Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 226 ggr
Madde
0

Farligt med Red Bull??

Läste det här på expressen och man blir lite förundrad över den drycken.

Länken till expressen.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Nu är det ju så att de som dött av dessa drycker oftast har druckit alkohol också. Känns som om det är lite vanskligt att dricka alkohol och dessa drycker då det ökar effekten av alkoholen i blodet.
Många dricker ju grogg på red bull, hur de nu vågar det. Skulle jag aldrig göra.
Men vanlig red bull dricker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Fast han som dog verkade inte ha allt för mycket alkohol i blodet. Som jag fattade.

Faxlin
0

Fast det kan ju räcka. Vad vet jag. Eller så hör han till dem som inte tål taurin.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Så kan det ju oxå vara. Kan vara någon blandning som gjorde att det gick snett.

Roxanne
0

ojojojojo :P nu våga5r man ju inte smaka :P Inte för att jag dricker nu asså :$ detta borde jag inte skriva (Kan missuppfattas) F*N :p

-eM-
0

Haha, tror inte man dör av blandningen. Antagligen har man något annat fel i kroppen om man dör av det. Så många gånger som jag druckit Red bull eller Battery med Vodka så skulle jag nog vara sten död vi det här laget annars :D

JossanH
0

#6 det säljs ju till och med på krogen juh!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Falo]
0

Jag tycker det är överdrivet. Tänk på alla livsmedel som någon stoppat i sig samma vecka som denne dött en mystisk död. Listan blir lång kan jag lova!

Madde
0

Sen är ju frågan om det var Red Bull som han dog av eller något annat. Men det är ju rätt svårt och spekulera i.

JossanH
0

#8 visst är det så! I samma veva som den stora diskussionen om att murklor var giftiga kom upp så kom man ju fram till att champinjoner kunde framkalla cancer… man kan ju inte gå o va livrädd för allt man äter eller dricker! Risken för att något ska hända ökar ju alltid om man intar alkohol samtidgt- sen om det är red bull, sparris eller korv med bröd spelar nog ingen större roll =)

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

jag har druckit red bull/vodka många år, red bull är nästan det enda som jag groggar med. inget har hänt än så länge.

[Luna]
0

Min syster drack red bull när hon va yngre tillsammans med sprit och va sååå nära döden. Mne de va tydligen en annan form av red bull. Detta är nu över 10 år sen.
Men jag är fortfarande väldigt skeptiskt till red bull å sånt där.
Hade vi inte fått tag i en polis när vi fick så hade hon troligen inte funnits idag. Vi fick juh stoppa n polis för att få henne till sjukan.
Man tar juh de första bästa man ser för att komma iväg. Hon va bara 13 år gammal då :D

Tina-A
0

Jag har också groggat med energidryck och vodka, men då oftast Hustler eftersom dom kostar 4 kr istället för.. 18? eller vad nu red bull kostar. Och jag lever än

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Faxlin
0

Ja, det är nog mer en kombination av något och en förbaskad otur tror jag. Svårt att gå och vara rädd för allt man stoppar i sig liksom.

Audiatur et altera pars

JossanH
0

#12 när man är så pass ung så har man oftast ingen som helst koll på hur mycket man tåj heller så då blir det ju i regel mycket, mycket värre! inte för att alla vuxna har koll på hur mycket alkohol dom kan dricka utan att bli dyngrak… men ändå! =)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#15…hrm känner igen det där….e inne på dag nummer 2 på min präktiga baksmälla….usch och fyyyyyyyy ska aldrig mer gå ut….eller i alla fall byta umgänges krets Flört

Faxlin
0

#16: haha, dag nummer två. Snacka om party. :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

mmmmm…tror det…e inte så säker….fredagen e lite av en dimma…..aldrig mer alkohol….uuuuurrrkkkkk hädanefter sitter jag hemma med pälsklingarna och iFokus om kvällarna…..missade ju en hel dag av ifokusand i går…..abstineeeeens!

Faxlin
0

haha, var det därför du var borta. Du satt och snackade med ulrik. hihi

Audiatur et altera pars

sarae
0

#19? hmm ulrik? om det är något vitt i porslin du syftar på så har du heeeeeeelt rätt…. man blir ju sjösjuk av iFokus ;)

Faxlin
0

#20: Japp, man brukar oftast, åtminstone när man är väluppfostrad eller avskyr att städa äckliga saker. Sitta vid det vita porslinet när man högljutt ropar på Ulrik.
Uuuuullllrrrrikkk

Audiatur et altera pars

sarae
0

hehehe….japp….honom hojtade vi friskt på igår…..fy katten….

Faxlin
0

Usch då. Finns inget värre än att snacka med honom ju.

Audiatur et altera pars