Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 272 ggr
Musiken
0

En handelserik promenad

Idag var jag, Nisse och Lotta ute pa en rolig promenad!
Forst kom en tant i en elrullstol som ville klappa, sa jag lyfter upp Nisse till henne, och han sniffar fint och hon klappar fint. Sen far han syn pa hennes klocka under jackarmen och hugger direkt (i klockan)! Jag vet inte vad som ar sa roligt med metall, men han ska alltid tugga pa det om han far syn pa det! Tanten tyckte att det var roligt iaf, och tur var val det!

Sen gick vi ut i skogen, och det ar ju alltid roligt! Massor att grava i och halor att sniffa :)

Pa vagen hem igen ar Nisse och Lotta monster-illrar! De SATTER sig och vantar snallt om jag pratar med folk, som om de varit valuppfostrade hundar eller nagot! Matte var grymt imponerad!

Sen moter vi en kvinna med ett muskelknippe till hund. Hunden blir alldeles till sig och vet inte om han ska leka, fly eller forsvara sig :P Hon haller hunden tatt intill sig och jag trodde att jag hade kortat Nisse och Lottas koppel sa pass att de inte kunde ga framfor mina fotter. Men jag hade naturligtvis fel. Och som en blixt rusar LOTTA (min fornama fis-froken!) fram och ger hunden ett tjuvnyp mitt pa nosen for att sedan springa bakom mina ben igen!
Hunden blir alldeles paff och efter nagon sekunds reaktionstid sa hulkar han och lagger en spya mitt pa trottoaren!
Jag tyckte sa synd om honom da, men lite kul var det :P

Vad brukar handa pa era promenader? (forutom att folk staller dumma fragor Flört)

Gustav-o-Linda
0

hahahha

JossanH
0

Hahahaha- spydde hunden!? Så himla fult det måste ha sett ut… :)

Jag var med om en kvinna med en liten bjäfsig hund som stod o ckällde heeela tiden samtidigt som hon ville prata om mina illrar.. Hur lätt är det att stå och hålla 2 åliga illrar samtidigt som man ska prata.. I vilket fall slutade även det med ett bett i nosen på vovven…

Ang. väluppfostrade så brukade vi ibland gå en lång sväng här ute som korsar en ganska trafikerad väg. Illrarna brukar stå alla 3 och vilja gå över och när bilarna har stannat brukar jag gå med 3 stycken små promenadhundar som får mycket uppmärksamhet av bilisterna :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Haha Skrattande

Mina brukar möta hundar och hästar och människor… varje gång det kommer någon gåendes mot oss så tvärnitar Melwin, för han måse stå still och kolla… då gör Epona och Denver samma sak. Sen om de bara går förbi så står Melwin helt still, men följer dem med huvudet, och när de har gått förbi såå vänder han sakta på kroppen och ser lite ut som han egentligen vill förlja efter och se var de ska ta vägen. Kommer de fra till oss för att stanna och prata så står han helt stilla och glor tills någon ska klappa, då blir de hur goa som helst alla tre och ska klättra upp på folk osv osv Skrattande
Epona brukar för det mesta försöka klättra upp på mig. Speciellt igår när jag tvingade henna att gå hela rundan… ni vet, hemvägen går fint, men när man går hemmifrån är det så läskigt så man måste backa hela vägen så man backar in i träd, och så fort man nuddar ett träd så är det lugnt, och då kan man stå still där Obestämd

golf.ifokus.se

Tusss
0

haha vad knas! Undrar hur det blir på mina kommande promenader :)

Aviendha
0

Haha, vilken händelserik promenad! Alltså, varför just metall? Tur det var klockan han högg efter och inte tanten i ;)Naw, lilla Lotta skulle väl försvara matte från den stora stygga hunden ;)

Norrskenets
0

hehe Nasse är kanske som korpen, svag för allt som glittrar/skimrar tillFlört

Goseiller
0

Åh vad härligt med promenader med dom små sötisarna. Längtar ännu mer nu till den dagen man kan skaffa egna :D

Lissi08
0

hahah vad sööt! :D ne Ior här tycker om att bita och leka med armband, all sorts atmband tyg, metall, läder ja allt möjligt han tycker det är speciellt mycket mer spännande om den har hängande saker men det är förståeligt hehe
Jag har inte vågat presentera honom för någon hund riktigt än, tänk om hunden vill hugga tillmin bebs istället för tvärt om ? :(
nee vågar inte …