snälla ni är allihopa! Jag fick lov från UlrikaD att "låna" en modell av henne! Jag vela måla pastell å varken Ting eller Shenzi vela bleka sej så LURVAS fick ställa upp!! =)

dima
0

Hmm svårt att få med detaljerna! En till!!

Saga85
0

#15 Vem behöver datorer och photoshop när man kan måla sådär bra!

Faxlin
0

Snacka om en glad Ulrika som fått en sådan snygg bild av Lurvas. Det är ett minne att vårda ömt.

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Åh, vad fin han blev!!!Kyss Han skickar en nos-puss till dig!

werner
0

Hel coolt, är en hejare på photoshop (manipulering av människors utseende bland annat) men skulle hellre vilja ha kunskapen att börja från scratch och få det naturtroget!

Norrskenets
0

#19/20Oj va snyggt, ser så verkligt ut!Förvånad

ninica
0

sonen skrek rakt ut henne vill jag ha *S*  han syfta på att agera som exprement  till tatoering *LER*

dima
0

#26 haha… Ni får göra en sväng till hofors så får vi se! Men jag vet inte exprement? jag har några år på nacken som jag tatuerat!

Norrskenets
0

dima Jag har mailat digSkrattandeTystFlört

Bogey
0

Dags för ny TV-serie om tatuerare "Hofors Ink" Flört

Eller kanske helsvensk "Hofors bläck" Skrattande

Kanonfina bilder i vilket fall

_____

Bogey

dima
0

Får jag lov att presentera Zira! Werners lilla snygga tjej! Naturligtvis med lov från ägaren lånade jag bilden! Har inte snott den! Skrattande

sofie
0

#30 Den där bilden blev jag kär i. Så duktig du är.

ninica
0

jo   det vet jag … sonen skrek nä ska vi åka …  det är ju så att  tyvär så är hans hjärte gubbe sjuk o vi måste ta bort honom   vilket kommer o ske denna vecka o sonens  högsta önskan är att få en bild av honom tatuerad

werner
0

#30 å gud va fin den blev, jag som skickade orginal bilden för 5 min sen glömde kolla i tråden :) ska visa den för sambon när han kommer hem :D lägger den som bakgrund på skrivbordet så länge..

Faxlin
0

#30: Du är bara så duktig Diana. :-)

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Du, jag avgudar dig. #30 var helt.. bedårande! Fantastiskt! Kanske kan man få ett beställningsjobb i framtiden? En större tavla med de två pälsarna ;) *smilar in mig riktigt fint så du känner motet och tidsbrist vekna*

werner
0

Jag betalar gärna för att få orginal akvarell teckningen på Zira och gärna vill jag få Allora avmålad så vi åtminstående har något att rama in där det inte är massa störande objekt osv i bakgrunden.

Aviendha
0

Jag håller med werner, jag betalar gärna för en teckning, där man kan få komponera in lite, och ta bort ex en ful damsugare som finns på ett i övrigt fint kort..

werner
0

Du kan tjäna storkovan här :)

dima
0

Tack tack allihopa! Det är så roligt och tidskrävande, och svårt! Jag har inte målat med akvarel på säkert 10 år och nu med nyinköpta grejer funkar det lite bättre!!! Det är verkligen jättemånga som vill ha sina pälsklingar avmålade… Får väl ordna med bord på nån utställning sen och leverera dit!! =) Nästa år kanske!

#32 jag ska skissa på sonen lilla älskling! Det va en perfekt bild!

#33 Vad roligt att ni blev nöjd! du har pm…

#34 Tack Åsa!! Jag väntar fortfarande på dina bilder!!!=)

#35 självklart! Jag kan göra mitt bästa men inte lova att det blir bra!

Aviendha
0

Ska du på änglaillern? Tänkte om man kunde beställa en till dess isf.. Annars, vad vill du ha?

dima
0

#40 Som det ser ut nu ska jag inte dit! Tyvärr!

#32 här kommer ett förslag på tatuering! Jag tycker det kan va fint att skriva namn och datum tex.. eller nått annat! En skugga bakom hela motivet får ni fantisera fram!!=)

Norrskenets
0

#30 va otroligt snyggt, ögonen är helt trollbindande!

#41 Åh va vackert

dima Hur går det med min bild?Flört eller håller du på med nån annans före min?

Aviendha
0

Coolt =)

ninica
0

Dima den är helt underbar  sonen undrar om det går o sätta den på underarmen  så alla kan se den o vad det kostar  o När säger han med ett leende   frågan är texten  Nuttis  jag skrattade när jag såg bilden för det är han i ett nötskal  han har   sitt pip ben som han har haft med sej sen sitt första hem eller en strumpa som han altid springer o gömmer  alltid tar våran lilla houdini nått o gömer

Musiken
0

Oho, sa du gor tattisar ocksa?!
Jag kanner hur det borjar krypa i tatuerings-nerven…

Gustav-o-Linda
0

mig me ! vill göra klart ryggen !!!!!!

werner
0

Allt är jätte fint :D

Diana har mejl (riktiga mejlen altså)

dima
0

#43 tack!=)

#44 kul att ni gillar den! När? Jag pm:ar mitt nr kan ni ringa och boka tid diskuterar pris då med! Tror det blir jätte bra på underarmen skinnet är så bra där!

#45+#46 he he.. bara att komma!!!=)

dima
0

Werner har än en gång bjussat på sina fina illrar! Detta är Allora och jag tycker det är dax att komma hem nu gumman! Håll till godo!=)

Norrskenets
0

Vilken fin bild på Allora=´)

ninica
0

du gör helt underbara bilder på våra små vänner … helt enorma

werner
0

Tack så mycket Diana, min sambo har gett upp hoppet om att återse Allora, jag sitter fortfarande och tycker hela min intution skriker att hon lever och kommer hem snart medan jag tittar ut på ishinnorna på vattenpölarna utanför fönstret.. Om jag har rätt fryser hon rätt jävligt nu.

Jätte vacker bild på Allora tack så mycket den kommer hamna på väggen så fort jag hittar en ram som är tillräckligt fin för att rama in denna akvarell målning. Tack tack tack TACK!!

Faxlin
0

#52: Om det är någon tröst har tösen päls och hon är iller det vill säga hon är smart. De flesta illrar som har hittats på har hittat ställen att sova på där det har varit varmt och skönt för dem. Det räcker att de hittar på en plats där de kan krypa in någonstans där det är litet. Då håller de kroppsvärmen bra. Med detta vill jag bara säga att kylan inte är det stora problemet för henne. Det är om hon hittar mat eller söter ihop med andra djur som inte är snälla.

Audiatur et altera pars

[kjamtessa]
0

Förvånad Herregud vad du är duktig!

Så himla fina dem är allihop! Glad

JossanH
0

Ska man tattuera en iller så ska man ju göra det hos dig! :) Du får ju öva som tusan nu ju!

Sajtvärd på Iller.ifokus

tokage
0

Åååh! Och jag som vill tatuera in Cinken! Dock bara 16 år, så jag får vänta lite :')

Norrskenets
0

#55 Jag håller redan på att prata om henne om det;) vill ju ha mina illrar in tattuerade så hon håller på att jobba med det, så självklart är det värt att åka 2,5tim för att få bli tatturad hos henne=D

Kan knappt vänta med att få se hur den blirTyst

Aviendha
0

#49 Jag tycker alla dina bilder är jättefina, men i denna fångade du något speciellt.. En känsla jag inte kan beskriva. Känns som att man får en bild av personligheten, något jag mycket sällan ser.

werner
0

#53 tror dig men jag tror hon blir utjagad om hon kommer nära ett hem.

Aviendha
0

#59 Kanske, men under många gamla byggnader så finns det små hål en iller kan ta sig in i, och ibland finns det gammal isolering de kan gräva in sig i där. Avi hade nog gjort det, dels för att spå-tanten sade det, sen hade hon lite gullfiberrester (såg iaf ut som det) i pälsen när hon kom fram.

dima
0

Tack tack! Jag lir så glad av era ord! Det känns värt att fortsätta måla, jag har målat människor hela livet och det är naturligt för mej.. Så att nu måla päls, nosar mm tar nog ett tag att lära sej! Men jag ser fram emot att få den äran att tatuera vissa av er!

#57 nu har jag bilderna på rasmus så ditt verk är p G! Kommer ev upp i tråden i kväll!! Beroende på hur mycke tid jag får vid ritbordet….=)

Musiken
0

Tror du att du kan gora en old school-iller ocksa? :D
Bor ju visserligen i England, men min tatuerare har hade lite svart att forsta hur jag skulle fixa en old school-iller :P

Norrskenets
0

#61 Åhh va spännande!Kommer nog va in flera gånger ikväll för att hålla koll haha;D

kom på en sak, har du nån hemsida på tattueringarna du gjort?Skrattande

Aviendha
0

#63 För att skvallra lite, så ligger en tråd inne på bodyart.ifokus som heter "några verk" eller något liknande med lite bilder på tattueringar hon gjort, väl värt en titt ;)

Norrskenets
0

#64 JassåFörvånad ska genast in dit och tittaSkrattande

Norrskenets
0

Aviendha Jag hittar det inte <=´(

Aviendha
0

#66 Ooops. Glömde att den låg under "privat" dvs måste man vara medlem där för att få tillgång till dessa trådar.. Sorry Skäms

skrollan
0

#67 hur blir man det då?:)

Aviendha
0

#68 Man ansöker hos sajtvärden eller medarbetarna (LisetteS, jenkass eller Hera tror jag det är)

Det jag har för mig att man måste uppfylla är att man har en liten beskrivning på sin sida.. Tror det finns en klistrad tråd om det inne där annars.

Norrskenets
0

#67 va jobbigt, jag har den redan på mina favorit sajter men duger inte det?=(

Faxlin
0

#70: Hon finns på zoonen med där hon visar en del av det hon gjort. Sedan har jag haft glädjen att inspektera irl. Såååå duktig är hon.

Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

#71 Hur hittar man henne där då?Oskyldig Lyllo, hoppas själv på att få tattuera mig hos henne efter jul nångång=) därför vart man lite nyfiken att se lite av hennes konstverk.

Norrskenets
0

ska se film nu men lär pausa för att kolla om bilden blivit klar hehe;) jäkta inte, ta dig den tid det tar så det blir bra=) kram

dima
0

jag heter dima på zoonen oxå! Men där har jag nästan bara gamla bilder! Ska uppdatera sen =) Lägger ut en favorit här då!=)

JossanH
0

Ja shit, skulle verkligen vilja se en old-school iller!!  Måste lägga upp bild på det här sen så jag med får se om du gör en sån vill säga!

Sajtvärd på Iller.ifokus

dima
0

#75 ja en old-school iller vill jag se!=)

Musiken
0

Fast tanken var ju att du skulle designa en Oskyldig
Iofs sa har jag ju redan borjat skissa pa en sa jag kanske kan gora klart den nagon gang :P

dima
0

#77 jaha!=) skicka ut en bild på skissen då!

Musiken
0

Oj vilken service! :D Ska genast ske pa momangen!

Norrskenets
0

#74 Okej du får säga till när du uppdaterat=) Du har ingen sida? som tex. http://www.taurus-studio.se/ tänkte om du hade nått liknande, priser, vad tattuerings studion heter m.m.=)

Vilken tuff bild!

dima
0

#73 Nu kommer den, inte som du tänkt dej kanske… Men jag tycker om fylliga tatueringar, även om det är minnestattoos så ska det va nå att bita i…

dima
0

#80 studion har inte öppnat än… så en riktig sida kommer!!=)

JossanH
0

#81 jag tyckte den var asschysst!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

#81 Tack den vart jätte snyggt=´) helt perfekt och det syns verkligen att det är dom. Sen om man får fler så blir det nog lätt att "lägga till". Tack så jätte mycket! Är helt rörd, så otroligt nöjd=´)

Nu är frågan, vart den skulle passa bäst på kroppen?*svårt*

Nån som har några ideér?Glad

Norrskenets
0

#82 Jaha okej, aja pm:ar dig ang vad du har för priser osv.=)

dima
0

#84 varsågod! Vill du sätta den på ett ställe som är lätt att dölja och som inte åldras så mycke är ryggen ett alternativ, jag tycker om att leka med placeringar så inte mitt på ryggen men kanske från svanken och uppåt.. skuldran och neråt.. Du vet att den bör göras ganska stor för att behålla alla detaljer i de små tussarnas ansikten! Kan informea att jag är kär i rasmus, han va så otroligt vacker att studera och jättefina färger och teckningar!=)

Lissi08
0

ojj vad nyggt du målar!! imponerad väldigt väldigt snyggt :D

Norrskenets
0

#86 Okej, gör det ondare på ett sånt ställe? hehe. Jo det förstår jag, annars är de vell ganska stor risk för att det blir klottrigt eller vad man ska kalla det. Min usin som jag redan skvallrat för kom med förslaget att den skulle sitta fint mellan skulderbladen. Det är svårt att föreställa sig, skulle haft en mall och testat hålla den på olika ställen för att se bättre vart man vill ha den=)  hehe jasså;)Han tackar så mycket. Han är en rejäl charmknutte, får matte att göra nästan allt han vill;)

UlrikaD
0

#81 Jävlars vad snyggt rent ut sagt!!!!Förvånad Du kan möjligtvis inte måla chinchillor också? Det är en tatuering som väntar på att bli gjord på mig, men har inte hittat det perfekta motivet ännu.

skrollan
0

emma vad gör du om du ska skaffa fler illrar du? :O :)

JossanH
0

Mellan skuldrorna helt klart. Första tanken.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

#90 Tror man då ganska lätt kan tilläga den nya illern isåfall;) eller att man kommer på nått annat, det visar sig=)

#91 Det sa min kusin också när jag frågade henne=), måste dock göra ganska ont eller?=) Värsta är vell att den kommer att ta mååånga timmar att få färdig hehe=9

JossanH
0

#92 om du frågar mig så gjorde inte ryggen speciellt ont alls. Sm en ganska hård massage som gör att man blir lite svettig i händerna.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

werner
0

Snyggaste minnes tatuering jag sätt (fast den fortfarande är på papper)..

Sara
0

#92 Tror du bara du kommer att ha en iller till? Flört

Jag är uppe i summan av 15 st och jag tror jag är långt ifrån den ende.

Sara

Bellen
0

vad bra du e att rita den blev hjätte snyggGlad

dima
0

#89 ha ha.. ja vet inte om jag kan det! Har aldrig provat! tycker du jag ska försöka?=)

Jag är oxå helt inne på rygg nånstans! Jag tror den kan fylla upp otroligt fint och där har du ju garanterat plats att fylla ut om det blir flera! (typ 15)=)

dima
0

UlrikaD du sa förut att jag fick låna bild av dej så jag lånade en liten "chilla" jag har nog aldrig sett en sån irl joo möjligtvis på zoo nångång! Ett smakprov!

dima
0

närbild! usch va usel jag är på att ta kort!=)

sarae
0

helt fantastiska verk dima! jag är djupt imponerad! hur mycket skulle det kosta att få bilder av mina hrm 10 vildar? Skäms Tänk att få hänga upp sådan akvareller på min snart nyrenoverade sovrums vägg *dreggel*

dima
0

#100 ta tack.. hmmp 10 sa du!=) Men jag tror nog det hade blivit fint!!! Coolt om inte annat! Jag har sagt 200 kr / bild åt dom som frågat, utom mina övningsmålningar så klart!! Då ingår porto hem till dej! Men ska du ha så många kan vi nog göra upp ett pris!!=)

Norrskenets
0

#95 Nej absolut inte men då får man antingen göra nått annat tex en tass för varje iller man har sen=)

#97 Värsta är att jag är gaaanska så smal..har funderingar på att ha den på smalbenet, vet dock inte vilket av dom?=) Vad tror du om det?

#99 Va söt chillan blev=D

dima
0

#102 smalben eller bak på vaden kan oxå bli jättebra! Där kommer den att sitta skapligt skyddad oxå!=)

Norrskenets
0

#93 Glömde svara på ditt. Låter härligt, älskar att få massage men risken är att min rygg är för liten också har jag lite utomstående skulderblad så det kanske gör att tattueringen inte blir så bra=(

#103 Va bra, har frågat tre pers här hemma och ingen av dom svarade vid samma tillfälle eller hört vad dom andra sagt. Så tre pers som tycker att på smalbenet skulle bli jätte snyggt=)

werner
0

Dianas namn och teckningar kommer pryda illervärldens alla väggar ;)

werner
0

Vart kommer din tatuerings studio ligga föresten?

UlrikaD
0

Jag äääälskar chilla-bilden!!Kyss Du är så jäkla duktig. Det jag vill ha som tatuering framöver är en chilla med vingar på som minne över alla de jag förlorat. Så jag alltid ska minnas dem. Du menar att du tatuerar själv? Var????

werner
0

Tror hon tatuerar som hobby nu, hemmet kanske? Chincillor är häftiga aldrig hållt i en dock bara klappat ^^

ninica
0

satt o läste  ang sonens tato  på sin älskling  blir nog armen då han själv har gott om päls på *benen *   gillade den du målade med all 3 illrarna  snacka om vackra bilder

sarae
0

#101 ååååh!!! fyller år i dag, så jag ska se om jag kanske får lite pengar i födelsedagspresent, och vad hade varit bättre än att använda dem till att få mina älsklingar förevigade? Ska börja leta efter lite bra bilder på mina älsklingar :)

KerstinL
0

Grattis sarae!!! Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sarae
0

#111 haha tack! tydligen har jag varit snäll iår, så nu blir det till att beställa porträtt :)

Satmaran
0

Grattis Sarae!!!

dima
0

#105, #106 ja du det verkar inte bättre! Jag kommer att hålla till i hofors!=)

#107 ja jag lära bara prova! Söta små rackare det där!!

#110 Grattis! Va kul! Bara att leta bilder då!!!=)

Aviendha
0

#81 När ska du sluta överträffa dig själv? Det är ett perfekt tattueringsmotiv! Den kommer bli såå snygg på dig Emma =') Jag tänkte skuldra när jag såg den, alt svank. Då får man ju storleken som behövs för att få den att likna dina små så mkt som det bara går med detaljerna. Men vaden funkar oxå väldigt bra. Tattuera in den nu! Jag vill ju se resultatet =P

Grattis Sarae =) Du om någon har ju snygga bilder på dina lurvisar ;)

Faxlin
0

Grattis sarae.

Men jag bara måste säga att Diana jag blir så ruggigt imponerad av dig. Att kunna måla så där. Ja det finns inte ord att beskriva det.

Tror som någon anna sade här uppe, snart finns ditt namn och dina tavlor hos var och varannan illerägare här.

Audiatur et altera pars

Sara
0

Kan avslöja att BISsarn på Änglaillern kommer att få varsitt present kort på akvarellmålning från Diana, av Änglaillern.

Sara

dima
0

#115 Tack du är så snäll!=)

#116 Bugar och bockar! Ska se om vi har tid att komma i helgen! Allihopa isf! Kram

#117 Japp!! Det kommer vinnarna att få! Så må bäste hmm..=) iller vinna!! Ha ha.. Det ska bli så roligt!

Norrskenets
0

#115 Ja det är allt efter hur liten den går att göra för jag är som sagt ganska så smal.. Haha inte nu, blir nog efter jul..man måste skynda långsamt och känna in sig först så man vet att man inte kommer att ångra sig;) Du bor ju inte så långt borta annars lär vi ses till våren=)

#117 Åhh hoppas nån av mina vinnerOskyldig Annars kommer det nog bli en beställning framöver, lite roligare med målningar än vad det är med kort=)

dima
0

Lilla Prinsessan Zaga, vår lilla perser hona som är lycklig mamma till två illertjejer! Jaaa, vem ska annars passa dom på nätterna och hela dagarna!=) Lite trött blev hon på mej för hon hann inte plocka öronhår och fixa underbettet innan målningen men jag sa att ingen kommer att skratta åt henne! För hon är sååå söt och vacker ändå!Tungan ute

Norrskenets
0

#120 Vilken fin bild, du får hälsa henne att jag tycker hon är jätte fin=D

ninica
0

tror jag ska skicka bilder på alla våra djur  du är så duktig

Faxlin
0

#120: Snyggt som vanligt när du har gjort det. Sååå ruggigt imponerad.

Audiatur et altera pars

dima
0

För dom som är intresserad finns det nu en hemsida! www.studiodiana.se saknas dock en hel del men d är på gång!! God Jul på alla ifall jag dör i hjärtinfarkt eller nått under julen här!!Skrattande

Aviendha
0

Lägg gärna ut hemsidan på bodyart.ifokus med om du har lust =)

Vintage
0

Löjligt snyggt dima! Förvånad

Du har en riktig talang!

Norrskenets
0

#124 Vilken snygg sida!du får mer än gärna lägga dit min framtida tatto=) ska genast lägga till din sida i mina favoriter=D

Förresten dima, du är inte duktig på att rita tassavtryck?OskyldigFlört tänkte att jag ska tattuera mig efter jul-nyår men dom ska lixom va gråa. som att illern hade gått i aska och sen på mig. ska iaf va tre tassar på vänster sida på skulderbladet. skulle va otroligt tacksam att få hjälp av dig=)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.