7 stycken valpar är födda(Småland)
Fader är den stolte jaktillern och fegisen Hannibal, som kommer från starka skånska linjer utan inavel. Dessa illrar lever längre än de flesta andra illrar.
Mamma Ammi(Ithioud) är världens bästa lilla mamma.
I linjerna bakåt finns mest vilt, och en och annan vit och albina, tror jag.
PM:a mig vid intresse!
Kram, Sabina

Bilder?=)

Ååå Belsebub har blivit morbror. Grattis.
Hon ser lite orangeaktig ut? Stämmer det? Belsebub har haft perioder när han varit knallorange.

grattis till bebisarna=)

#4 Jaha, släkt alltså? Vad roligt!
Angående färgen är hon rätt mycket som på bilden, men den är tagen i dåligt ljus så det är inte riktigt sanningsenliga färger!
#5 Tack så mycket!

Va liten Ammi verkar vara. Jorå dom är söta ändå att titta på fast dom just den första tiden ser ut som utomjordningar;) Grattis ännu en gång!=)

#7 Ammi är liten, och nu efter valpningen är hon rätt medtagen och måste äta lite extra, men hon är pigg och har inte feber eller så!
Valparna är ju bara så "What´s not to like"? Helt försvarslösa och bräckliga, moderskänslorna bubblar upp varje gång jag ser en:)) Men de kommer ju att bli sötare och sötare nu. Oh, fasa, hur ska jag kunna separeras från dem när det är dax? Är ju redan förälskad i allihop!!!
PS/OT, vad tror du det blir för färger? De är ju fyra dagar nu, men har inte mörknat nämnvärt….
Kram på er, Sabina

#4 Glömde påpeka hur gulligt trubbig han är, hanar har ju ofta trubbigare nos, och det är ju så sött. Han är jättefin! Har du ställt nån gång?
Kram, Sabina

#8 Det är förståeligt. hehe ja och bäbislukten då, saknar den doften så=´) hehe det är väldigt svårt, själv kunde jag inte slita mig från en av valparna som hade klamrat sig fast i mitt hjärta vid 4veckors ålder och ju längre tiden gick ju mer insåg jag att han skulle stanna.=) Sen får du tänka att valparna får bra hem och att du kanske till och med ar chansen att träffa dem ibland=)
Svårt att se men du hade nyare kort att lägga upp va? kanske lättare att se då om nån har mörknat?

#10 Ska lägga upp helt färska i kväll och försöka få med en bra ljussättning!
Fast de ser likadana ut idag, en har mörknat, men bara väldigt lite.
Tror du det är okej att ta en och en utanför boet eller kan det förvirra mamman? Det skulle ju bli mycket enklare att jämföra på så sätt. Vad tycker du?
Kram, Sabina

Jajjamen, jag har Ammis helbror och även kullbror, Belsebub. Jag har ställt ut honom två gånger, första gången blev det krångel med anmälningen så dom bedömdes utom tävlan. Ska iväg i helgen och ställa honom i Norge faktiskt.
Lycka till med alla valparna!

Haha heter illern ni köpt från Ammi Ammi? Vad sött.

#12 Likair är det ju!
Hade nog fattat snabbare om jag sett hans lite ovanligare gotländska namn! Lycka till på utställningen, berätta hur det går!
#13 Ja, haha, vet inte hur uppskattat det är, men det skulle hon ju bara heta
! Ithiaud heter hon i stamtavlan, dock med Ammi inom parantes.
Hannibal fick heta Hannibal för att han var så snäll, det skulle bli lite paradoxalt. Men det visade sig att det bodde en människoätare i honom efter några dagar. Han attackerade min hand säker 20 gånger, har ärren kvar än, men sen har han faktiskt aldrig gjort nåt sånt igen, haha.
Kram, Sabina
sabina, kan du inte fylla in "använderinfon" längst ned på höder sida på din presentation? :)

#11 Vart tog bilderna vägen då?;)
Det beror helt på mamman hur hon reagerar. Ev om nån tar mamman till en annan del av huset/lägenheten en snabbis så kan du göra en försiktig snabbkoll. Viktigt att mamman inte hör deras skrik, ovan kännsla för valparna att nån plockar upp dem och värre gör det att dom varken ser eller hör så då bli det lite extra otäckt för dem men en snabbkoll går nog bra, du får se hur mamman reagerar, det är henne som du får gå efter.=) (lite virrig text menmen hehe)
Söta, kan du inte uploada mer bilder på dom?

#18 trevligt, jag väntar :)
Naaw, så små o söta =)
Var i småland finns du?

Tiden gick för fort igår, det för bli nya bilder senare idag istället.
#22 I ett litet samhälle 2 mil från Oskarshamn:)