Iller iFokus

Iller

Etikett: avel
Läst 1408 ggr
Nea
0

Lurfvenrumparna eller Amazon 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Startar en ny tråd med bilder då Amazon 2-tråden börjar bli lite lång.

Bilderna är tagna förra helgen då valparna var 12 veckor. Kommer ta nya indviduella bider på dem under helgen.

Det finns fortfarande valpar kvar. De är små livliga krabater som hittar på mycket hyss och bus. Bilderna den här gången kommer nog tala för det. ;-)

Valparna är semiangoror/halvangoror. Deras far Proffen är en pastell angora från Norge. Deras mor är en viltfägad korthårs hona med Gotlands påbrå. Finns bilder och mer info om dem under tråden Amazon.

Börjar bildserien med en busig Af Lurfvenrumps Athos

Nea
0

Af Lurfvenrumps Constance: "Händer det något snart"

Nea
0

"Snöbollen" Af Lurfvenrumps Milady de Winter eller kort och gott Milady.

Dessa tre har ej några klara hem. Kommer ev valpköpare i dag och skall välja valp. Milady har lyckats charma mig så operation övertalning pågår här hemma. ;-)

Nea
0

Klättrisen och studsbollen Af Lurfvenrumps Porthos

Nea
0

Klättermajan och busfröet Af Lurfvenrumps Diana

Nea
0

Nästa lilla busfröken är Af Lurfvenrumps Celestine.

Dessa tre kommer flytta till Norge. Två av dem kommer att få bo hos sin pappa och den tredje i närheten. Så de kommer förhoppningsvis få träffa varandra ofta.

Nea
0

"Lilla" väsmajan Af Lurfvenrumps Mercedes.

Nea
0

Sist men absolut inte minst, kaxpellen och herr'n "jag ger mig inte" Af Lurfvenrumps Aramis.

Dessa två kommer få stanna kvar hos sin mor, sin morfar och sin kusin.

UlrikaD
0

Fasen vad söta de är!! Jag är helt såld på Milady och Constance.Kyss

Norrskenets
0

Så söta och fluffiga. Aramis ser ut att kunna bli en stor grabb=)

Sara
0

Skrattande

Sara

Sara
0

Skrattande

Sara

Nea
0

#8 & 9 Tackar, eller rättare sagt valparna tackar.

#9 Jo, Aramis är en stor kille och den kaxigaste. Vilket märks i hans nacke då han inte kan låta bli att bråka med de stora grabbarna så han får lite spö, framför allt av Mushu… inte för att han bryr sig om det utan han fortsätter.

Faxlin
0

Vad väger grabbarna nu Nea?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nea
0

#13 Kan försöka komma ihåg att lägga in de exakta vikterna på valparna efter att vi har vägt dem i kväll/natt. Men de är snart uppe på 1,5kg. Honorna ligger någonstans mellan drygt 900g och kilot.

Faxlin
0

#14: Ja gör det. Vore lite skojigt att få se vad de väger. De ser stora ut :-)

Audiatur et altera pars

Nea
0

Här kommer lite vikter på de "små".

Constance: 872g

Athos: 1419g

Milady de Winter: 984g

Aramis: 1465g

Porthos: 1430g

Diana: 972g

Mercedes: 1020g

Celestine: 988g

Faxlin
0

Shit vilka killar du har där. Super skoj att få läsa vikterna. Tackar :-)

Audiatur et altera pars

Nea
0

#17 Åsa vet inte du att jag inte har iller utan grävlingar/bävrar eller vad de nu brukar bli kallade för på varenda utställning/träff.Flört

kennyholen
0

Oj oj oj så store dem har blitt! Skrattande Herregud som jeg gleder meg til og hilse på dem alle sammen. Men hva forer du dem egentlig på?? Kraftfor?? Skrattande Hehe.

Faxlin
0

#18: Jo frågan är vad din hemlighet är :-)

Audiatur et altera pars

Nea
0

#19 Jo, kollade på gamla bilder och tycker inte det var länge sedan man kunde ha en valp i handen. Förhoppningsvis så kommer alla valparna på Änglaillern.

#19 & #20 Jag varken ger dem eller gör något speciellt. De har tillgång till torrfoder (vitalin) dygnet runt och så får de kyckling varje kväll.

Nu har även Constance fått ett nytt hem. Hon kommer flytta ill Kalmar i veckan.

Nea
0

Lovade att det skulle komma nya bilder på vappisarn i början av veckan. Har inte riktigt haft tid men nu kommer det bilder på dem, de är på bilderna 13 veckor. Det blir sista gången det kommer veckobilder på alla åtta. Af Lurfvenrumps Constance flyttade till sina nya ägare idag, så numera är hon Kalmarit.

Så jag börjar med två bilder på henne.

Nea
0

Så nästa bild osm visar vilket litet busfrö hon är.

Nea
0

Af Lurfvenrumps Mercedec som vet hur man agerar fotomodell.

Nea
0

Top model nästa. ;-)

Nea
0

Söta Af Lurfvenrumps Diana, som snart kommer bli norrman.

Nea
0

"Titta vad söt jag är" Af Lurfvenrumps Celestine…

Nea
0

…som är så här busig. Även hon kommer bli norrman snart.

Nea
0

Bilderna på Af Lurfvenrumps Milady de Winter får tala för sig själv.

Nea
0

…

Nea
0

Så kommer den tredje blivan de norrmannen Af Lurfvenrumps Porthos.

Nea
0

Sötfröet Af Lurfvenrumps Aramis.

Nea
0

Tillsist två bilder på björnen Af Lurfverumps Athos.

Nea
0

Mmmm…undra om jag får något gott snart.

Sarah
0

Är ju inte så förtjust i albinos, men den där lilla saken skulle jag helt klart kunna tänka mig.

Nea
0

#35 Visst är hon söt. Jag som aldrig har tyckt om albinos sitter med en och dessutom lyckats bli total charmad av denna tös.

UlrikaD
0

Och lika söta var de den här gången också.Kyss Ska den tredje valpen också till Kenny eller ska den till någon annan?

sarae
0

Underbara livfulla bilder! Mercedec är bara så bedårande!

Nea
0

#37 Tack. Nej, till en tjej som bor nära Kenny och Nina så alla tre kommer få träffa varandra.

#38 Tackar.

ninaeliz
0

Jeg er stolt av deg Nea!!! Du har gjort en fantastisk jobb med de små. De er helt nydelige alle sammen.. Flört Og ingen tvil om at Amazon har gjort en flott jobb som mamma! Gratulerer med vel "overstått" valpekull, gleder meg til fortsettelsen på ditt oppdrett.

Men jeg tenkte på en ting. Hadde det vært mulig og fått en mailaddrese til alle de som kjøper valp av deg? Hadde vært morsomt og hatt kontakt med dem jevnlig for å høre hvordan de små skjarmtrollene har det. Ta vare på deg selv, Amazon og de andre pelspølsene dine. Så snakkes vi plutselig! Skrattande

Nea
0

#40 Tackar. Tror Amazon får ta den största äran. Sedan underlättar det att valparna har snälla föräldrar, speciellt en snäll far. ;-)

Det skall vi nog kunna ordna.

Till alla. Det finns fortfarande valpar kvar. Jag hoppas att jag får in nya bilder på alla busar imorgon.

cannaydia
0

Grattis Nea till bäbisen! =) Nu fick ja ju ännu en anledning att komma o hälsa på er :-D

http://helagotland.se/familj/nyfodda/?nav=Familj

KerstinL
0

Grattis Nea och Magnus !!!! Kyss

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Nea
0

Tack från mig och Magnus.

Muttrar lite över att det inte gick att hålla det hemligt till Änglaillern så jag kunde chocka alla där. Men vi lyckades i alla fall hålla det hemligt fram till nu. ;-)

UlrikaD
0

Men Grattis!! Hur fasen har ni lyckats hålla detta hemligt egentligen?Förvånad

Sarah
0
Nea
0

#45 Säg det, skicklighet kanske. Flört

#46 Jag kunde ju ha tänkt till lite och bett Malin att inte säga något. Men så är man ju blond.Flört

Nea
0

Så kommer lite bilder på  Lurfvenrumparna.

Först ut vår lilla sötis Mercedec

Nea
0

Sedan vår söta bamsing Aramis

Nea
0

Den blivande norrmanen Porthos

Nea
0

En av de två blivande norskorna; sötmajan Celestine

Nea
0

Den andra norskan; busföret Diana

Nea
0

Den lilla vita studsbollen Milady.

Nea
0

Tillsist lilla busfröet Athos som fortfarande letar efter ett livslångt och kärleksfullt hem.

cannaydia
0

#47 Skämsoops vart de en hemlighet…men som Gotlänning är de svårt att missa den hemligheten då de vart fin bild i tidningen Skrattande

Nea
0

#55 Det är lugnt Malin. Som sagt jag kunde ha tänkt ett steg längre och bett dig att inte säga något. Hade av någon anledning lite annat i huvudet de första dagarna. ;-)

Nea
0

Putt.

Nea
0

Vill bara påminna om att det fortfarande finns valp till salu. För mer info om dem går det att pm:a mig eller skicka ett mail till:

linnea.hellstrom@gmail.com

Nea
0

Då kommer de sista poträttbilderna på valparna och sista vikterna. De tre som skall bli norrmän är nu på väg till Norge. Saknar dem redan och jag tror de valpar som är kvar här saknar dem också. Athos har gått runt och sett lite ledsen ut. Mercedec har tassat runt och varit jätte sällskaplig. Aramis och Milady har hållt sig undan och mest sovit.

Första bilden är på busan Celestine

Vikt någonstans mellan 1080 och 1090

Nea
0

Nästa bild är på lilla busan Diana.

Vikt ca 1100

Nea
0

Så kommer den tredje norrmanen och gosbusfröet Porthos.

Vikt mellan 1670 och 1680

Nea
0

Så har vi våran egen knäppis Aramis som älskar att sno strumpor…helst när de sitter på fötterna. Han har dock visat att innerst inne finns det en liten gosbjörn.

Nea
0

Glömde skriva vikten på Aramis den är ca 1720.

Nea
0

Våran lilla söta Mercedec, hon vet i alla fall hur man posar framför en kamera. ;-)

Vikt ca 1155

Nea
0

Den lilla vita stutsbollen Milady de Winter.

Vikt ca 1155

Nea
0

Så till sist men absolut inte minst busfröet och numera gosbjörnen Athos som fortfarande vill ha ett livslångt och kärleksfullt hem.

Vikt ca 1725

Norrskenets
0

Va dom posar vackert allihop=D

Är hemligt kär i Porthos. Vilka av valparna ska till änglaillern?skulle vart kul att få träffa dem=)

Nea
0

Förhoppningvis kommer alla valparna med till Änglaillern.

Aviendha
0

Milady är helt bedårande! Verkligen fina bilder, är imponerad. Grattis till lilla knytet =)

Nea
0

Visst är hon. Tack, en bra kamera underlättar.

Tackar

Norrskenets
0

#68 Va kul=)

UlrikaD
0

Helt ljuvliga! Milady har varit min favorit från start.Kyss Hur många blev det som stannar hos er nu då, två eller tre?

Nea
0

#71 Jo det är lite roligt.

#72 Hon är grymt söt och en liten terrorist. ;-) Vet inte riktigt ännu.

UlrikaD
0

Håll tjejen lååångt från mig på Änglaillern bara. Annars slinker hon med i väskan.Tungan ute

Nea
0

Skall räkna in dem noga. Kanske kollar i din/dina väskor också för säkerhets skull. Flört

Nea
0

Puttar upp då det fortfranade finns valp kvar.

Nea
0

Finns fortfarande valp kvar.

dima
0

#77 vad är det för snygging kvar då?

Nea
0

Athos är kvar. Nu har han bott här länge så vi kan tyvärr inte sälja honom till någon som inte har iller sedan tidigare då han är van att ha någon att busa med. Ev kommer även Milady säljas samma gäller för henne i sådana fall. Ett annat alt. är att Athos och Milady säljs tillsammans.

Jag vet inte vilket som är bäst.

Athos och Milady kommer tillsammans med Mercedec, Aramis. Amazon, Topaz och Mushu att följa med till Änglaillern.

UlrikaD
0

Om man bara vore gjord av pengar. Eller kanske hade lite mer av den varan iallafall. Sååå fina!Kyss

Nea
0

#80 Brukar tänka så jag med.Flört

Tack.

dima
0

åhhh… Jag tyckte just han sa genom telepati att han vela bo med två tjejer! Åhh mina tjejer som vill ha en egen björn att klättra på!!! Skrattande Han är jätte fin!

Nea
0

#82 Han är en riktig liten nallebjörn och skulle säkert inte ha något emot att bo med två tjejer. ;-)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.