Två illervalpar söker nytt hem
Murgrönans illeruppfödning har Två hanar kvar från senaste kullen, viltfärgade/bruna illervalpar söker sig eget boende nu.
De är födda 19Aug. Är leveransklara då registrerade hos Svenska illervänner, chipmärkta, vaccinerade och veterinärbesiktade.
Två killar med enormt med energi, så de vill ha mycket aktivering, bus och lek gärna med andra illerkompisar då de är vana med illrar i olika åldrar. Går på lådan till 90% då det ännu sker brottningsmatcher i toalådan mellan bröderna så är det juroligare att leka än använda lådan på annat vis 
Vi finns på Gotland med fastlands möjligheter.
För mer info www.murgronan.info.se maila: murgronansilleruppfodning@hotmail.com eller ring: 073-6764436
Detta har inte med dina valpar att göra, men tänkte ändå meddela dig, och alla som läser inlägget och som har msn följande. Vet inte om du har fått meddelande på att msn kommer att stängas för alla dom som inte säger till minst 18 andra personer. Jag skickar ett mail till dig så att du själv kan läsa vad som är skrivet om det.
Christel.

puttar upp för valparna!
#1 det meddelandet fick jag för ungefär 1 år sedan och då skulle det stängas inom 6 månader om jag inte skickade vidare. Gjorde inte någonting och har fortfarande det kvar. Kedjebrev..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det är möjligt att det är, men hon som skickade det till mig brukar inte skicka kedjebrev till mig då hon vet att jag blir heligt förbannad på henne. Men hon blev iallafall tillräckligt orolig för att skicka det till mig, så jag vet inte. Men nu ska vi inte förstöra cannaydias inlägg med detta, förlåt mig cannaydias för det, detta var inte min mening.
*Bilder på grabbarna kommer i helgen*
*putt*
*putt*

Hej, jag undrar vad en iller från murgrönan kostar?
Jag vet att många uppfödare tycks ogilla just den frågan, men jag frågar ändå eftersom jag tycker att det är relevant!
Mvh Sara
#13 Ett tips är att maila henne, hon har ju hemsida och mail i första inlägget. Detta för att hon inte är inne här så ofta, och då får du antagligen kontakt med henne fortare. Tror även nr finns på hemsidan om du vill ringa.
Paulina
Wasp och Junior söker än ett nytt hem att få komma till. Även deras syster Lady vill hitta en aktiv och busig familj att få flytta in hos.

Jag mejlade uppfödaren om priset, och fick till svar att det är 3000 kr/valpen. Jösses. Men fina är de! 

#16: 3000:- valpen är ett normalt pris från hemma uppfödare.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Bläää Malin, sluta putta tråden..så sjukt fina. Synd att min studentekonomi inte tillåter fler odjur hemma hos mig, dom jag har håller på att äta mig ur huset medan jag får leva på nudlar…tss. :)
#16, 3000 är ju en engångssumma (och inte ett högt pris) personligen tycker jag att köpesumman är den minsta summan..sen tillkommer allt annat, försäkringar, vaccinationer, mat, prylar…veterinärbesök. :) känns som jag lägger ut en förmögenhet varje månad..

Det är säkert ett normalt pris, men det är fortfarande dyrt i min mening. Sen är det säkert befogat eftersom vaccination med mera ingår, men det ligger långt över vad jag är villig (och har möjlighet) att betala, och det är ju lite surt såklart! 
Min pojkvän köpte sina illervalpar för 1000-1500 kr dessutom, så det dubbla tycks ju ganska saftigt…
#19 Starta en egen tråd och håll pris snacket borta i den här tråden. Skulle du uppskatta ifall du hade en annons ute om djur du skulle sälja, och folk började debattera om hur överbetalt du vill ha för dina djur? antagligen inte.
missat min egna tråd när jag varit här och skrivit :-)
Stämmer bra, tar 3000:-/valp, vacc, besikt, chipmärkta, reggade, avtal skrivs och medlemsskap hos Svenska illervänner. sele+koppel och lite käk medföljer även. kort och gott.
#18 Hanna ska inte dina ha en lite myspuff att leka "fullt ös medvetslös" då? För det är den leken som går hem här, de är ALDRIG trötta!!! Det leks nästan 20h av 24h här kan jag lova! Valparna "byter av de vuxna" att få leka så de vuxna får lite sömn hehe. Ser fram emot snön så jag kan jaga slut på dem utomhus lite lättare =)
Vi, jag och valparna kommer att åka till Kistamässan i början av januari, 3-6jan. För den som vill träffa oss…Svenska illervänners monter. (( www.illervanner.se ))

Ceciliaolucifer, här har ingenting "debatterats". Jag har aldrig sagt att 3000 är överbetalt, bara att jag personligen tycker att det är dyrt, men säkerligen också rimligt.
Plus att någon i början av tråden skrev någon fullständigt irrelevant om MSN, vart var du med ditt gnäll då?
Hur som haver. Fina valpar, hoppas att de snart hittar ett bra hem!
Wasp och Bubblan Jr's lillasyster Lady söker även hon en egen familj att få komma till nu när mamma börjar ha sina egna åsikter hur allt ska skötas med tonåringarna som de själva inte uppskattar så mycket :-)
Vi fyra, dvs jag, Wasp, Bubblan Jr och Lady kommer att finnas för beskådning på kistamässan mellan den 3-5januari i Svenska illervänners monter. För de som vill träffa oss…

#24: Bra att du varnade. Jag ska springa förbi så jag inte fastnar för dem :-)
Men hur gör jag då när jag vill prata med dig? hmm, tål att fundera på.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars