Iller i tvättmaskinen
Min mamma råka sätta på tvättmaskinen när illern låg och sov i den! Tvättmaskinen var på runt 8min innan vi upptäckte det. Som tur var hann inte maskinen flyllas fullt med vatten så jag fick ut henne i tid! Snacka om att jag blev rädd, har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv!! Hon mår jättebra nu och jag har legat och värmt henne med täcket. Hon äter också som hon ska och hon andas och helt normalt:D
Ojoj! Det hade verkligen kunnat sluta riktigt hemskt för henne! 8 min och den han inte vattenfyllas helt? Jag hade nog gärna tagit till vetten för säkerhetens skull, hon kan ha fått in vatten i lungorna och skadat något när hon snurrade med.
Håll koll på henne. Vilken fruktansvärd tur ni hade. Stackars lillan..
Paulina
Ja du, har man öppet in på toa eller i tvättrummet, då gäller det att alltid först kolla att inga djur ligger i tvättmaskinen eller i torktummlaren. Eller för den sakens skull i diskmaskinen, iller och katter har den förmågan att gärna klättra in där det är mörkt. Det var tur att du upptäckte henne innan trummlan var fylld med vatten, stackars iller och stackars du som råkade ut för detta. Det är av denna anledning som mina illrar inte får vara inne på toan, har ioch för sig ingen tvättmaskin inne, men jag vill inte att dom ska vara där för galvbrunnens skull. Den innehåller vatten, och det är inget aptitligt vatten precis, och i vissa brunnar är rören så pass stora att en iller med lätthet kan stoppa in huvudet där, och då drunkna om dom har otur.

Usch vilken hemsk upplevelse, skönt att ni fick ut henne i tid. håller med Avi, håll ett vakande öga på henne..man vet aldrig

Ops ;o Ibland har man fett tur att märka såna saker i tid.
Ojoj, en annan av mina mardrömmar. Usch! Tur att det gick bra.
Sara
är det här ett skämt eller?

min kisse gillar att sova i tvättmaskinen xD så det gäller verkligen att man dubbelkollar innan man startar den
#6 Varför skulle det vara ett skämt? Det har hänt både katter och hundvalpar, varför skulle det inte kunna hända en iller?
#7 jag tycker helt enkelt att det är oansvarigt. visst kan olyckor hända men har man djur så borde man veta med sig att man ska ha extra koll så att sådana här saker inte händer.
och varför skulle det inte kunna vara ett skämt? finns flera "troll" som skriver saker för att göra andra upprörda.

ja det är väl klart, men det händer alltid någon olycka.
A jo det är väl klart.. men att direkt klassa det som ett troll är ju lite trist :/

Jag kolla till henne hela kvällen och typ halva natten. Hon mår jättebra hon är sitt vanliga ja:D Vi hade verkligen jättetur att vi märkte detta jag vill verkligen inte tänka på vad som hade hänt om mamma inte sett henne.
#8 En sak ska du ha klart för dig du vet INGET om hur väl jag tar hand om mina djur!
#10 jag dömmer dig inte heller.

Allt som oftast ligger det en iller i min maskin också.
Men jag kollar igenom all tvätt ordentligt innan jag stänger luckan.
För säkerhets skull, springer jag sen runt och räknar in mina 3 så att alla verkligen är utanför maskinen, först då vågar jag sätta igång.
En gång på illerpromenad, så stannade 2 pojkar, pekade på mina pälsar och sa… En sån har vi haft men den dog i diskmaskinen!!!
Ryyyyys!!!!

När jag tillät mina att vara i badrummet så var jag så jäkla nojjig över detta. Sen blev det illerförbud därinne istället, var lite lättare så.
tur att man går till en så kallas tvättsutga då ;) Men ett antal gånger har dem då istället legat i påsen med all tvätt man bär ner =P

Usch vad hemskt. Tur det gick bra. En iller är duktig på att gömma sig. Och en olycka kan hända. Lika lätt som att de ligger under dynan i soffan eller liknande.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#15 Mmm, eller under bäddmadrassen i sängen när man ska lägga sig…
Paulina

Usch, detta är min noja åxå. Får gåshud ibland när man just satt på maskinen och inte dubbelkollat om det låg någon i tvätten och slaggade. Då måste jag åxå springa runt och räkna in illrarna…

gud vad synd stakars iller hon blev inte skadat hoppas jag