Iller iFokus

Iller

Etiketter: fodergodis
Läst 1041 ggr
Aviendha
0

Godis till er iller/illrar

Ger ni godis till era illrar? Vad isf?

Aviendha
0

Här händer inte mycket på den fronten. Lite furotone ibland, några droppar i veckan. Äggula max varannan vecka, men de är inte stormförtjusta i det, så de kanske tillsammans äter 1/4 av den.

Det är de enda de får av mig. Någon gång lyxas det på och de får laktosfri grädde, men de är sällan det händer. Sen jag flyttade (slutet av aug) har det hänt tre gånger.

dima
0

det enda som funkar här är laktosfrigrädde och vetegroddsolja! Har prova massa godis sorter! Men nget duger..

Sara
0

Oljor, Bandits, en speciell sort kattgodis och ibland yoggisar. En äggula ser jag inte direkt som godis utan mer som tillägg till kosten, men det blir ju som en gotta om de inte får det så ofta.

Sara

Smex
0

de olika godis sorter som AMHS illertorg skickar till en då man har köp något där, brukar slinka ner efter mycket om och men. Det är väl mest då jag hotar att äta upp det då dom promt skall ha det.

Annars så funkar lite kyckling filé och kotletter och en och annan vetegroddsolja. det slinker ner för det mesta.

men så har vi ju fina damen som BARA kan äta det matte äter och inget annat. =P

skrollan
0

greenies, vetegrodsolja, laktosfri grädde, gruka. men mest greenies som dem får ibland när vi går hemifrån och när dem går på lådan ibland.

Sara
0

#5 Var i hela friden får du tag i greenisar?

Sara

ferretgirl
0

Jag ger mina "godis" men det är olika från iller till iller och vad dom gillar. Men dom får en av följande grejer, dock får dom inte samma godis varje dag, och oftast bara på helgen. Frukten får dom kanske av ca 1-2 gånger/månad och då bara i små bitar om ca 1-1½cm kuber, det är bara clementinen dom får en hel klyfta utan det som sitter utan på (vet inte vad det heter, nu menar jag inte själva skalet utan den hinnan som finns runt varja klyfta).

Vetegroddolja ca ½ tsk/gång och iller
Illerpastan (som är köpt hos Amhs illertorg)
Banan färsk och/eller torkad
Äpple färsk och/eller torkad
Nektarin
Persika
Päron
Clementin
Laktosfri grädde med antingen vetegroddolja eller illerpastan
Rått eller hårdkokt ägg (kokar då i minst 15 min, för då kan dom äta hela ägget inkl vitan) både med och utan vetegroddolja eller pastan.

Musiken
0

Ger mina Bandits, sana dar harda "puffar" fyllda med anti-harbollspasta, 8-vitaminers-godis, ferretone, torkad kyckling och godisar som bestar av torkad kyckling, lever och njure.

Ger godis nar jag tranar olika tricks med dem, och nar de kommer pa inkall (gor skillnad pa inkall och bara vanligt ropande pa dem eftersom de BOR komma pa inkall i alla lagen, ropar jag bara lite allmant sa ar det mest for att jag vill ha sallskap, och da behover de alltsa inte komma om de inte vill). Blir kanske 3-4 ganger i veckan.
Har alla godisar blandade i en butt (utom ferretonen da) och sa far de valja en efter att de har klarat ett tricks eller kommit nar jag kallat pa dem. Ar faktiskt valdigt imponerad over att de bara tar en ocksa, hur liten den an ma vara :D

Gustav-o-Linda
0

Hittade nått som heter Chicken Snack, Pet Plus, Som dom e helt galna i :).

sarae
0

Här får det äggula, fiskolja, vita be och lactol som en del av kosten. Godis skulle väl vara vetegroddsolja och någon enstaka greenies någon gång ibland. De får även Vitamin pasta med calcium samt torkad fisk (utan tillsatser så klart) ibland.

HannaM
0

Vitabe, greenies, oljor, äggula, lactol och nån gån då och då, väldigt sällan lite gurka, laktosfri grädde, vattenmelon och ost.

Sara
0

Vart hittar ni greenisarna?

Sara

HannaM
0

#12 har en djuraffär som säljer, men mina är rester från innan dom försvann, datumet har visserligen gått ut men illrarna mår bra och äter dom med god aptit.

werner
0

Laktosfritt, bandits kyckling, vetegroddsolja används som godis här sen har väll sambon tjuvat till dom en skinkbit då och då..

Men våra illrar är puckon och tror att parafin olja är godis så dom försöker sno flaskan sen hoppades Zira ned i min sallad igår och snodde ett saladsblad som jag jagade rätt på innan hon han börja kalasa på det :S

sofie
0

#12 Djur magazinet i nyköping har så brukar köpa på mig när jag är där, men det är riktigt dyrt. 59 kr/h kostar det. Men det är det ända godis flickorna får.

becka89
0

#7 kan man ge dom apelsin??

Vi ger våran tjej vetegroddsolja och sen har vi två olika godisar som är köpta på djuraffären,

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maja får slicka vetegroddsolja från fingrarna lite då och då. Kattgodiset Purina Denta Paw som Sara skickade med är också väldigt uppskattat! När matte prasslar med påsen kommer Maja fram och slickar sig runt munnen ^^

Men hon är inte särskilt kräsen, så t.o.m. Vitalin kan funka som godis om matte håller det i handen. Hon lyckades sno åt sig ett russin som ramlat ner på golvet när vi drack glögg härom dagen. Väldigt uppskattat (hon skulle promt upp på bordet och sticka huvudet i russinskålen efteråt), men matte vill helst inte ge henne sånt. Matte vill hålla sig till de animaliska godsakerna.

emoflickan
0

vetegroddsolja, äggula och gurka blir det här, men ger inte godis speciellt ofta.

AlbaStiffler
0

#16> Apelsiner och alla citrusfrukter är ju rätt sura och de kan i värsta fall spy av dem. Men mina illrar har alltid älskat mandariner och brukar ibland få smaka en ände av en klyfta. Men som med all frukt gäller det att frukter innehåller socker och därmed är dåligt för illrar och dess blocksocker. I små mängder (1cm kanske) nån gång med veckors mellanrum tycker iaf jag det är ok.

I övrigt har mina illrar älskat mango, kiwi, sharon-frukt, banan, mandariner, russin såklart och annan torkad frukt. Detta får de som sagt extremt sällan.

Annars är det laktosfri grädde som Leo får morgon och kväll med sin medicin, samt laxolja och vetegroddsolja som gäller här. Lyxar ibland även med att blanda ut fodret med några bitar lite annat "mindre bra" foder från provpåsar osv. Det brukar uppskattas som godis.

Johan-
0

Mina får äggula då och då, gurka, vetegroddsolja, torkad kyckling´bla…

Bogey
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar få små bitar av det innersta av gurka och det gillar jag skarpt. Sen tycker jag att både kallpressad rapsolja och vetegroddsolja är mums. Brukar få nått av dem 3 när jag går å bajar i nån av de där lådorna med konstiga gryn i.

På senare tid har jag även fått små skvättar av laktosfri vispgrädde till maten och det är också smarrigt. 

Idag fick jag smaka äggula för första gången å det var riktigt gott. Då kan man se ut som på bilden när man slickar sig om munnen.

Crocks illergodis däremot är jag inte mycket för. Torkad kyckling och toasties är väl sådär om det kommer direkt ur påsen, men har det legat framme en stund så får det gärna vara.

______
Bogey

Kallecolt
0

Kato är lite speciell när det gäller godis och mat, tar ett bra tag och han är väldigt tveksam när man har en ny mat/godissort hemma, en del tar han och en del inte, bandidos vågade han ta en efter ca 3 dagar sedan vill han ha dom utan problem.

Och det som många brukar ge som, äggula, laktosfri grädde, gurka ratar han totalt.

Men Jordgubbskräm är hans favorit och den var han inte kräsen om (upptäckte när han försökte ta min kräm), men han får det väldigt sällan och i små mängder.

Godis som jag har hemma nu och han får är: vetegroddsolja, greenis, bandidos och ferret bits.

AlbaStiffler
0

Leo är galen i rostmacka med smör på. Han brukar få en liten snutt när han tigger på morgonen. När jag åt musli till frukost ville han även ha ett flarn vete, men bara om den var doppad i mjölk.

Och Saffransbullar är han helt besatt i. Han gillar inte vanliga bullar, men just saffransbullar är tokmums.   Ser så kul ut när han tuggat på dem ett tag och han fått en kladdig gröt som fastnat i tänderna eller gomen, då står han där och smaskar och ser jättenöjd ut samtidigt som han är lite besvärad över kletet.

Leo är nog första illern som gillar bröd och såna saker. De förra illrarna gillade nog mest russinet på lussebullen eller frukten i muslin, eller kort och gott, att slicka smöret av mackan och lämna brödet.

Dock handlar det om extremt små bitar han får smaka och väldigt sällan. Gravid som jag är äter jag helst upp alla saffranssmulor själv… hahaha. ;-)

Saga85
0

#23 Hehe, ja se, gravida kvinnor. Kan riktigt se hur du håller saffransbullen i händerna och morrar till när en iller kommer fram och försöker sno den ^^

AlbaStiffler
0

hehe, precis! ;-) Morrar ännu högre när min man kommer och ska ta en bulle!

Saga85
0

#25 Stackarn, hoppas du inte bits värre än illrarna nu bara ;)

Aviendha
0

På tal om knäppa cravings. Phoenix verkar gilla fullkornsbröd. Han förstår bara inte varför matte ALLTID rycker undan dem, den smula han kom över var ju så god.

Avi har dille när vi äter torkat kött. Hon bara SKA ha, men det är så otroligt salt att hon inte får smaka, men gud ska veta att damen försöker. Har haft tankar på att lufttorka (utan tillsatser) för att kunna ge en strimla som godis.