My söker nytt hem
Hejsan!!!
Fick idag mail från Lilla My´s ägare att hon vill omplacera henne, detta pga att det inte funkar där hemma. Jag vet inte vad det är som inte funkar, men jag hoppas att jag får svar på detta inom kort. Så nu undrar jag om det finns någon som är intresserad av att ta denna lilla tös hem till sig? Mysis bor för tillfället i Malmö, så det hade varit bra om det hade varit någon där nere ifrån, eller iallafall i Skåne någonstans. My är en albino tös som nu är ca 6 månader gamal, här hemma var hon jätte snäll och var min personliga frisör. Hon älskade att raffsa i mitt hår, speciellt om jag hade hästsvans, hon var mycket kelig och mysig här hemma, därav namnet hon har. Ni som är intresserade av henne, skriv ett PM här inne, eller så mailar ni till trollvalpen@hotmail.com så svarar jag er så fort jag kan. Ni får då namnet på tjejen som har henne samt hennes adress och telenr.
Fotot på My är när hon var ca 3½ månad gamal, har inget på henne som hon ser ut idag.
Christel.

Men åh, inte en till….
Är ju så frestad men nu räcker det tyvärr för mig….
Lycka till och hoppas att det blir ett nytt hem fort :)
Tycker också det är synd, hon har ändå varit där i ca 1½ månads tid. Så jag hoppas att vi kan hitta en ny ägare till henne.
Men alla dessa omplaceringar vad less man blir, så många oseriösa människor det finns!
Jag trodde faktiskt på denna tjejen, hon verkade veta vad hon gav sig in på när hon valde iller som husdjur.

Får hoppas det finns något annat som är avgörande i frågan om omplaceringen så det inte bara är en nyck då.
Jag har ännu inte fått något svar från henne, skickade ett svars mail till henne där jag frågade om orsaken till varför det inte fungerar mellan dom. Hon skrev i början att My bet litegrann, men att det inte var farligt, hon var också i stort sett 100 på lådan. Så jag hoppas att hon skriver lite senare idag eller ikväll. Kommer då in hit och säger vad det var som skar sig dom emellan
Det är jag som har Lilla My. Anledningen att det inte funkar här hemma är att hon och min sambo inte går ihop. Hon är fortfarande bitig och detta har gått min sambo på nerverna. Dom bråkar jämt och det är inte bra för någon av dom. Tycker synd om Mysan, hade vi fått henne bitfri hade det inte varit några problem men vårt pysslande ger inga resultat och mellan min sambo och mysan blir det bara värre och värre. Jag tycker jätte mycket om mysan och jag är väldigt noga med att hon ska få komma till ett bra hem.
Så är det någon här inne som känner att "hos mig/oss får hon ett toppenhem!" så skriv och berätta lite om er!
Bifogar en nyare bild av Lilla My
Tack #7#, skulle just in och skriva samma sak, men då vet alla vad det är som gäller. Och som #7# skriver, så skriv några rader antingen direkt till henne, eller till mig så vidarbefodrar jag det till henne.

Är hon steriliserad? Har hon stamtavla?

Med tanke på hennes ålder så tror jag inte hon är stereliserad, och eftersom hon kommer ifrån trollvalpen så har hon antagligen stamtavla :)
Carpe Diem
Hon är inte steriliserad men hon har stamtavla. Är vaccinerad, veterinärbesiktigad och chippad. har nyligen gått igenom behandling av öroninflamation och skabb (öroninflamation fås oftast i samband med skabb sa veterinären) men är så gott som fri från det, ska bara ha en dos salva i nacken till nästa vecka. Har massor med tillbehör till henne som kan köpas med om intresse finns (motorväg, buissy blanket, toalådor (hon är en duktig flicka, 100 på lådan!), sovbur, hängmatta, sele, klosax, x antal bollar och leksaker).

Hon är supersöt!

En sockertuss till! :)
Carpe Diem
ja hon är otroligt söt! tycker sjukt mycket om henne

Det är ju fasen att ekonomin ska sätta stop för fler illrar.
Hoppas verkligen att hon hittar ett bra hem.

Ja, det är verkligen synd med alla dessa omplaceringar! Har det inte blivit väldigt många på sista tiden!?
pris???
har inte funderat på pris… 1500 kanske, hemmet är det allra viktigaste så det går att diskutera lite.
Åh, henne blev jag kär i när dem första valpbilderna kom upp här. Tyvärr har vi inte tiden som krävs med tre illrar och en liten bebis. Hoppas flickan får ett bra hem!
Ingen som vill ge Mys ett bra hem?

Jag har redan tagit mig ann 2 omplaceringa i år, så nu får det nog vara stopp för min del :)
Carpe Diem

-puttar för sockertösen!-
Ännu mera putt för tösen

Hade jag inte tagit på mig en omplacering redan så:( Hon är ju hur charmig som helst…
Albino precis som min Asti med..
putt
Sara
Jag håller både tummar, tår och tassar att vi snart ska hitta en ny mamma/pappa till henne.
Ja, jag hoppas det dyker upp ett toppenhem
Jag får tyvärr inga fler illrar för min gubbe… Jag fattar inte varför, vi har ju bara 6 st.. Hon är bedårande verkligen!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

haha ett helt zoo med andra ord ;) mysigt med massor av pälsar!
Hellre en päls i koppel än tio på kroppen *hehe*
_No way! Yes way!
puttar upp
putt
#30 Tvärtom skulle det ju självklart vara! Bättre tio pälsar i koppel än en på kroppen. Jag är så dålig…jag och ordspråk…
_No way! Yes way!
hehe förstod ;)

Nä men stackars lilla mysan som ska behöva byta hem.

#0, väldigt OT, men är Mysan syster till Tyr?
putt
Ja Ulrika, det är Tyrs syster som vill ha ett nytt hem, hon kommer inte överens med ägarens sambo.
åh hon e så söt :) e verkligen inte sugen på en till *ironi* 
ja hon finns ju kvar 

jag vill ha en iller men det kanse inte går hoppas att ni hittar nån som vill hitta My
putt

hej hur går hun ihop med andra illrer
hon går jätte bra ihop med andra illrar, har dock inga fler här men hos uppfödaren trivdes hon med andra!

jag är interesseret men har tyvärr inte mycket pengar jag har 4 illrer,den ene har precis blivet opererat,han hade ätit en gummibit och är fortfarande inte helt frisk så mina pengar har gått till det
har skickat ett PM till dig vivica

jag vet inte om du är interesseret i så fall kan vi hitta en lösning,och har jag tagit hand om en iller kommar den att stanna för alltid,jag har tagit hand om 2 hitta illrer för svenska tamiller föreningen innan
Nu har vi förhoppningsvis hittat ett nytt lovande hem åt Mysan!