Dom där små odjuren!
Nej nu snackar jag inte om illrar, visst är de odjur med, men de där rackarna som flyttar in i öronen på illrarna!
Det är 3'e gången det här året som Cinkajou får öronskabb *suck*.
Nåja, blir till stronghold igen! Tänkte kolla om ni har några tips på hur man kan göra risken iallafall lite mindre för skabb i framtiden, jag vet att det är i stort sett omöjligt att undvika, men har ni några tips som kan kanske göra risken iallafall liiite mindre? 
Fick nyss säga till polarna att det inte blir någon kinamat för mig i helgen, haha :'), nu tycker jag att skabben kan betala lite till mig så jag får umgås med mina polare! Hahaha!
Föressten, ser ni något som inte går ihop på bilden?…
(jag skulle väl säga något om VIT iller och BRUN jord
)
Synd att det inte finns vaccin mot det, hade varit något att forska fram.
Nobelpriset i medicin direkt!!!
Sara
ja, minimera riskerna? sanera rummet, cinka och dig själv, lås in er ;) gå inte ut! hehe.. bästa sättet och slippa..
När hade han skabb senast? strongholden ska ju ge skydd en tid framöver också. Men du, var glad att du har 1 iller :) jag har 5 st som är under behandling.. hehe
Sist han hade det var i juni :).
Ja verkligen, den som forskar fram ett vaccin mot öronskabb skulle vara värd guld!
Jag testade ett medel som heter EXNER Petguard, och tro det eller ej men det fungerade! Det går att köpa i djuraffärer och är 100% ekologiskt!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu