Tävling nr 5 - Hösttema med illrarna
Japp, nu är det dags för tävling nummer 5.
Misstänker att ni inte vill behöva vänta på en ny tävling
Tävlingen går till så här:
Ni ska i denna tråd visa upp ett foto var på era illrar. Om ni väljer en eller flera illrar på samma kort är upp till er. Men det ska vara en höstbild. Om den är tagen i år eller tidigare spelar heller ingen roll. Men det ska vara klart sommar tema över den.
När tävlingen avslutas så kommer korten bedömmas av domare som själva inte har några alster med. Exakt vilka får vi se. Antingen blir det jag och Åsa eller så blir det helt utomstående. Vi kommer försöka jaga reda på några utomstående domare då det vore skojigt att vara med själv också någon gång. ;-)
**Tävlingen startar: 3 September 2006
Tävlingen slutar: 25 September 2006
**Anledningen till den korta tävlingstiden är att vi ska försöka göra en kalender ganska snart.
_Regler: Ett foto per deltagare. Fotot ska ha höst tema.
Fotot läggs in i denna tråd.
Domarnas beslut kan inte överklagas.
_
Lycka till med fotograferandet av era små pälsar. Och glöm inte att berätta om tävlingen för de som inte är inne så ofta här, tråkigt om de missar ännu en tävling. Lite tips inför fotograferingen är att tänka på vart ni har fokusen i bilden så att era illrar och restrerande motiv blir skarpa. Eller välkomponerade med rätt ställe där det är skarpt, så man framhäver det man vill ska synas, nämligen illern.
Mvh Madde & Åsa
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

"Men det ska vara en höstbild. Om den är tagen i år eller tidigare spelar heller ingen roll. Men det ska vara klart sommar tema över den."
Sommar tema? 
#1 jag förstod inte det där heller, men jag tror det skall vara höst :)

Mohaha, japp jag redigerade lite på inlägget. ;-)
Självklart ska det vara höst. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag ser inget bidrag..
Nä det blev någon vajsing. Nu ska det synas. =) Hoppas jag.

Jo nu ser jag. Vilken fin bild Madde och verkligen höstig!
#5 verkligen jätte fin bild. är den gammal eller nytagen? var själv lite sugen på att gå ut o ta en höstbild på Dior. men det finns ju inga fina löv än, iaf inte här 
Den bilden är från förra året. =)
Först satte jag ut en bild på xander men ångrade mig och valde en på benjamin. Det var då bilden försvann. Men nu syns den igen. =)

Snyggt gjort Madde, men det visste du väl redan. ;-)
Audiatur et altera pars

våra löv är fortfarande gröna :(
golf.ifokus.se
#12: Det kommer ska du se att de gulnar. Annars får man springa runt och samla ihop lite gula och röda löv. =) I värsta fall alltså.=)
Allt för konstens skull

Det var ju ett fint höstkort. =) Du fick ju med många svampar. =)))

och lingon och blåbär, om man tittar noga :P
golf.ifokus.se
Nu såg jag de oxå. =) men det var inte förän du sa det som jag såg det. Hehehe

Vad skoj med ännu ett bidrag. =)))

Hoppas på många fler trotts den korta anmälningstiden. Men vi vill verkligen få ihop en fin kalender för 2007. Så hjälp oss nu allihopa.
Audiatur et altera pars
Var ut med Lego i skogen idag, får se om det blev några fina "höstiga" kort =)
Amor vincit omnia
#21: Åh de korten vill vi självklart se. =)))
Är det någon mer som har något fint höstkort??

Ja, snälla kom in med era bilder nu så vi får ihop en riktigt fin kalender sedan.
Audiatur et altera pars
Ja nu är det inte så många dagar kvar. =) Hoppa att alla springer ut i skogen eller bland löven med illrarna och fotar som galningar. =)

Finns det någon mer som har något höstkort på sin iller?
Kanon med lite fler bilder. =)
#28 helt underbar 
åh jag vill ju också kunna ta höstbilder, men det är ju fortfarande helt grönt där jag bor..
dumma löv som vägrar få lite färg.
kommer inte hinna lämna ngt bidrag alls till den här tävlingen
aja, får väl ta kort i år och spara till nästa år om vi har liknande tävlingar då.. 

Jeg skal på fjellet i helgen og ta masse bilder! Kanskje jeg bytter bilde? Får se…

Tiia du kan väll göra en höstbild utan löv?? De finns ju lingon, svamp och vitmossa m.m De tycker jag är typiska hösttäcken ialf, de behöver väll inte vara löv bara??!! kom igen och ta en bild på söta Dior så ska du se att du vinner…=)
hehe, jag får väl ta en tur ut i skogen och anordna en fotosession på lillplutten då, så får vi väl se hur det går. :) vore kul att vara med i alla fall :)

Ska skicka ut gubben oxå o fotografera lite… E han som står för fotona i denna familj… :)

#28 hihi så vacker bild. Nu har jag den som bakgrundsbild på mitt skrivbord på datorn! Hoppas att det är lungt, men i bilden så verkar det vara nått lugn, + en iller, och skog som e så fint, kan det bli bättre? :) Fint kort,

Gud det är ju den 25 snart och jag har inte hunnit ta någon bild än. Har inte riktigt blivigt höstigt här än.
Men ni har ju helgen på er och få till en bild. =)))

Jag har hotat mina illrar med en fotosväng i morgon. Hoppas jag hinner få till det innan vi åker iväg för att ta oss en titt på en kanske blivande familjemedlem. :-)
Audiatur et altera pars
Jag jagar fortfarande de perfekta kortet :D
Mitt bidrag kommer :P
Va vackra kort ni har allihopa.
Veronica din iller är fruktansvärt vacker.
#28 sååååå perfekt kort.
Håller med Luna om att Lego är riktigt fin. =)
hmm finns det ngn gräns för hur mkt man får photoshopa en bild innan den hamnar bland bidragen?
här är mitt bidrag, svårt att få det och se höstigt ut fast vi är i slutet av septenber.
Vad skoj med lite fler bilder.=)))

#46: Vilken mörk snygging. Jag bara smälte direkt.
#45: Nej du får jobba hur mycket du vill med din bild. ;-)
Audiatur et altera pars

Mushu var fin. Ser ut som Neas kille. Är det samma iller?
Audiatur et altera pars
Jepp. Det är samma iller. Vi har dom små rackarna tillsammans.

Vad skojigt. Då var jag inte helt ute och cyklade i alla fall. :-)
Audiatur et altera pars

när får man reda på vem som är vinnaren?

Tackar Roxanne…vad söt du är. Kalrt att du får ha smeagol som bakrund på din dator, det är bara kul!!
Smeagol poppar stolt…
Tack Tiia och luna!! Ska visa pojkvänne vad snälla ni är nu kommer han att vara stolt!! Det var faktiskt han som fotade och valde kortet!! Efetrsom han blev nöjd över det, nu kommer han väl bli ännu malligare när han ser att de är fler som tycker det!!

Jag väntar på resultatet av tävlingen, eftersom jag inte är den mest tålmodiagste typen (trots att jag är illerägare) vill jag vet vilka som vann och det snarast.

haha, jag tror starkt på att alla illerägare måste lära sig tålamod. ;-) Så jag ska pina er lite till. ;-) Men beslut kommer tas under helgen. hihi
Audiatur et altera pars

Vi har knappt nå gula löv här än, så jag kunde inte vara med den här gången. Ingen höstig stämning alls här.
:(
Ska bli skoj och se vem vinnaren blir. =))) Alltid lika skoj varje gång. =)

#61: Se då till att passa på när hösten kommer. För det blir en hösttävling även nästa år;-)
Audiatur et altera pars