Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1150 ggr
Sara
0

Maja - akuthemsiller som söker fast bostad.

Det här är Majas tråd.

Maja är en söt liten hona, kastrerad, vaccinerad och försäkrad.

Enligt Maja är hon en dam (ja en riktig dam, ingen tant eller kärring) i sina bästa år vilket är 5 ½.

Maja tycker andra illrar är lite läskiga så hon vänder rumpan till och skriker.

Lite problem med analsäckarna har hon haft och vi har nu varit inne för andra gången och spolat rent. Analsäckarna var mkt mindre idag men det kom ändå lite grynigt ut så helt läkt är det inte men det hoppas vi det blir nu.

Efter antibiotikakuren (för analsäcksinflammationen) har Maja blivit piggare och mer nyfiken.

Maja säger att hon inte tycker om att pussas men att hon inte bits i ansiktet eller ens över huvdtaget bara man inte skrämmer henne. Hon tycker det är otäckt med höga ljud och snabba rörelser.

I övrigt verkar Maja frisk, hon har 2 fula huggtänder (som sitter fast som berget, tro mig) som enligt veterinären inte gör ont. En del tandsten finns men det ska akutmatte ta i tu med snart, ingen tandköttsinflammation finns.

Maja söker fast livslång bostad med tillhörande matte/husse som har mycket kärlek att ge. Maja kan acceptera andra fyrfota inneboende om dessa är snälla.

Sara

Norrskenets
0

putt

KickanW
0

Synd att det inte var ett halvår senare… Vill ta mig an en lite äldre omplacering men inte förrän jag flyttat.

MimmieM
0

Vart bor Maja nu?

Carpe Diem

Sara
0

Maja bor här hos mig i Alingsås.

Sara

MimmieM
0

#4 Har du fått hem ännu än? :) Eller har jag bara lyckats missat lilla Maja?

Carpe Diem

Sara
0

Maja har bott hos mig i 2 veckor nu. Fast jag har inte gått ut med henne så aktivt förren nu, för jag ville få mig en bra bild av henne innan.

Hon är en riktig goding! I väntan hos veterinären låg hon i mitt knä och putsade sig för att sedan somna. dock tycker hon höga ljud är läskiga så hon vaknade rätt snabbt igen.

Sara

MimmieM
0

Det är väl inte konstigt om man är stressad sådär i början. Jag tycker att hon låter som en väldigt trygg iller som kan aklimatisera sig så på bara två veckor. Hon måste ha väldigt stor tillit till människor.

Carpe Diem

Sara
0

Ja, jag tror faktiskt hon har det i botten men man kan inte hantera henne med snabba rörelser, utan hon måste få se dig och gärna sniffa på handen innan man tar henne.

Jag har fått 2 bett av henne. 1:a var första kvällen när jag skulle ta ut henne ur sitt bo. 2:a gången försökte jag busa upp henne genom att kittla henne, lägga henne på rygg osv. Då fick jag ett kobra hugg på underarmen. Det var alltså inte speciellt uppskattat från hennes sida. Skrattande

Sara

HannaM
0

Hon låter som en tott=p det där med busandet.. han kan ibland men oftast så vill han inte alls bli behandlad på det viset

MimmieM
0

Damen vet vad hon vill. Behandla mig som en prinsessa annars blir det ett nobelt blodbad.

Carpe Diem

Sara
0

# 9 Ja, Maja har ju inte lekt alls sen hon kom. Obestämd Men det kommer väl.

Dock ska vi powerstarta hennes analsäckar så de tömmer sig, jag slänger in en Norpan en gång om dagen så fixar det sig. Flört Norpan är supersnäll, och förstår inte varför bruden skriker, men nyfiken och det tycker Maja är lite läskigt. Men det blir inga bråk för Norpan backar.

Sara

Sara
0

# 10 Du, det är precis vad hon ser ut att säga. Ge mig godis och klia mig i nacken!

Sara

Saga85
0

Hoppas som sagt på att få komma förbi och hälsa på lilla damen, se om det klickar och om jag verkar vara en lämplig tänkbar illerägare Flört

Sara
0

Du är välkommen!

Sara

Sara
0

Idag har Maja lekt med mig för första gången! Skrattande Hon t.o.m. poppade!

Sara

Saga85
0

Åh, så kul! Härligt att du lyckats locka fram den sidan hos henne ^^ Nu blir det ju massa lek att ta igen ;)

Sara
0

Ja, jag blev jätteglad!

I början så hade hon uppuffad svans så det såg jättekul ut när hon hoppade omkring och slängde med huvudet.

Sara

Faxlin
0

Underbart. Tänk så glad man kan bli av lite poppande från en iller :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

*puttar* Har hon hittat några intressanta hem än? Kul att hon blivit lekfull nu, tyder ju på att hon går att omvända till en glad och lycklig iller! :-)

Aviendha
0

Lilla gumman då =) Var säkert mycket smärta i samband med analkörtlarna, tur att du tog hand om dessa! Ja, illerpopp är som balsam för själen ;)

Sara
0

Maja som var ganska smal när hon kom, har gått upp 90 g nu på knappt 3 veckor.

Jag har 2 intresserade varav den en antagligen kommer i slutet av denna vecka.

Sara

Saga85
0

Nästa vecka blir det Skrattande Ser fram emot det!

Sara
0

Japp, nästa vecka blir det. Skrattande

Sara

Sammy09
0

Stackars liten få flytta omkring till 10olika hem.. Jag tycker du skulle få komma till himlen istället. <3

Saga85
0

#24 Va? Tycker du att Maja borde avlivas?

UlrikaD
0

#24 Så kan du inte säga om du inte träffat henne. Maja har alla chanser att få ett underbart liv. Det som krävs är väl att hon ska få stanna i sitt nästa hem resten av sitt liv.

Sara
0

#24 Vem har sagt att det är 10 hem?

Sara

MimmieM
0

Hur har det gått för Maja?

Carpe Diem

Sara
0

Maja har en besökare i morgon om allt går som planerat. Sen får vi se.

Sara

JossanH
1

#24 att avliva ett helt friskt djur för att människor inte kunnat ta sitt ansvar, det har jag inte mycket för..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gilla
0

dummaste jag hört!
Hon mår ju bra.
Vad är det för skäl att avliva en iller som mår bra?

JossanH
0

Hoppas Maja får ett nytt hem snart! :) Hon verkar vara redo för det nu!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Majas analsäckar är helt bra nu och hon äter och skiter som hon ska. Skrattande

Sara

AlbaStiffler
0

Vad bra, snacka om att hon hade tur som fått mellanlanda hos dig Sara och fått sig "uppfixad". Hon måste vara en helt ny iller nu, om hon nu hade så dåliga analsäckar förr.

Aviendha
0

Vad skönt att höra =) Jag skulle då vart distanserad ocg grinig om jag hade haft de problemen ;)

Sara
0

Ja hon är annorlunda även om det säkert beror på att hon varit här ett tag nu oxå.

Gått upp i vikt har hon gjort och pälsen ser bättre ut.

Sara

Saga85
0

Japp, imorgon dyker jag upp och hälsar på lilla damen! Ser väldigt mycket fram mot det! Pirr i magen nästan ju, tihi.

Sara
0

Maja kommer att flytta till eget idag. Tror Maja tycker det ska bli så skönt. Glad

Sara

AlbaStiffler
0

Härlig. hoppas det kommer gå bra och att hon blir lycklig där! :-) Vad skönt att höra att det även finns hopp för gamlingar.

Aviendha
0

Vad roligt! Hoppas hon trivs hos nya ägaren =)

Sara
0

Maja har nu flyttat och jag önskar henne och matte all lycka!

Ps. Tråden kan låsas.

Sara

Norrskenets
0

Va härligt att denna dam äntligen har fått ett hem, det förtjänar hon=´) Är det Saga85 som är den lycklige?Skrattande

Grattis hursomhelst Maja till ditt nya hem och grattis till din/er nya familjemedlem!

Sara
0

Japp, Saga är numera Majas matte. Glad Tror Maja kommer att må gottgottigottgott där.

Sara

Saga85
0

Jajamensan, Maja håller på att göra sig hemmastadd här. Hur go som helst, min syster vågade t.o.m. att hålla henne. Bajsade på golvet för att dumma Saga var alltför ivrig av att iaktta hur hon upptäckte rummet. Hoppade dock direkt till lådan så fort den blev inställd.

Och nu till det bästa…Maja lekte lite med mig! Väldigt kort, men uppenbarligen var det väldigt roligt med ihopknölat toapapper som jag viftade runt med ^^

Det här känns väldigt bra. Saga är kär.

Sara
0

Haha, underbart! Skrattande

Sara

UlrikaD
0

Det värmer otroligt i hjärtat att denna tjej äntligen har hittat hem!! Hoppas verkligen att ni kommer att trivas ihop och stort grattis till en speciell tjej!Skrattande

Aviendha
0

Grattis! Låter som en underbar start =)

Norrskenets
0

#43 Härligt, det tror jag också=)

#44 Vilken bra start att det vart bus första dan=) Grattis ännu en gång!Skrattande

Saga85
0

Tack alla! Jag känner mig väldigt lyckligt lottad att ha fått ta hand om en sån go tös. Familjen är också charmad (trots att syster min fick sig ett litet nyp), t.o.m. min far sa "nämen, den var ju faktiskt söt". Tack igen. Nu ska jag upp till Maja och låta henne vara med vid 12-kaffet ^^