Ode till ett par illrar
Okej, ingen lyrik…. känns som om jag tråkar folk, men det går så himla bra med Monty o Boston här hemma nu, så jag var tvungen att skriva av mig lite. Vi sov precis fyra i soffan; jag, monty, boston och längst ut katten Linus. Det mystes och gosades, hade nästan inte hjärta att gå upp och släcka ner i lägenheten.
Känns som om man kommer närmare dom varje dag och Monty som bet så fort han såg hud (ni kanske minns mitt knäveck och näsa) hugger nästan aldrig numera, bara när han är lite trängd eller provocerad. Ligger ofta på min arm o sover när jag har t-shirt. Dock litar jag inte helt på honom och låter inte Monty sniffa i ansiktet hur som helst. Har verkligen börjat värma upp till honom, innan var han som ett problem barn, men nu så är han så gosig. Stor och tjock päls och poppar o gnyr när han ligger o gosar. Och när han leker så dör man av skratt för han har så skön stil.
Boston är bara så busig och go, träffar hela tiden rätt i lådan och vill hela tiden vara med. Till skillnad från Monty så vill Boston leka med mig och kan hålla på hur länge som helst. Monty leker endast med Boston och gillar inte om man lägger sig i. Boston är alltid glad, nyfiken och visar gärna upp sin lilla krigsdans, utom när kameran är på för då springer han fram till kameran och sen ska den undersökas o sniffas på.
Dock har dom respekt för katterna och hoppar inte på dom, leker dom och kommer för nära en katt så fryser dom till.. och sen hoppar glatt vidare i annan riktning. Dock har Linus börjat närma sig dom och vill vara med och leka, han ligger ofta o rullar sig på golvet och försöker bjuda in till lek, men dom vågar inte. Tror Scussi har satt ribban, hon accepterar dom så länge dom inte kommer för nära. Linus hoppar upp utan problem och sniffar o lägger sig bredvid dom när dom ligger hos mig och tar jag upp dom i soffan så låter han dom komma och lägga sig hos honom.
Så skönt att det går bra här hemma!
Vad kul att höra! Nejdå, du tråkar nog ingen, jag tycker det är jättekul att höra små underbara vardagsberättelser =)
Paulina

Tack
Det är så skönt att kunna berätta för några förstående om hur häftigt allt är, ingen i ens närhet tycker man är riktigt normal 

Jag tycker ocksa att det ar roligt att lasa! Jag gor typ inget annat an att tjata om illrarna pa min resdagbok och min mamma borjar trotta och fragar om jag inte umgas med nagra manniskor :P
Men de ar ju inte lika roliga att skriva om haha!
// Amanda

låter som min dröm de där ;) har själv fyra katter och vill ju gärna att det ska funka med dem när jag skaffar iller :) Bus är alltid kul! Grattis till att de gått så bra med Monty!

Klart vi inte ledsnar. Dina berättelse är helt underbara att läsa. Tycker om att höra om vardagens små händelser. Sådant man själv kan sitta och nicka till och känna att man känner igen sig i.
Och ärligt talat, de som inte har iller, de liksom ledsnar på en efter ett tag :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack alla!
Hehehe, nu när jag sitter och läser mitt eget inlägg och det som hände sen på morgonen är rätt komiskt -"…låter inte Monty sniffa i ansiktet.." det var ju just det han gjorde när han bet mig i näsan 

hahah jadu, vissa saker är helt enkelt svåra att sluta med xD