endast för manliga läsare!!!
Klockan ringde 06:00, då var det två timmar tills jag skulle gå upp. Sätter fram klockan 2 timmar, tar upp Tengil i sängen och somnar om. 07:30 vaknar jag av att något nyper tag i mitt ollon, överlevnadsinstinkten reagerar snabbare än förnuftet och jag tar tag i rovdjuret som håller tag i sitt byte. Tengil reagerar naturligtvis med att bita hårdare och jag inser vad som precis har hänt. 1000 tankar for på någon sekund genom huvudet innan jag insåg att jag var tvungen att benda upp käkarna på honom. När jag gjort mig fri från min angripare så forsade blodet. Springande tar jag mig in i badrummet för att inte bloda ned golvet. Där stod jag i någon sekund och tittade ned på strålen av blod som sprutade flera centimeter. Nu var jag riktigt rädd och sprang ut i rummet igen för att hämta telefonen. Åter i badkaret så ringer jag 112 och berättar att jag blivit illerbiten i de nedre regionerna och att blodet sprutar. Personen jag pratade med blev väldigt nyfiken på vad illrar var för något
. Killen på larmtjänst var den trögaste person jag någonsin talat med och då jag lyckats förklara vad en iller var så hade det slutat droppa om pappret som jag tryckte mot såret för att stoppa blödningen. Jag har fortfarande inte vågat titta ordentligt hur det ser ut. Jag är fortfarande helt yr. Tjejen på apoteket som frågade vad jag letade efter hade själv blivit illerbiten tidigare och lyckades hålla masken. Nu är jag LIVRÄDD för att få någon infektion.
Alla jag pratat med har sagt att jag bör uppsöka en vårcentral men jag tror att jag väntar med det och ser om jag verkligen måste
Lite tänkvärt för er grabbar som funderar på att skaffa iller
Hahaha förlåt! men jag kan inte låta bli! hihhihihi…kunde självklart inte låta bli utan var tvungen att läsa tråden…stackare! hoppas du slipper infektioner! men om det e till nån glädje så ligger jag dubbelvikt över tangent bordet ;)
E inte heller någon manlig läsare men jag lider verkligen med dig.. måste göra såå grymt ont!!
Har du försökt ringa sjukvårdsupplysningen där är det ju sjuksköterskor som svarar dom kanske kan ge tips och råd om vad du ska göra och om du borde uppsöka läkare eller vårdcentral.. Hoppas de går bra för dej!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#1: Tack, jag är rörd till tårar över ditt stöd……
#2: Tack, funderar på att ringa sjukvårdsupplysningen.
#4 ja det tycker jag..om inte annat bör du tvätta av med något antiseptiskt…
#4 Gör du det, dom brukar ha mycket bra råd … min sambo har ringt några gånger när han skadat sig och dom har haft mycket bra råd över vad man kan göra hemma också!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
o HERREJÄVLAR! Att tengil kan!? O stackars Calle!! ojojoj.. men lite gapflabb slapp det visst ur mig också… Själv har jag bara blivit nypt i pungen en gång, inget allvarligt, men lite ställd blir man.. Jädrar vad du måste vart chockad! Har du fått tillbaka nån färg i ansiktet än?
men ehrregud!!
du tror väll itne du kan lägga ut en tråd för manliga läsare HÄR ;)
jag sympatiserar med det.. hoppas det går bra.. tror sällan det blir infekterat i dom regionerna.. man kan tro det men det är trävrtom ..tror jag
hur som helst..
lycka till :)
Du har väl inget litet chip där han kan ha bitit sönder ;).. Sjukvårdsrådgivningen är bra…

AAAAJ! NEEEJ! Haha, förlåt, men stackaaaars! Inte braa..! Tror inte jag vågar berätta det här för min sambo, det är hans största mardröm :P Hahaha.. nej förlåt.. AJ! Ring sjukvårsupplysningen, på telefon får man vara lite pinsam :D
Kent hälsar att det nog inte är någon fara!! strunta i vårdcentraler.. blir den svart kan du kolla upp det.. Så har han lite egna ideér oxå min lilla Dansk!!
Han ligger på golvet och tjippar efter luft just nu…
P.s lyssna inte på honom..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Okej, då har den ågot att skratta åt på fikarasten där också…..
Ringde sjukvårdsupplysningen och fick rekomendationen att köpa bindor för att minska risken för infektion. Jag tar gärna risken, en infektion är nog inte så farlig ändå

Bindor? Alltså gasbindor eller BINDOR?
BINDOR!!! Såren går inte att lägga om…
CRAZY! Jag trodde gasbindor helt klart!
INTE Crazy (det är Åsa´s iller), det var BINDOR!!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

*flabbar*
Stelkramsspruta kanske är bra att ta/ha. Speciellt om han får gå ute… Men har du tagit det för något år sen så tror jag det räcker. Jag har tagit en extra stelkramsspruta iom att jag skaffade illrar…
Thihi.. Fy på dig Tengil! *fniss*
Sara

Haha.. kan inte låta bli, du har bråkat så myket med mig… Somliga straffar gud med det samma. Hehe.

hahaha, bindor, hahaha.. :D hoppas det går bra för dig iaf, lycka till :D

naw…stackars :P
golf.ifokus.se
Hahahaha!! sorry! men ja vet vad du går igenom då samma sak hände här hemma för ett tag sen! (..lilla sonen..) Du har nog inget att va orolig för..=) d läker fort & någon infektion kommer du nog inte få..=) Kramen..=)
Nu har gärningsmannen legat och sovit i mitt knä snart en timme, hoppas han lärde sig något idag!

Nej men din stackare. Lider med dig verkligen. Och jag kan nog bara råda till att hålla efter såret och hoppas på att slippa infektion. Dock brukar grabbar klarar sig rätt bra från sådant just där.
Hoppas såren sitter bra bara så du inte får besvär när du ska kissa. Herregud jag ser en massa tråkigt framför mig och lider verkligen med dig.
Sedan tycker jag du ska ta dig en ordentlig diskussion med gärningsmannen. ;-)
#15: Precis som #16 sa, inte använda min iller :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Haha, förlåt Calle, men hahahaha! Då e Tindra rett ofarlig i jämförelse ;o)
Jag e glad att jag inte är kille… då hade iris väl varit där och tuggat…. Lider verkligen med dig. (kommer aldrig att säga detta till ev. pojkvänner :P)
Hoppas det känns bättre!

Jag säger bara: AJ AJ AJ AJ AJ AJ som F*N!!!
Ush! tycker verkligen att du borde uppsöka en läkare snarast.
Jag har ju själv varit med om en liknande sak men som dock gick otoroligt bra. Jo det var så att jag skulle lyfta upp smeagol(när han var liten). och jag var spritt språngandes naken. Och så fick smeagol syn på min ena bröstvårta och den tycket han minsan att han skulle smaka på. Inte vet jag han kanske trodde att jag var hans mamma eller nått=?? haha. Men som tur var jag lugn och han bet inte så hårt, så det gick jätte bra. Hemska tanke om de inte hade gjort det!!
alltså ursäkta mig, men jag garvar precis som alla andra hahaha!! men jag tycker ändå stackars!
Sajtvärd på Iller.ifokus
tack för att ni tycker synd om mig, det behöver jag, specielt då det odjuret lyckade sätta en av sina tänder i urinröret så jag kissar blod
. Skratta ni, det hade jag också gjort i ert ställe
hej
Oj aj vad jobbigt. Jag skulle ringa en läkare och verkligen kolla stelkramps vacinationerna och ev få antibiotika. Min sambo fick ett bett av en katt i tummen och det svulnade upp och blev fult så han fick en extra stelkramps spruta och antibiotika. De som arbetat innom vården har sett och varit med om det mesta så var inte orolig eller tycka att det är pinsamt det kan hända den bästa att man råkar ut för en olycka.
Mvh Jeanette

*fnissar lite elakt*
Jag säger inget, jag har redan uttömt ämnet med dig. Så otroligt komiskt i allt smärtsamt.
Han på Larmtjänst trodde naturligtvis att du kallade din fru för "Illern". Det var ju inte så konstigt.
Nåja, hoppas du får behålla rösten så att du inte blir sopran.
#30: tack, jag ska hålla koll på det. Stelkrampspruta har jag som fortfarande fungerar. Tjejen på vårdupplysningen skrattade gott och fick min tillåtelse att berätta på fikarasten, hon trodde det skulle läka på 2-3 dagar. Kontaktar läkare igen om det inte är bättre imorgon. Tur att det inte var någon viktig kroppsdel som skadades
Aj säger jag bara. Usch lider verkligen med dig.
Men ja, jag skattade tyvärr oxå så jag låg dubbelvikt. I framtiden kommer du oxå kunna skatta åt det. =)) hihi. (förlåt) 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

I sagans värld han ägde en drake,
I Falos värld han var en krake.
Så mjuk och len som sommarvinden,
Slickade han så ömt på kinden.
Plötsligt en dag i huset där han bor,
Bestämde sig Tengil för att bli stor.
En tonåring framför Falo nu stod,
Och stackars Falo fick bada i blod.
Mina gamlingar här hälsar till Falos "lilla kamrat",
Och vi alla hoppas att den mår bättre snart.

Skit bra Nettan! :D
tack snälla Nettan, det där värmde
#35: hahaha. Den var ju superbra. =))

#35: *Asg* Japp så har jag fått skratta gott ännu en gång :-)
Audiatur et altera pars
I morse då jag ringde och berättade för Nettan vart jag blivit biten så bröt hon ihop av skratt och sa att något sådant bara kan hända mig eller sarae.
vet Nettan något om sarae som inte vi andra vet??

haha, jag skulle nog bli allvarligt chockerad om sarae skulle lyckas bli biten på ollonet. Inte för att hon inte är klantig nog, men jag trodde ärligt talat inte att hon hade något .-)
Så vad vet Nettan som inte vi vet. ;-) Är sarae en det kanske. ;-)
Audiatur et altera pars
hahaha det har jag ingen aning om! men jag konstaterad faktikst i morse att det är nog den första grejen jag inte kommer kunna slå..hur jag en bär mig åt! ;) Så ingen konkurrans från mig inte ;)

Var faktiskt tvungen att läsa denna tråd för min bättre hälft här hemma. Hans reaktion blev att jag nu borde förstå varför hans skotrar är bättre än illrar.
Jag kontrade med att det måste bero på jordens oflax, så snälla alla killar. Håll koll på era nedre regioner så han slipper få mer vatten på kvarn :-)
Audiatur et altera pars
ja man tycker ju att vuxna karlar borde ha vett nog att hålla koll på sina viktigare delar…åtminstonne sova med suspensoar!

mohahahahhaha, där kom hämnden för att jag skrev den fina dikten. Du är så otacksam Falo ! Här kämpar jag och sliter i mitt anletes svett och du bara smutskastar mig.
Sarae: Titta på det här ansiktet, skulle det kunna säga något så tokigt om dig??
Ja antagligen. Tänk på att jag fick en chock först och sedan ett skrattanfall som begränsade mina syretillgångar.

haha, men vafan, trodde du att din rubrik skulle hålla borta oss kvinnliga?
hehe.. 7# misstänker att din iller vill kastrera husse… ;)

Nu måste jag helt seriöst fråga hur det är med dig Falo. Hur har det gått? Har det börjat läka än?
Har du slutat kissa blod?
Trotts skämtfaktorn så gör det mig lite orolig nämligen.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
#46 hahaha ja du nettan det där ansiktet skulle nog kunna säga myyyycket tokigt om mig hahaha
Ja, falo hur e det med dig?
jag har varit hos läkare idag, feber och svullna körtlar och växande framtänder. Jag har jagat strumpor hela morgonen men det har troligtvis inte samband med Tengils bravader. De kollade med Uppsala om det fanns några bakterier i omlopp bland illrar som ökade riskerna, de sa sedan avvakta och åk in akut om något förändras där nere.
Feber och svullna körtlar fattade jag men växande framtänder? Börjar du förvandlas till iller med tänderna och sockjagandet….
Sara

haha, ser det framför mig när du far runt och jagar sockor där hemma.
Hoppas du mår bättre snart.
Audiatur et altera pars
#53 haha, syns iaf att du var skakis när du tog bilden hehe
Sajtvärd på Iller.ifokus
omg, stackare!

Oj hjälp! Att det vara illa har jag ju förstått, men oj vilka bilder Falo. Stackare!

Usch din stackare. Sonen undrade om någon dött när han såg allt blod i ditt badkar.
Fick förklara vad som hänt och han tycker väldigt synd om dig. Och beklagar verkligen det olyckliga. Fast han är glad över varningen, ingen mer iller i hans rum på nätterna nu :-)
Han konstaterade också att han hoppades du var singel, för det måste vara svårt att ha sex nu, din stackare.
Jaja, nu har jag skvallrat vad sonen sa :-)
Audiatur et altera pars
#63: Svårt att ha sex? Näää… det blir bara större njutning

*Asg*
Audiatur et altera pars
Aj satan vad det ser hemskt ut.
#63: Ja du din son är för rolig han, förstår om han inte tänker ha någon iller i sovrummet efter och ha sett de bilderna oxå =)
#64: Jaså så det är bättre nu än innan .=) hihi

#64 omg, ofrivillig omskärelse? eller piercinghål kanske? bara till att köpa passande smycke…. Usch Stackare dig..

Shit… som sagt. Passa på att sätta i en piercing!!!!!!!!!! Det är ju så fint.

"Taskig" sida att skriva om sådant här på för dig Falo. En sida nerlusad med fruntimmer ;-)
Audiatur et altera pars

Hade missat den här tråden.. tycker synd om dig. Albin bet mig i pungen en gång, det blev inte mer än nått skrapsår å jag tyckte det va det värsta som kunde hända.. men det här va bannemig värre..

Huj! Får man se på lördag? ;) Mahahaha
#71: du får ställa dig snällti kön som alla andra.

Jag tog en kölapp i förrgår ;)
golf.ifokus.se

Säkert! Jag lurar dig att jag ska ha sex med dig och så klär du av dig alla kläder och sen så får jag se och så smiter jag :P
*tråden börjar spåra ur*

Dåligt svaR!
tsss, du har ju redan avslöjat dina planer….

Men jag super dig full och så är det tjo fritt fram :)

eller kan du ta kort och lägga in här :P
golf.ifokus.se

Helsicke vad blod det var!
Jag lider me dig, fan vet inte om ja nog skulle pallrat mig te sjukstugan fortare än kvickt om det där hände.. även om det mest e vävnad, så kan svällkropparna ta skada av att bli punkterade..
puttar på begäran…förlåt falo…
AJ! nog har man fått en redig pung skarp så de känns som man ska spy upp kulerna men …….. AJ! gud, ni grabbar vet hur de är att se nån film på youtube när nån skadar krossar familje lyckan man mår illa av medkänsla men kan inte äns tänka mej hur sjukt ont de kan göra.
men som dom andra sa kolla upp de så inte de e nått som blir knas å den inte funkar eller nått
MOAHAHA! puttelipitt 
Jag puttar jag också. mouhaha
hmmm han har faktiskt satt tänderna där 2-3 gånger till efter det men släppt då jag sagt till utan blodvite. Nu efter ett par månader är han snäll igen och sover alltid i husses säng

haha jag är ingen kille men kände mig tvungen att läsa. hahahah du får ursäkta mig, men jag har aldrig läst något roligare den senaste tiden. ligger dubbelvikt över tagenterna och kippar efter andan.. hahahahahahahhahah men jag lider med dig. hahahaha

#86 "Sagt till utan blodvite" Betyder det att du sagt till att det inte får blöda men att det är ok annars? 

#86… har du inte lärt dig någonting??????? Ha åtminstånde kallingar på dig!

#86: Ja modig eller dum, gränsen är hårfin. Ruggans modigt av dig, vet nog inte många som slår det modet. ;-)
Audiatur et altera pars
#89: kallingar har jag haft varje gång och de skyddar inte så mycket. Kanske borde bepanzra dem

Suspensoar kanske?

stålkondom:/?

kondom?! Jag hoppas verkligen inte att han hade sex under tiden!!

#94 haha, de va inte de jag menade, men skydd som skydd
Haha, ja håller lite med där. skydd som skydd ;)

kan skicka ett par av sonens blöjor dom lär nog skydda rätt bra
eller skaffa dig kallingar som inte avslöjar var "godisen" sitter….
fy fasen skrattade gott men hoppas att familjelyckan mår bra igen
kunde ju inte låta bli att lägga mig i denna gamla tråd hihi…

putt :P

putt :P
längesedan man hörde hur det gick med detta ämne?
har det läkt bra ? 
Oj oj, inte skoj. Som sagt, har det läkt bra?
Aj, fy vad ont! Jag ryser i hela kroppen. Tänk att en liten iller kan göra så stor skada. Det blev inga skratt från min sida. Jag lider med dig! :-)
Jag har länge varit sugen på en iller, men har upptäckt en massa nackdelar med att äga en iller de senaste veckorna. Det här tog dock priset. Jag vill inte ha en iller längre! :-)
Hoppas illern har borstat tänderna noga efter händelsen! :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Shit va mkt blod.. din stackare. Hur har det gått?
#103: Han har varken borstat tänderna innan eller efter och jag kan inte hålla räkningen på alla här inne som pussats med honom efter olyckan.
Angående läkningen så blev jag återställd sånär som på något ärr. Gårdagens bett syns knappt längre
*putt*
Förlåt va tvungen att läsa eftersom du specefikt skrev manliga läsare ^^ dock bad jag min sambo läsa tråden också eftersom samma sak hände honom fast klor och en katt för bara två månader sedan ;)

asså aj aj aj :P
Fan vad det måste ha gjort ont… Lider med dig men skitroligt var det att läsa Hohohoho

okej ska tänka på det..
Ett inlägg från en sambo:
Jag skrattar INTE!!
Som fotbollsdomare har jag sett både spräckta näsor och ögonbryn, akuta hjärnskakningar med omedelbara spyor som följd och brutna ben. Detta tar priset!
Illrar är otroligt söta på bild och när de leker med varandra MEN… Tur att vi har en hund som leker med dem när min ork tar slut. De är de sötaste vänner man kan tänka sig. När mamma iller släpar ungarna i nackskinnet gråter de som små barn men när hunden ser ut att äta upp dem kommer de bara tillbaka och ber om mer. Jag förstår inte. Inte alls.
Jag har kommit fram till att illrar är konstiga, konstiga djur.
Det "fina" i kråksången är att undertecknad är den som kommer först hem på eftermiddagen och blir tvungen att smaka hämnden för att de bara är fyra illrar som har varandra. Ingen människa att tugga på PÅ FLERA TIMMAR!
Vila på soffan? Nix! Finns inte längre.
Rekommenderar vår medicin; illerfritt sovrum! Funkar fint. Illrar och sömn är helt enkelt en halvtaskig kombination, milt uttryckt. Allt detta tänkte jag dessutom INNAN jag såg bilderna. Nog sagt!
Lider med dig!

Äsch, själv kör jag på med 9 illrar i sängen. Jobbigt bara när man vaknar av att man inte kan andas för att någon har draperat sig rakt över näsan och sussar sött.
Ett inlägg från en sambo:
Jag skrattar INTE!!
Som fotbollsdomare har jag sett både spräckta näsor och ögonbryn, akuta hjärnskakningar med omedelbara spyor som följd och brutna ben. Detta tar priset!
Illrar är otroligt söta på bild och när de leker med varandra MEN… Tur att vi har en hund som leker med dem när min ork tar slut. De är de sötaste vänner man kan tänka sig. När mamma iller släpar ungarna i nackskinnet gråter de som små barn men när hunden ser ut att äta upp dem kommer de bara tillbaka och ber om mer. Jag förstår inte. Inte alls.
Jag har kommit fram till att illrar är konstiga, konstiga djur.
Det "fina" i kråksången är att undertecknad är den som kommer först hem på eftermiddagen och blir tvungen att smaka hämnden för att de bara är fyra illrar som har varandra. Ingen människa att tugga på PÅ FLERA TIMMAR!
Vila på soffan? Nix! Finns inte längre.
Rekommenderar vår medicin; illerfritt sovrum! Funkar fint. Illrar och sömn är helt enkelt en halvtaskig kombination, milt uttryckt. Allt detta tänkte jag dessutom INNAN jag såg bilderna. Nog sagt!
Lider med dig!

Calle finns inte här på forumet längre ;)

Puttar upp den underbara tråd igen som bevis för Phr34k att det skrivs om illrar som biter oprovocerat.

AJ ! Ja, vad fan skulle man gjort ! Sprungit skrikandes som en liten skolflicka antagligen…

Putt, på begäran.

Putt, på begäran.

sonen skrek rakt ut här hemma o så mamma fattar du nu varför jag inte vill ha vippan i sovrummet på nätterna … sen kom komentaren med ettt skratt det är som när* någon man känner* lägger en mobil laddare på en snurrstol o ska tvätta fönster o tappar balansen .. o sätter sej på laddaren o får 4 hål därnere istället för dom 2 man är skapt med så jg förstår hur det känns

Jiiises va ont!! >.<
enu en anledning att inte ha chippen i sovrummet :P tycker sjukt synd om dig. shit.. ajajaj… tyckte att de va kul innan du la in bilderna då va de bara synd om dig.. shit.
såg att tråden va gammal men måste skriav endå :P
Oj!
Den här tråden river upp hemska minnen som kommer hemsöka mig livet ut.
Men se det som att du ger andra en tankeställare innan de skaffar iller. Något positivt iaf. Jag berättade denna historia för mina föräldrar innan införskaffandet av min Maja, bara för att förbereda dem på det värsta. Tack vare det så fick de ju sig en positiv överaskning.
Sover illern fortfarande i sängen?
_No way! Yes way!
Han sover nästan alltid i sängen men jag är inte orolig för fler olyckor. Så illa blir man bara biten en gång i livet.

#124 Du har inte sett mina nästrådar va?
Monty har bitit mig två gånger i näsan, så nu försöker jag inte stoppa dit den så ofta framför nosen