Groggie till himlen idag kl.15.30 :0(
Idag kl 15.30 ska Groggie få somna in. Hur kan man ta ett sådant beslut? Det är inte det lättaste men ett måste för hennes skull. Hon har magrat av sedan Svea dog för snart 1 år sen (27/11) men hon har ändå levt för egen del och kämpat på tillsammans med sin brorsdotter Tessie.
Groggie är ingen ungdom längre. Med sina 6,5 år så anses hon vara en "gammal" iller och med ålderns höst brukar tumörerna stå där och knacka på dörren och hälsar på med döden som avslut.
Jag lärde känna Groggie då jag bodde i Nässjö. Hon och hennes brorsdotter bodde och levde rövare hos sin dåvarande matte och husse. Men de separerade och tyckte då att jag kunde ta hand om deras små lurvar. Jag hade ändå Svea och Lilla Nora. För första ggr var de fem damer i min bostad. Vi trivdes bra ihop men för Groggies skull fick jag sova med strumpor på. Groggie var ganska bitig och det tog ett tag innan vi gav varandra den första pussen. Efter flera år nu ihop ha vi kommat att trivas ihop och hon älskar när man leker med henne och slänger typ iväg henne efter golvet så kommer hon springandes tillbaka och igen och igen och igen… Det är favoritleken :0)
November för mig är dödens månad. Har nu haft sex stycken illrar sen 1997 och de är 3 av 4 som gått bort i november. Nu är det Groggies tur. Jag vill inte gå igenom detta beslut men jag har inget val. Hon har magrat och nu har gången även påverkats. Jag vill inte som förr vänta tills hon slutar att äta. Det är 8 mil till djursjukhus akut.
Jag har kontaktat hennes förra matte (husse sitter inne) om situationen och det gör ont i oss båda. Har köpt blommor skrivit brev och gjort iordning för en fin begravning. See you in heaven våran lilla prinsessa kram :0)

Usch vad hemskt. men det är starkt av dig att du gör det. Men det var kul att den förra ägaren finns fortfarande kvar i bilden och hon får reda på det.
Som sagt, det är nog bäst för damen.
Beklagar sorgen. Men som Cieciliaolucifer sade så får man inte älska dem till döds.
Groggie kommer skutta över till illerhimmelen där hon blir slängd över ett golv så ofta hon vill. Skickar en tröstkram.
Paulina
Jag förstår det tunga beslutet, men det är det enda rätta om man älskar sin bästavän…
Tänker på er. kram

det är aldrig rätt att at det beslutet.. förstår hur du känner när det hänt så många gånger i samma årstid.
Min älskade katt Rosa fick en cancertumör och på julafton bestämdes det att hon skulle avlivas efter tre dagar
Det känns så hemskt, men man gör det ju för sin älsklings skull hur ont det än gör.
Du är väldigt stark!

Jag har varit med om det två ggr förr att jag vaknat på morgonen och illern varit dålig och jag har varit tvungen att åka in akut och de har senare på em/kväll somnat in. Bor 8 mil från ett djursjukhus och här hos veterinären har de bara öppet dagtid under veckodagar. Har tre barn i hushållet med (en son på 1 år och två bonusbarn). Jag har inget körkort och sitter tillfälligt i rullstol. Måste förlita mig på min karl då och måste vi akut kväll/natt måste vi fixa barnvakt vilket inte är det lättaste…
Jag HATAR att hamna inför dessa beslut då deras kroppar inte orkar mer. Men vad har man för val? :0(
#5 Man har det underbaraste valet att kunna avsluta ett lidande. Det är det finaste man kan göra för någon man älskar.
Deras kroppar orkar inte, därför måste vi vara starka.
kram

Skickar en massa kramar till dig Tanja. Groggie kan vara glad som har dig som älskar henne så pass så att du kan släppa henne i tid. se till att hon får somna och slippa lidande.
Kramar i massor
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
groggie och skrollan skickar en massa illerpussar här hemma.
Och vi en massa tröstkramar till dig Tanja!! Du är stark!
Beklagar sorgen!
Sara

Skickar massa tröstkramar nu när du vart till vetten med din älskling, beklagar sorgen
Beklagar sorgen. =(
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ledsen… :-(
Beklagar verkligen din sorg Tanja, känner med dig. Du får massor av tröstekramar från oss i Helsingborg.
Gud såg att hon blev trött, och det fanns ingen bot,
så han la sina armar runt henne, och viskade. Kom till mig.
Med tårfylld blick såg vi på henne, när hon gick bort.
Och fast vi älskade henne så innerligt, så kunde vi inte förmå henne att stanna.
Hennes goda hjärta slutade att slå, hennes pälsklädda tassar lagda till ro,
Gud krossade våra hjärtan för att bevisa att han bara tar den bästa!

:(

Det var ett svårt beslut! Gör jag rätt? Jag vill inte vara med om igen att de blir liggande då jag vet att de är något skrutt. När hon lekte på morgonen så hade hon svårt att stå och gå på bakbenen och då vet jag att de är dags för hennes skull. Men hur ska jag ta bort den känslan av att jag är en mördare? Men att låta henne självdö eller låta henne bli totalt dålig de ville jag inte.
Kl 15.30 var det dax för oss att åka iväg. Farmor och farfar var här som barnvakt. Min karl hade fixat tre rosa rosor och en stor RÖD ros. Jag hade plockat ihop filtar, mjukdur, bollar, pipleksaker, ljus, fina servetter, ett utdrag från upp 21 i bibeln där det står om inget lidande mer i himlen, skrivit brev, skrivit ut kort på henne, på henne och Tessie och ett på dem två med Lilla Nora och Svea.
Självklart var Tessie mer under resan. Vi blev hänvisade till ett rum och förklarade runt omkring henne och hon undersöktes av veterinären. Vi blev lämnade ensamma för att göra iordning och sen kom veterinären in och vi sa hej då till Groggie och hon fick säga hej då till Tessie. Min karl höll i Tessie under tiden och jag höll i Groggie. Hon fick en zoo-apa att tugga på under tiden hon fick sprutan. När sprutan drogs ut försökte vår lilla prinsessa dock att bita mig. Därefter pussades vi och då hon inte orka pussas mer så fortsatte jag att pussa på henne och berätta hur mycket jag älskar henne och att vi ses i himlen och att hon är väntad där. Jag berättade också att Millan och Matte hälsar med till henne.
När livsgnistan var borta så la jag ner henne på britsen där jag tog massor av kort. Sen fick vi lägga henne i en låda där jag la ner allt som skulle vara med. Tessie fick naturligtvis lukta på sin faster som nu lämnat detta jordeliv. Vi avslutade cermonin med de ord jag säger då jag går ut genom ytterdörren
"Guds frid matte älskar dig JÄTTEMYCKET puss och hej!"
På onsdag hämtar de henne till rimforsa för kremering och nästkommande onsdag får vi hämta henne i en vacker träurna. Brukar även ringa Rimforsa så berättar de på ungefärlig tid då hon kremeras. Hon ska få komma i minneskåpet tillsammans med mina illrar Tussana, Lilla Nora och Svea. Visade henne innan vi skulle åka var hon skulle stå.
På vägen hem i bilen så frågade jag Tessie om jag gjorde rätt? Hon blinka mot mig som hon sa ja. Det märktes på dem båda att det var något som de ville säga innan och har varit den sista tiden. När vi kom hem så möblera vi om i illerrummet så att inte Tessie skulle tycka det var för jobbigt.
Nu får vi ta hand om henne lite extra. En ny illervän ska vi leta efter sen men jag måste kunna gå (sitter tillfälligt i rullstol) och Tessie ska anpassa sig för en ny medlem i familjen.
FRID ÖVER VÅR LILLA PRINSESSA GROGGIES MINNE!
Hon blev 6,5 år gammal! Ses i himlen!
P.s. samvetet är dock jobbigt.. jag hoppas himlens änglar förlåter mig och att Groggie tyckte de var ett bra val d.s.

De tre rosa rosorna fick följa med henne i kremeringen. Den stora röda rosen satte vi i rabbatten här utanför med ett tänt begravningsljus igårkväll.. Till minne av vår Groggie

Beklagar verkligen :(