Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 364 ggr
UlrikaG
0

Ottos färd till Göteborg...

…gick som en dans på rosor.

Brollan från kullen innan var med ned, Silke, samt Hero.

Hero gömde sig i röret och vägrade komma ut förrän vi hade lyft soffan….

Silke och Otto däremot tjafsade lite om vem som egentligen hade störst nos, men om de kom överrens vet jag inte…

Iaf, resan hem gick bra i skilda klasser. Otto reste första klass medans Silke och Hero delade vagn.

Vi stannade till på Hallandsåsen och promenerade lite men då vart Hero grinig så han stannade inne och sov.

Väl framme så blev han hälsad på av hela två st, och sedan var det färdigt. Har  varit hemma i mindre än en halvtimme och de andra är mer intresserade av maten, vattnet, filten, ja vad som helst än av Otto….

Misstänker att det är lugnet före stormen ;)

De bidar nog bara sin tid och planerar…..

Btw, Otto heter numera Tyr ;)

UlrikaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyr med en matchvikt på drygt 1900 g

UlrikaG
0

Ståtar i det regnvåta gräset

UlrikaG
0

Vill ge nya husse en puss :)

PatrikF
0

En riktigt fin iller. Omplacering?

UlrikaG
0

Spanar ut på den stora, vida världen från den stora, trygga famnen :)

UlrikaG
0

#4, Otto från Skåne som blev tillbakaskickad till ferretgirl här inne efter ett dygn

Här kommer Silke glad i hågen, tror han äger hela världen ;)

UlrikaG
0

En sista bild på Silke, som inte är som alla andra illrar ;)

UlrikaD
0

Är han lik Tengil eller ser de totalt olika ut?

UlrikaG
0

Tengel är spetsigare i ansiktet och har en lite gulare svans, men i övrigt är de lika vita

UlrikaD
0

Tyckte de såg lika "isbjörnslika" ut båda två.Skrattande

MimmieM
0

Jag kommer hem till dig och lånar honom UlrikaG :)
Ännu en anledning att ha ett albino-kramkalas, UlrikaD kom du också och ta med Oliver :)

Carpe Diem

UlrikaD
0

Oliver och gänget. Men då blir ju din Oliver utanför, du får färga honom en snabbis.

MimmieM
0

Oliver och Zeke är rasister och tycker inte om albinos ;)

Hade varit kul å släppa lös alla vita grabbar och sedan försöka lista ut vem som är vem :) Fast Bosse är rakad på magen och har världens sämsta motorik så honom känner man igen på långt håll, men annars så :)

Carpe Diem

ferretgirl
0

Otto/Tyr var hos Filip i en vecka (inte en dag) innan jag fick hem honom igen. Han var sen här hemma en vecka innan Ulrika hämtade honom idag.

Fotot: Agnez med Otto (tror jag) närmast kameran och sen kommer Oscar efter honom och längst upp ligger Stumpy, under Stumpy ser man svansen på My. Tror dom är ca 3-3½ vecka där.

Madde
0

Sicken söting. =))) Hoppas det kommer gå bra hemma hos dig. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Han är jättesöt. Skönt att det gick så bra. Även om det antagligen är lite smekmånad.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaG
0

Ojdå, jag som missuppfattat alldeles där ferretgirl! Inte många rätt där inte om Otto :)

Nyfiken som man är på den nya krabaten och vad de andra kan tänkas planera, så spanar man ju lite extra då och då.
Nu har det varit tyst bra länge och Fredrik stack ut huvudet ur dator/illerrummet och viskade åt mig att smyga dit. Glad i hågen går jag sedan för att hämta kameran eftersom Tyr ligger så snällt och sover med både Hero och Silke….

Men tji fick vi, för det var visst Tengel ………;)

Tyr låg i buren under, invirad i en massa filtar…:) Bilder fick jag, men inte var det på Tyr och de andra ;)

ferretgirl
0

Det är OK Ulrika, huvudsaken är att han får det bra nu hos dig och Fredrik, och att jag också får träffa honom lite då och då. Vi lär väl alltid träffas på någon träff eller utställning.

UlrikaG
0

#18, självkart och sedan skickas det ju alltid bilder ;)

Fast jag funderar på att bränna ut ett par på en skiva istället, blir nog lite lättare :)

Just nu sussar han så gott så :)

ferretgirl
0

Ser fram emot foto, både på Tyr, men också på dom andra 2. Alla foto jag fick av dig i våras försvann ju när jag fick in virus nu i sommras. Allt försvann, även alla mina valpfoto jag hade tagit, en del av dom har jag hittat lite här inne, men också på zoonen när jag har några foto.