Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 528 ggr
Ceciliaolucifer
0

Bernard akut till veterinären.

Imorse kl 05 gick jag upp och fann en dålig Bernard. Han hade svårt att andas och var väldigt trött. Han lät som en astmatiker som har ett anfall och jag beslutade på en gång att åka in så fort veterinären öppnade.

Efter undersökningar och uteslutningsmetoden så blev diagnosen Luftvägsinfektion/Lunginflammation. Mer exakt få vi reda på när alla prover är klara.

Vi fick antibiotika och ska behandla i 10 dagar till en början.

Så söta Bernard följer inte med till Viking Ildern 2008 som är på lördag. Hans välmående framför allt Skrattande

KerstinL
0

Håller tummarna för att han blir bättre!! Vågar du åka iväg utan honom? Jag skulle nog oroa ihjäl mig.. : (

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[HannahoHenrik]
0

Hoppas han blir kry snart igen, stackars Bernard! Han får koma och briljera på Änglaillern istället :D

Ceciliaolucifer
0

#1 Han är hemma med Husse & Sjuklingarna Lucifer & Max Skrattande Han är i tryggt förvar!

TottsiGirl
0

Men lille Bernard då vi håller alla tummar och tassar för att han snabbt piggnar på :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Musiken
0

Stackarn, hoppas att han kryar pa sig snart!

Norrskenets
0

Hoppas han kryar på sig snart lill grabben

AlbaStiffler
0

Ursch vad otrevligt… hoppas han kryar på sig snart. :-(

sofie
0

Systrarna skickar massa krya på sig kramar till brorsan.

Sara
0

Ojoj.. Krya på dig killen!

Sara

Ceciliaolucifer
0

Han var mitt hemliga Ess ;)

Han kommer att piggna på sig, han får omvårdnad och kärlek i mängder!

Illercafe
0

Stackars lilla killen.

En tanke…. Luftvägsinfektion/Lunginflammation kan (behöver inte vara) vara smittsamt, kolla så att dom andra inte bär på det så att ni smittar hela utställningen.

Faxlin
0

Stackare. Hoppas att han piggar på sig snart.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Jag somnade på mina hållna tummar i morse kl.7. Skönt att höra att du fick reda på vad det var och fick hjälp!!Skrattande

Ceciliaolucifer
0

#11 Det är inte konstaterat att han har det, men han blir behandlad på samma sätt då man inte hittade ngt annat fel på honom just nu. Tyvärr så var inte Gunnel där så vi kunde inte göra ett ultraljud. På röntgen plåtarna kunde dem inte se ngt annorlunda över lungor och hjärta.

Marianne sa att det antagligen är en långdragen förskylning som han har dragits med ett tag.  Och jag pratade med henne om utställningen, antal illrar, åldrar och sjukdom historik på mina illrar, för jag var väldigt intresserad av det eftersom jag har en lymfom iller hemma och det skulle inte vara några problem.  :)