Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 2646 ggr
Ceciliaolucifer
0

Hjälp! Didrik & Wilmer insamlingen

Didrik & Wilmer är två söta gossar på 14 veckor som jag
hämtade imorse då dem inte kunde stanna i sitt hem där
dem bott i knappt ett dygn.

Nu behöver vi som hämtade dessa illrar ekonomisk hjälp.
Innan dom kan omplaceras behöver dom behandlas mot
ohyra, vaccineras och chipmärkas. Om ngn sitter med lite stronghold över så är vi evigt tacksamma.

Känner du att du har en liten liten slant att avvara till 
Didrik & Wilmer så är vi enormt tacksamma. Swedbank: 8327923271500-3

På sikt ska killarna få ett nytt fint hem och är du
intresserad så kontakta mig på mail : cilla_cutex@hotmail.com

Alla pengar kommer redovisas här, blir det något över
kommer dom skänkas till något ändamål där det kommer
illrar till nytta!

Killarna har en egen Blogg!

Lilla Didrik!

Lilla Wilmer!

Illernastet
0

Jag är så ledsen att jag inte kan bidra med pengar från dagiset! Däremot kan jag ta hand om killarna om det kan hjälpa till.

Kram!!

werner
0

Vi ska försöka skrapa ihop lite slantar och sen vill pojkvän vara permanent hem :O

Ceciliaolucifer
0

#1 Det är ingen fara :) Kan man, så kan man!

#2 Bussigt! :) Dem är ursöta!

werner
0

#3 Sarae tipsade sambon för han var intresserad av hanar och tydligen var det lite hull på dom.. han blev ju kär i theodore på örebro träffen för han var stor så hanar har cirkulerat i hans huvud sen dess.. Fina är dom gillar viltfärgade krabater men helt sjukt angående köparen att man kämpar en månad eller så men ett dygn :S aja bättre förr

Ceciliaolucifer
0

# Haha, Theo var billig igår ;)

werner
0

#5 Efter sågspåns dekorationerna? ;)

Musiken
0

Lite pengar ar insatta :)

skrollan
0

Är det illrarna som PhR34k impulsköpte?
Såna fall beundrar jag sig cilla! Du har så många djur själv, och ett stort hjärta att hjälpa dessa djur som blir utsatta utav totalt **** människor!

Sara
0

Du har PM.

Sara

Aviendha
0

Fin insats. Jag är dock grymt fattig, spec med uppkommande vaccination själv o operationskostnader som ska betalas.. Men jag ska föra över en slant, även om det inte är mycket.

Alla bäckar små heter det ju =)

JossanH
0

tyvärr kan jag inte bidra nu med några pengar då jag inte har några pengar på mitt svenska konto och inte har fått in någon lön på mitt norska…
Hoppas de kommer kunna få den vård de behöver och hamnar i ett hem som verkligen fötjänar dom här!

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

Jag har inge studiebridrag ännu heller =(

sarae
0

Tack till ni som skänkt! Många bäckar små!

Aviendha
0

Ett tips: Lägg in uppgifter i bloggen till kontot och insamlingen. Samt länka hit. Många där ute som googlar kanske hittar just den bloggen och kanske tillochmed sätter in en slant.

Det är långsökt, men det kan gå. Kanske ger det även kunskap till människor i iller-tankar, många använder sig av bloggar nu ju.

Jag vet att du antarligen har fullt upp, men det var som sagt bara ett tips ifall du har tid ork och lust.

Faxlin
0

Vems konto är det? Har pengar kvar sedan tidigare insamlingar som gjorts.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

#14 Absolut!

#15 Mitt! :)

werner
0

Gör det något om jag länkar till denna tråd på min bilddagbok? Vet att minst 30+ pers bevakar min sida så en del kommer se det och förhoppningsvis sponsrar någon vänlig själ.

Ceciliaolucifer
0

#17 Sprid länken över hela cybernätet!

UlrikaD
0

Tycker detta är så galet. Igår kväll hade pojkarna flyttat till sin ägare från uppfödaren. Inatt blev det bestämt att de inte ville ha kvar dem, kom och hämta genast. Lika bra att de fick flytta så snabbt i och för sig men så jäkla tragiskt. Nu slipper de hamna på blocket iallafall.

werner
0

#18 sprider så långt jag kan :)

#19 agree skrev det i tråden där ägaren och dom har tjaffsat om farmar illrar, som jag förstod vare bitningen som var jobbig, skrev min åsikt om det och jag tycker det är tragiskt och sjukt också det är ofattbart hur man säger sig ha beslutat detta köp sen länge och läst all info sen bli överrumplad över oprovocerad bitning och slänga ut dom :S usch..

Aviendha
0

#19 #20 Kan inte mer än hålla med.. Det absolut första som hände när jag träffade kullen valpar när jag skulle hämta Phoenix var att han bet sig fast i köttet under tummen, blodet forsade och uppfödaren sade "..öh, det är han som är din.."

De kan ju knappt ha hunnit på låda. Tänk att ett "hembesök" hos en illerägare kunnat rädda denna situation.

werner
0

#21 hade dom inte ens träffat en iller innan?

werner
0

Sponsring - överdramatiserade lite kanske så folk verkligen läser texten istället för att skumma igenom den.

Aviendha
0

#21 Om de hade så hade de väl vetat att illrar biter "oprovocerat" och inte gett upp dem inom 12 timmar? Bara en gissning, jag vet inte alls.

werner
0

#24 förhoppnings vis, jag blev ej biten på besök men jag visste ju sen långt innan att det väl kunde ske, jag läste information, fakta och trådar här i flera år innan jag tog steget..

Konstigaste tycker jag är att dom säger sig ha läst på allt men inte ens vet vad en iller farm är eller oprovocerad bitning och sedan att valpar är lite mer oberäkneliga än vuxna osv.. hade vart lättare om dom tagigt en omplacering som passade till nybörjare men ja, troligen vare bäst såhär så illern/illrarna inte "led"..

Sarah
0

Shit, läste just den andra tråden för första gången. Jag blir matt.

werner
0

#26 läst lite i den men tog tag och läste hela nu.. ja man var trött och frustrerad i slutet.

skrollan
0

ska också försöka sprida denna länk vidare!

werner
0

#28 lite svårt när ens kompisar knappt sätt en iller att få dom sponsra :S

Smex
0

#29 ännu bättre att förklar hur viktigt detta är.

Men jag har ialla fall lagt in en peng. Kanske inte så mycket men det är något i alla fall. Helst så vill man slänga in en tusing, men vad skall man göra då man studerar.

Håller tummarna för pojkarna =)

Ilokay
0

stackars killarRynkar på näsan ska också slänga in i slant så snart som möjligt!

HannaM
0

Underbart att se så många ställa upp för dom små

UlrikaD
0

Ja, tittar man på bilderna i bloggen så ser de ju verkligen ut som två bitmonster, eller hur?Rynkar på näsan

werner
0

Ska som sagt slänga in pengar så fort jag kommer över några 4 dagar kvar.. iallafall har skällt på snubben efter notor nu i tråden.. spec angående att han påstår sig ha läst allt.

MimmieM
0

Didrik ser ut som en liten Zeke. Behöver jag tillägga att jag är helt kär? Bitmonster eller inte, sådant är vi vana med :)

Carpe Diem

Stotte
0

Måste bara få fråga om någon har tingat Didrik? =)

Han va ju för gullig!

Starkt av dig att lösa situationen så pass snabbt!                             Hade min ekonomi tillåtit så hade jag kunnat bidra men denna månaden har vart som en Januari månad för mig :/

HannaM
0
Soffi
0

Väldigt bra intiativ werner att lägga ut det på bilddagboken. Och cilla, du är ju verkligen en ängel!

HannaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag rekomenderar er som är seriöst intresserade av att ge någon av grabbarna ett bra hem att maila till cilla. Lättast att hålla ordning så=)

Pst, Wilmer har gått på lådan nu=)

Sarah
0

#36 Stotte, ska ni ha en till? Så är det då man fastnar för illrar ;)

werner
0

#38 tog det hela ännu längre skaffade en lunar bara för att annonsera ut att vi behövde lite hjälp med pengar.. dock så vet jag att tonåringar är inte så intresserade att inte tjuhålla sina pengar men jag hittade en som skulle kolla när han kom hem för han satt på lunar på mobilen får se.. hoppas det finns någon mer vänlig själ..

Helt sjukt va mycket dom ändrat på lunar :S tex PRO är borta.. fattar fan inget men det är bra ändå blir inte kvar där länge.. ZiraOMissTake heter jag där.. iallafall ska bara va kvar där tills jag fått upp ögonen lite och förhoppningsvis ramlar in lite pengar..

Stotte
0

#40 Haha nått i den stilen. Har ju 2 töser som behöver en karl som kan visa vart skåpet ska stå :P Gäller att övertala Anna bara hehe..

Pikade lite och hon såg lite misstänksam ut. E bra sugen på en hane. Man blir lätt överkörd när man har 3 fruntimmer här hemma :)

Sarah
0

#42 Klart ni ska ha en hanne! Säg till henne att Isis säkert kommer att bli en lugn liten boll om ni tar en till så säger hon säkert ja ;) Jag kan lägga in en liten rekomendation om er till HannaM och CeciliaoLucifer ;) Hehe…

Stotte
0

#43 Rekommendationer är alltid bra! Ska jobba på det så får vi se hur det går :)

Sarah
0

Håller tummarna ;) och de 56 tassar som finns här hemma. Ni ser ju i #39 att han är rumsren. Till skillnad från Isis då.

HannaM
0

Du har funderat på att bröderna kan vara helsyskon/halvsyskon eller på annat släkt med Elli va=) Hon är ju go, en till sån är ju inte fel

Sarah
0

Se där Stotte, tror inte att mina rekomendationer behövs ;)

JossanH
0

Dom är helt sjukt lika Cato så som han såg ut när jag hämtade honom… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Stotte
0

#45 Haha.. Isis är på bättringsvägen. Måste faktist skryta med att hon missat ett fåtal gånger den gångna veckan ;)

#46 Nej det vore underbart med en till 4 fotad vän =) Håller på att smöra för flickvännen min nu bara.

AlbaStiffler
0

Detta är verkligen en sjuk historia. Bra insats av dig Cilla (för de bor väl hos dig?) att ta dig ann dessa stackare. Dagens ros!

Du får berätta hur det går med dem och fostringen.

Ska försöka komma ihåg att skänka en slant när jag betalar räkningarna i slutet av månaden.

HannaM
0

#50 nope det bor två stycken grabbar här… just nu äter dom som om dom inte sett mat på ett år, du kan följa dom på illrarnas.blogg.se

Ceciliaolucifer
0

Pojkarna Bor hos Hanna nu eftersom det inte gick så bra hemma hos mig. Jag har ju 5 st som hatar varandra och 2st till är inte så poppis.

Dem har det väldigt bra hos Hanna :)

Hanna var med och hämtade och hon är lika delaktig som jag är. Men nu är det hon som får torka bajs.. Tungan ute Sarae hjälper till så gott hon kan eftersom avståndet är en bit. Men tillsammans så löser vi det här.

scorpion66
0

några kronor insatt iaf

Ceciliaolucifer
0

Så här mkt har vi fått in!
Vi väntar på 3doser av Stronghold som vänliga människor har lovat att skicka!

Så har vi även fått in pengar: **645 kr
**

08-09-22

08-09-22 

Överföri scorpion66   

100,00

645.00

08-09-22

08-09-22 

Illrarna                    

50,00

545.00

08-09-22

08-09-21 

Överföring illrar         

200,00

495.00

08-09-22

08-09-21 

Överföring insamling 

45,00

295.00

08-09-22

08-09-21 

Överföring Donation 

250,00

250.00

Kan någon avvara en liten slant så är vi tacksamma. Det är dyrt att gå till veterinären. Sen så är dem försäkrade from idag!

Tack till alla som har hjälpt till!!!!

/C.

Telefonkontakt
0

vi ska sätta in när lönen kommer om inte alla räkninga slukar våra pengar..!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Aviendha
0

#54 Det är en jättebra start tycker jag =) Jag blir så glada över att folk faktiskt bryr sig, även om jag skäms lite över min ringa insats i det hela. Men jag har försökt iaf.

Behöver ni Vaccindoser? Jag har beställt en ask med 5 st. En till avi och en (ev två? Han har gått över tiden en månad eller 1,5 nu, vet inte om omvacin behövs) Vilket betyder att jag sedan har tre över.

Dessa tänkte jag annars låta ligga på BlåStjärnan för köp, om någon annan behöver, men annars kanske jag kan skänka två doser om det är till någon hjälp?

HannaM
0

tja, roslagstull har ju vaccin inne..  tror ni det är billigare att köpa doser och gå till en billigare veterinär och vaccinera?

Aviendha
0

#57 Inte en aning.. Jag fick köpa hela förpackningen för att det inte går åt annars, så de tar inte in vaccin. Får sprutan på Phoenix på köpet, så det känns bra.

Det går ju att forska i det, eller vad man ska säga, men behöver ni två doser vaccin, så hojta till!

TottsiGirl
0

Sådana sötnötar alltså :D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Aviendha
0

Av det som står att läsa i bloggen tror jag att dessa killar kommer att utvecklas till bra illrar =)

Sara
0

Hittar inte stronghold dosen Skrikandes så jag sätter in en peng istället.

Sara

PatrikF
0

Mmmm, jag pyntar också när lönen kommer, har varit en tuff månad med massa förutsedda OCH oförutsedda utgifter + nytillskott i familjen.

Dom är verkligen söta, önskar att man kunde ha fler illrar….

Sara
0

Visst är det underbart när man man kan skramla ihop till behövande illrar så här!! Skrattande

Det känns det bra att vara människa när man ser hur generösa människor är även när de har det trångt ekonomiskt. Kyss

Sara

HannaM
0

Killarna poppar tack till alla vänliga människor!

Aviendha
0

"Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad."

/Martin Luther King

Kanske lite högtravande, men vi håller just på att bevisa att det finns människor med hjärtan och omtanke, och att det går att göra skillnad, en liten bit i taget. Inspirerande =)

Stotte
0

Uschamej. Att titta på bilderna får en inte att bli mindre sugen :O

HannaM
0
Aviendha
0

Han är ju så snygg! *viskar så Phoenix inte ska höra*

HannaM
0

#69 ska hälsa honom det, han behöver lite mer självförtroende så han blir den lilla underbara marodör han kan bli=)

sarae
0

#70 ge sötnosarna en stor puss från mig! om du vågar vill säga.. boldtörstiga bestar ;)

Faxlin
0

Satt precis och skulle föra över pengar från iFokus insamlingen till dessa killar. De pengarna ska gå till just illrar som behöver dem. Och bättre tillfälle än så här lär det inte bli.
Men jag får inte över pengarna.
Vad är det för slearing nummer?
Min bank skriker rätt ut att allt är fel när jag försöker. Vill kunna hjälpa.

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

#72 de första 5 siffrorna är clieringsnr =)

HannaM
0

#72 det är cillas kontonummer och jag misstänker att hon antingen sover eller sitter med blödande ögon i en bok om celler då hon har tenta imorgon. SKicka ett pm eller så så kommer du nog få svar=)

Faxlin
0

#73: Tack så mycket. Inte lätt att vara tappad bakom en vagn ibland. Men nu är det fixat i alla fall. Så kom de insamlade pengarna till nytta med.

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

#75 Klurade ett tag jag med, men kom fram till att det måste vara ett personkonto, och då borde de ju vara lika många siffror som i mitt kontonr, så då var det bara att räkna ;)

Faxlin
0

#76: Tur du är så duktig på att klura ut saker. Då fick ju jag svar också :-)

Audiatur et altera pars

Musiken
0

Hehe, jag var ocksa lite korkad sa jag fick skicka pm :P

werner
0

Herregud det blir aldrig löning så man kan skicka in en slant, varför 25:e egentligen?

Aviendha
0

#77 Meh.. Lite flyt bara Skäms

HannaM
0

Nu har Wilmer fått tag på tangentbordet och gjort en liten uppdatering på bloggen=)

Ceciliaolucifer
0

Idag har vänliga Elin skickat stronghold, 2 pipetter och killarna är evigt tacksamma! :) Nya donationer har ramlat in,  dem redovisas förhoppningsvis i morgon.

Jag hoppas att ni håller utkik på Bloggen som HannaM här på forumet skriver.

/C.

elinn
0

Kom det fram idag alltså?

Vad bra =) Då  kanske det var posten som var sen att tömma lådan för jag var där 20 minuter efter tömning (enligt det som står på lådan).

Här håller vi alla tummar och tassar för att pojkarna snart ska vara skabbfria och må bra och att de hittar nya, kärleksfulla hem.

Ceciliaolucifer
0

Idag har jag pratat med Roslagstull & Väsby och båda tar den nätta summan 780kr för att chippa & Vaccinera för varje iller.

Idags läget så finns inte dem pengarna så vi är glada om ngn kan avvara lite, minsta krona är tacksam.

/C.

Faxlin
0

#84: Hur mycket saknas det?

Audiatur et altera pars

HannaM
0

märkligt, dom har höjt priset då.. hmm vi chipade och vaccinerade Alinda 29 Juli och då kostade det 730… suck

Vill också lägga till en donation på 150 kronor som kom idag!

Faxlin
0

Har inte de 300:- som jag förde över från iFokus insamlingen kommit in? Det drogs direkt från kontot i alla fall. Och enligt min bank borde de finnas på Cillas konto redan igår morse senast 9.30.

Audiatur et altera pars

HannaM
0

#87 förmodligen har dom kommit då, vi får se när cilla gör uppdatering ikväll

Ceciliaolucifer
0

Hallå!
Vi har fått in en hel del pengar. Helt otroligt! :) Det är bara en liten sudd kvar och sen kan vi trippa ner till veterinären!

Killarna tackar och bockar och hoppas att det finns någon där ute som vill ha tillökning i sitt hem!

Insamlad Summa: 1245kr!!!

08-09-24

08-09-24 

Wilmer didr               

50,00

1245.0

08-09-23

08-09-23 

Ifokuskillar              

300,00

1195.0

08-09-23

08-09-23 

Tass 9 busar 

250,00

895.00

08-09-22

08-09-22 

Överföri scorpion66   

100,00

645.00

08-09-22

08-09-22 

Illrarna                    

50,00

545.00

08-09-22

08-09-21 

Överföring illrar         

200,00

495.00

08-09-22

08-09-21 

Överföring insamling 

45,00

295.00

08-09-22

08-09-21 

Överföring Donation 

250,00

250.00

Jag lovar att updatera så ofta jag kan, men studierna tar sin tid måste jag säga :)

HannaM
0

Plus 150 kronor som jag har fått så 1245+150= 1395 Jag har även fått två strongholdpipetter så nu har vi så vi kan behandla grabbarna färdigt. Tack tack och tack en gång till!

Sara
0

Gott! Då har killarna snart nått upp till vaccinering och chippning!

Sara

HannaM
0

Jajjamen=) strax också försäkringen.. inte illa pinkat, det är underbart att se hur så många vill hjälpa till

dima
0

Nu har vi smygit in en donation med! Ting skickar en slängkyss till pojkarna oxå!!Oskyldig

HannaM
0

#93 killarna tickar och tackar och bockar och bugar och skickar en massa pussar till lilla Tingeling

PatrikF
0

Pengar på väg

HannaM
0
dima
0

Puff puff

Hur går det för killarnas ekonomi?Skrattande

HannaM
0

#97 nu finns det pengar så vi kan åca och chippa och vaccinera, har bokat tid på onsdagkväll nästa vecka =)

dima
0

Härligt! Skrattande

Ceciliaolucifer
0

Yes, vi har nu fått in 1845kr :)

dima
0

Va härligt att känna att vi vart med på ett hörn och hjälpt dom små liven.Skrattande

Ceciliaolucifer
0

#101 Minst sagt!! Alla har varit så snälla, jag kunde aldrig tro att vi skulle få ihop så här mkt pengar :)

Ingen som är intresserad av någon av killarna?

becka89
0

#102 jag och min pojkvänn är intresserade..

Men det är så att vi skulle få hem en pojke idag på 6månader men har inte hört ett ljud från henne så har börjat fundera om det bara var skit snack hon drog för oss..Vi känner oss helt grundlurade:(

werner
0

Gud va härligt att det blev så mycket :) Hoppas grabbarna får kanon hem nu där dom blir ompysslade varje dag med massa med mumsigt kött..

Lsun
0

jag har satt in 300:-… god månad denna månaden, då kan man ju lika gärna hjälpa lite =)

Ceciliaolucifer
0

#103 Hallå! Släng iväg ett pm med ert nummer så ringer jag upp!

Stotte
0

Jag har diskuterat med min kära flickvän angående en till iller men som det ser ut just nu så är det kanske inte det bästa. Däremot så pratar vi om att flytta till större och då kan det bli aktuellt med en omplacering. Men jag önskar all lycka till dessa två små killar och hoppas ni hittar någon trygg och seriös husse/matte!

Ceciliaolucifer
0

Idag har vi varit och vaccinerat & chippat :) Stackars Wilmer fick en hård dag. Första vaccinationen lyckades INTE, utan hon lyckades spruta ut vaccinet utanför kroppen fastän nålen var i skinnet. Antagligen rätt igenom skinnet. Andra sprutan gick bättre!

Besöket kostade 750 kr st och jag ska försöka posta ett kvitto :)

werner
0

#108 ännu en lyckad vaccination :S

Ceciliaolucifer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite lovad redovisning :) & kvitto på veterinärbesöket!

Vi hade fått in 1845kr via nätet + 150kr kontant = 1995kr

Vaccination & Chip Didrik   -750kr
Vaccination & Chip Wilmer -750kr
Barf                                -150kr
**Kostnader: -1650kr (1995kr - 1650kr = 345kr)

**Just nu har vi 345 kr kvar men då har jag inte dragit för försäkringskostnader, stronghold eller hela kostnaden för maten.

Vi tuffar vidare! Skrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.