Didrik & Wilmer Söker Ett Hem!
Didrik & Wilmer söker ett hem!
Didrik är en snygg viltfärgad kille med en söt hakklapp. Han är ca 4 månader gammal och söker ett kärleksfullt hem som vill ta hand om honom. Hans favoritmat är kött och han leker och busar gärna hela dagarna.
Bilder på Didrik!

Wilmer är en ljusviltfärgad kille med en liten hakklapp. Han är precis som sin bor ca 4 månader gammal och är snart redo att flytta till ett eget hem där han får stå i centrum. Han är lite mer framåt än brorsan Didrik och är lite av en tåälskare.
Bilder på Wilmer!

Didrik & Wilmer är två typiska illervalpar som kommer att behöva lådträning och uppfostran. Eftersom dem inte är hanterade under sin uppväxt är dem något reserverade och skygga. Vi ser gärna att de nya ägarna har illervana men det är inte ett krav. Huvudsaken är att man har tålamod och förståelse. Dem omplaceras var och en försig och har hitintills inte haft problem att umgås med andra illrar.
Vi som omplacerar killarna vill följa deras resa och ta del av deras vardag. Vi ställer upp för dem nya ägarna under dygnets alla timmar. Vi hjälper gärna till med råd & information om Barf, uppfostring, lådträning och bitträning.
När valparna flyttar är dem försäkrade och det finns ingen karenstid.
Dem är Chippade & Vaccinerade.
Har blivit behandlade med Stronghold mot skabb 2gånger.
Är du intresserade av någon av charmtrollen så pma CeciliaoLucifer eller maila till cilla_cutex@hotmail.com
Didrik & Wilmer finns i Sthlm!
Dessa små söta herrar kommer nog att hitta ett bra hem fort, de har ju redan blivit iFokus skötebarn på sitt sätt ;)
Paulina
#1 Hoppas det! :)

Dom här charmtrollen har alla möjligheter i världen att bli underbara älskade familjemdlemmar hemma hos en tålmodig husse och/eller matte, dom har redan smält mitt hjärta trots sin skygghet.
#3 Det förstår jag, kan man få annat än ont i hjärteroten av hela historien, o dessutom de små skönheterna? ;)
Ni har inte skrivit ut något pris för grabbarna, det kanske borde stå ifall ni inte tänkte skänka dem ;)
Paulina
#4 Valparna kommer inte att säljas utan dem kommer att omplaceras. En symbolisk summa handlar det om!
Därav Omplaceras och inte säljes ;)
Puttar åt pojkarna!

Kanske inte den allra bästa bilden men här kan ni se hur rädda dom är för människor numera=) Det är Wilmer som har klättrat upp på mitt huvud för att få bästa utsikten. Dom är fortfarande rädda för snabba rörelser och oväntade ljud men det går bara framåt!

Jag bara älskar frillan på Wilmer.. Han är så snygg..

nu är bloggen uppdaterad med nya bilder och dagens framsteg i sammanfattning

Tur jag satt stopp här hemma. Malin vart förälskad i Didrik.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det är svårt att inte falla för Didrik (eller Wilmer) två små nallebjörnar som tassar runt och är illervalpiga.

Jag gör vad jag kan för att hålla Malin från datorn i alla fall. Börjar fundera på ett absolut data förbud kanske hjälper mot tjatandet :-)
Audiatur et altera pars

Ja jag undrar vad det är för gift i dom som gör att man bara vill ha mer? Samma som tatuering, gör en så är det kört sen! Eller hur Åsa!
När vela du göra din sa du? Min nästa blir Tingelings tass i hjärtat jag har på bröstet!
Ska sätta mej ner någon dag och måla lite med, prova å airbruscha maddammen på en tavla!

#12 du får sätta föräldrarspärr på bloggen=)

#13: haha jag är fortfarande för feg. Så det så :-)
#14: Men hon går ju in här och här finns ingen föräldra spärr. ;-)
Audiatur et altera pars
Hur går det med pott-träningen? :-)

#16 jag har sett båda på lådan men dom missar lika mycket minst. Jag kan för tillfället inte göra mycket annat än berömma dom när jag ser dom på lådan, att lyfta upp dom och sätta dom på lådan när jag ser dom missa går inte, dom springer i väg av den hastiga rörelsen.

Nu finns nya bilder och aktuell vikt på killarna i bloggen

pyttt foer feina killer :)
(okej, ett daligt forsok till annan dialekt an dalmal..)
// Amanda
Putteliputt!

Nejmen oj, länken till bloggen finns ju inte här. Men, suck, den vill inte länka som jag vill, jaja, ni hitar den på illrarnas.blogg.se
jag och min pojkvänn är intresserade..
Men det är så att vi skulle få hem en pojke idag på 6månader men har inte hört ett ljud från henne så har börjat fundera om det bara var skit snack hon drog för oss.. men får vänta och se iallafall till söndag. Vi känner oss helt grundlurade:(

#22 om ni är intresserade så knåpa ihop ett litet mail och berätta lite om er och skicka till mailen som står i huvudinlägget=)

Bloggen är nu uppdaterad med nya bilder på Wilmer och Didrik.
Putt för bröderna bus
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Hur går det för sötungarna, någon som hört av sig och verkar vara intressant att omplacera till?
Jag och killen var och kollade på dom igår sitter nu nervöst och väntar och hoppas på ett bra svar :D
åhh vad kul in ni kan ta killarna. Dem behöver ett livslångt hem nu!
det är bara ena av dom vi får isåfall.
men det är inte säkert att vi får dom det är tydligen många som vart och kollat.
så hoppas jätte mycket på ett bra svar :D

Här väntar vi med spänning på morgondagen.
Då kommer nämligen en liten Wilmer att adopteras in i familjen Wallin 
Jag som tänkt mig en iller om året.
Nu så blir det 2…ack vilken lycka ;o)
Hoppas det går bra med de andra.
Tror iof inte att det blir problem
Med Chaos blev det ju tjafs ett tag men det var ju bara för att Marw ville ha tyst på pipgrisen ;o)
Åhh Grattis wilmer var en riktig kelgris igår när vi var där Han kröp till och med ner i killen ficka hehe

# 31 Åh…jag som tycker att det är bland det mysigaste som finns.
När de kommer o kryper ner i magfickan eller lägger sig i huvan :o)
Mina som jag har är ju inte världens keligaste direkt.
Chaos är väl den som tycker att det kan vara skönt något mer än 10 sekunder iaf ;o)
#32 jo han var jätte mysig. är säker på att han får ett bra hem hos dig :D
vad kul för er!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#27 kul att det ändå gick så fort för grabbarna/grabben. Var det energiknippen ni såg?
hehe vi var mest sugna på didrik men det var mest wilmer somvar fram. riktigt gosiga

#36 Men det betyder ju att Didrik finns kvar till er då ju.
#36 ja illrar lever sitt egna liv och är inte alltid intresserade.
Didrik söker fortfarande ett fint hem :)
Wilmer flyttar till sin nya familj imorgon!
:(
Inte till becka89?
#41 Nej, Didrik har för tillfället inget hem!
Alla hem passar inte till alla illrar… Det behöver inte betyda att dom är dåliga för det.
Ville bara göra det klart.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#43 helt klart men blev smått förvirrad ^^
Wilmer har flyttat hem till sin nya familj!
känner sig didrik ensam nu när wilmer är borta?
#46 Jag vet inte, men han har plastsyrran Alinda att leka med :)
Btw måste fråga Cecilia om jag inte är helt ute och cyklar är Alinda syster med Allora eller?

Japp, de är systrar.
#48 yES :)
#49/#50 se där ja ^^ då hade jag hajjat allt rätt.