Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1830 ggr
Satmaran
0

Tassarna färdiga :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ida fick idag äntligen sin minnestatuering.

Hennes alldeles egna små tassavtryck. Hon fick en egen blomma i turkos, Salami fick en i lila och så fick min mamma symboliseras av 2 äppelblommor.

Renovering av de blommor jag gjorde i somras är påbörjad, men inte färdig.

Snart är hela ryggen en blomsteräng.Skrattande

fridaas
0

Det blev jättefint :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

fridaas
0

Det blev jättefint :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

skrollan
0

vad fint! hur länge tar det för dem att göra en tass? Hur gör ni så att verkligen blir illerns tass och inte bara en tass om ni förstår?

Qviq
0

väldigt fint måste jag säga…

"Chaos is a friend of mine."

Satmaran
0

#1 Tack Frida!

#3 Jag tog en bild på Idas tass underifrån med mobilkameran, sen kan man förminska bilden till kreditkortsstorlek, då är man i närheten av rätt storlek i alla fall. Då är det dax att skriva ut och sen mäta om man har möjlighet. Jag visste ju att avtrycket skulle vara exakt som min yttersta pekfingerled. Så jag ritade av den sen i rätt storlek.

Detta var min omständiga metod, men ni som förmodligen är tusen gånger bättre än jag på datorer och har photoshop osv. kan säkert hitta enklare tillvägagångssätt ;)

Satmaran
0

Tack Qviq!

Det ser lite plottrigt ut med blomorna strödda lite hur som helst, men det kommer att fyllas på med tiden Glad.

Meningen är att alla jag älskar ska få sin egen blomma till slut.

HannaM
0

jag tog helt enkelt ett stycke elliott och ett stycke stämpeldyna, kladdade in tassen med stämpelfärg och gjorde tryck på papper…. det tog ett par tryck innan det blev bra men då blev det verkligen ett direkt avtryck

ferretgirl
0

Snyggt, har själv tänkt på att göra en tatuering, har ett foto på Laban när han var ca 1 år gamal. Fotot är taget uppe på Fjärilshuset när där var utställning i början av 02. Har även ett par andra foto som kan bli aktella, men dom ligger på ett vanligt pappersfoto, så det kan jag inte visa.

Sara
0

Snyggt!

Fin idé med blommorna!

Sara

Satmaran
0

# Hi hi,  jag försökte med den metoden, men det blev mest kladd, därför fick jag utarbeta en betydligt omständigare metod.

#8 Den bilden blir läcker, hoppas att du hittar en riktigt bra tatuerare som kan göra den perfekt till dig :)

skrollan
0

Jag skulle så gärna vilja göra zimbas, och han finns tyvärr inte i livet längre. Tror denna bild skulle kunna hjälpa mig?

Faxlin
0

Så sött med tassarna.
Att få det personligt är det mest underbara med tatueringen tycker jag.
Men om jag skulle göra mina huliganers tassar blir det ett helt eljusspår av tassar på mig. Kanske tur man är fet så alla får plats :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

Fota tassarna och klipp ut i ps :)

Ceciliaolucifer
0

Jättefint Satmaran :) Jag gjorde också en Tass idag..

Satmaran
0

#11 Ja men där har du en ganska bra framtass, du får väl chansa lite på storleken, men den minns du säkert.

#12 Tass-slinga a la julgransbelysning ringlad runt kroppen blir ju synnerligen orginellt, sen har man ju en ursäkt att lägga ut med jämna mellanrum för att få plats med fler =))

Satmaran
0

#14 hmmmm, vi väntar fortfarande på bilderna. Har du inte slitit av plasten än?????

Ceciliaolucifer
0

#16 Hehe, dem är blottade nu!

Lilla Idas tassar var jätte söta, så små så små :)
Tur att man inte har en elefant ;)

Satmaran
0

Ha ha, ja det hade varit tufft att få plats med mer än en fram och en bak, he he.

Norrskenets
0

Va snyggt, det börjar bli en riktigt fin sommaräng=)

Satmaran
0

Tack goa Emma :)

Aviendha
0

Fint gjort, lilla Ida kan inte vara så stor ;) Chades tass är lika stor som hans avtryck, o den ser stor ut, fast jag har strl 41 i skor ;)

Gillade även att du lät/låter några utvalda blommor symbolisera utvalda älsklingar!

Vad är den slutgiltiga planen? Det är fina blommor, men ser lite ofärdigt ut än, men tror det kan bli bra då du fått en fin start!

Satmaran
0

Det finns nog inget slut på denna planen, bara att fylla på, när jag har råd och nya ideer, he he.

Norrskenets
0

#20 Tack själv vännen*rodnar* Funderar som sagt själv på att göra illertassar en för varje iller och sen när den hemska dagen kommer så kan man tatuera in datumet nedanför tass avtrycket..många olika ideér men jag är väldigt petnoga av mig och vill inte riskera att jag ångrar mig*jobbigt*

Ceciliaolucifer
0

#23 Det är väl roligare att ha tassar som symboliserar när dem föddes hellre än när dem gick bort?
Jag ville absolut göra Lucifers tass nu när han finns hos mig just för att jag vill kunna glädjas varje gång jag ser den. Inte ha den som ngn minnesbild som bara gör mig ledsen. :) bara min tanke.

Norrskenets
0

#24 Det har du rätt i, tycker det är så svårt att bestämma sig..kommer nya ideér lite då och då=)

cannaydia
0

tjusiga tassar du fick :-)

Ceciliaolucifer
0

#25 Gör den när du är ung & vacker :)

MimmieM
0

Vad har hänt med Salami, eller varför fick inte Maya en blomma, vart har ju missat att updatera mig?

Carpe Diem

Satmaran
0

MimmiM, ska vi ta det lååångsamt och gå igenom blommorna tillsammans? =))

Den stora rosa i mitten är jag. Snett upp till vänster rosa är Alexander. De 2 små rosa till höger är Maya och Salsa. Den lila är Salami och den turkosa är Ida. Äppelblommorna längst upp är min mor. Tassavtrycken är Idas.

Hi hi, har förvirringen släpp lite nu?

ferretgirl
0

Vi har ett par 3 olika tatuerare här i stan, sen är det inte så långt till vare sig Ängelholm eller för den delen till Köbenhamn där det finns massvis av dom. Men troligen så blir det den som tatuerade min son för ca 1 år sedan. Kommer att ha tatueringen antingen på ett av skulderbladen, eller så på en av vaderna, har inte bestämt mig för vilket än.

MimmieM
0

Ja, jag behövde ta det lååååångsamt ^^
Du får göra små förgätmigej till minne utav alla små valptassar du haft i huset :)

Carpe Diem

Satmaran
0

#30 Jag röstar för skuldran, det blir så fint så. Kom till skott Ferretgirl, för jag är nyfiken på att se om någon lyckas att göra en iller på ett realistiskt sätt ;)

#31 Åååh du milde tid!!!!

Fast inte så dum idé, hmmm…

Söta små blomster de där och passande för alla de små som jag lämnat ifrån mig. Skulle fylla ut fint mellan de andra blommorna, med huga!!!!! Det skulle bli en lång och dyr sittning =))

Nu har du minsann satt griller i huvudet på mig Emmi ;)

Sabina-old
0

Jag har Maxens tassar på skuldran… Jag tog några bilder på Maxens tassar underifrån o sen iväg till tatueraren. Han ritade av dem o ändrade storlek mha en maskin som de brukar ha. Sen var det bara att börja tatuera :)

MimmieM
0

#32 Jag tror de va :)

Carpe Diem

ferretgirl
0

Hinner tyvärr inte med att göra det innan utställningen (vet inte vad den kostar än), alla pengar denna månade går dit. Så jag får se i början av nästa år istället, ska besöka dom tatuerarna som finns här i stan. Ska också se vem av dom som gör bäst djurmotiv av dom, ska också ut och besöka den tatuerare som gjorde min sons Scania märke på hans axel, eller jag strax nedanför den på framsidan. Den är helt otroligt snygg tycker jag (Peter är helsåld på Scania lastbilar, kör själv en i sitt jobb)

ferretgirl
0

Har även detta foto på Laban i Stockholm, har sedan ett till där man bara ser hans ansikte. Men han är äldre på det fotot och är mycket ljusare i ansiktet än när han var ca året.

Satmaran
0

#36 Jag har samma önskan att tatuera in Idas ansikte, men jag är så attans rädd att det ska bli fel. Jag vet ju hur svårt det är att få det rätt! 

Hoppas verkligen att du kan få till det, så att jag sen kan ha något att referera till ;) Illrar är extremt svåra att få till i tatueringar!

Önskar dig all lycka till!!!!! :)

Norrskenets
0

#27 hehe ja det är klart men vill känna att jag blir nöjd och inte ångrar mig sen=)