Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 920 ggr
Norrskenets
0

Unga Milo söker ett nytt hem

Hittade yttligare en iller på blocket som bara är 6månader och måste hitta ett nytt och livslångt hem. Han finns i Partille.

OBS! Inte min iller.

http://www.blocket.se/vi/18116480.htm?ca=4_s

[jenkass]
0

åå vilken söting

AlbaStiffler
0

Supersöt, spana in filmen. Han ser fortfarande valp-fjunig ut. *fnissar lite åt "kommer när man skakar en ask"*

UlrikaD
0

Denna annonsen finns redan här inne. Det som är lite "lustigt" är att han säljer illern för 1800kr, men den är köpt på blocket för några månader seda för 800kr. Och han är inte chippad el. vaccinerad. Så den som vill ha honom bör ju definitivt pruta. Söt ser han ju ut att vara iallafall.

sarae
0

#3 e det det som kallas för inflation?

Aviendha
0

#4 den var bra =)

[kjamtessa]
0

Jag vill ha honom!! :'(

UlrikaD
0

Den som erbjuder mest pengar lär väl få honom.

[kjamtessa]
0

kan kunde sänka till 1000 men de är ändå mer än vad han gav.. =/ Skulle inte tvekat om jag hade pengarna nu.

UlrikaD
0

Kan tillägga att jag mötte en kille på stan för några veckor sedan. Jag hade Nolita med mig och han kom fram direkt för han hade också en iller med sig. Det visade sig vara en hane från denna kullen också, den sista. Han hade betalat 500kr för honom……

Att köpa en iller för ett pris och sen dubbla det utan att ens ha chippat el vaccinerat tycker jag är så fult. Borde väl vara bättre att illern fick ett bra hem. Sälja honom till samma pris som han köpte honom isåfall. Helt galet!

[kjamtessa]
0

Har pratat med honom i telefon nu han sa att han betalat 800:- och vill ha 1000 pga att han fick ta taxi till borås.

Han berättade för mig att han pratat med dej på stan UlrikaD, jag vill gärna ha honom men måste veta hur det går för min hund hos vetten på fredag. Om han bara betalat 500:- för honom känns det konstigt för mig att betala 1000:- :S

Aviendha
0

Ja, priset känns verkligen mysko. Och det blir ju lite pengar ändå, med tanke på vaccination och chippning mm.

UlrikaD
0

Men var det han?? Jisses, han som verkade vara så kär i sin iller. Han sa i och för sig att han bets ordentligt men…undrar varför han säljer honom nu.

[kjamtessa]
0

Japp, ja han sa en massa olika orsaker..  Vet inte hur jag skall göra får se på fredag hur det går hos vetten med hunden först och främst, men jag betalar inte mer än vad han gjort, han är ju  varken vaccinerad eller något annat, han har levt på katt mat med. Han gick sällan på låda.

JossanH
0

#10 Men det där är sååå dåligt! Hur kan man kräva nya köparen att betala hans resor så han inte förlorat nåt på att ha illern hos sig.. har människor ingen skam i kroppen!?
Det är som om jag skulle sälja mina illrar o kräva köparna på pengar för maten de har ätit under tiden de varit här. Det är väl ändå bara djuret man köper inte tiden/pengarna den gamla ägaren lagt ut på den….
Sånt här gör mig förbannad!! Så jäkla fult!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[kjamtessa]
0

Ja absolut det är det.

Men men vad skall man göra..

Han vill väl sitt eget bästa och inte Milos.

UlrikaD
0

Det är ju inte ovanligt att folk köper billigt och säljer dyrt tyvärr. Undrar verkligen vad som ligger bakom att han säljer, han verkade verkligen jätteförtjust i sin lilla nykomling. Han hade i och för sig bara haft honom i en vecka men ändå. Vi pratade länge också. Han sa att han var uppvuxen på katt och hundmat och jag sa vad han skulle äta istället. Och jag tyckte att han lyssnade och ville sin illers bästa. Tipsade honom även om den här sidan, vilket han nog inte lyssnade på för då hade han ju sett den här tråden.Flört Men han verkade genuint intresserad av vad som vad bäst för hans iller. Men ändå så käkar han fortfarande kattmat osv… vad tråkigt.

[kjamtessa]
0

Skall jag fråga om han säljer honom för 500:- och Milo får det bra. och för att se vad han säger.. Vad tycker ni?

UlrikaD
0

Det viktigaste är väl att han får ett hem som han får stanna i. Kan du erbjuda det säkert så tycker jag att du ska göra det. Men det är ju inte ens 6 mån sedan du omplacerade dina andra två illrar. Tycker bara det vore tragiskt ifall den här killen också måste flytta runt.

[kjamtessa]
0

Nu är det helt annolunda. Om jag fick skulle jag vilja ha tillbaka dem två jag hade, ångrar mig djupt.

Dem illrar som kommer hit åker inte.

Musiken
0

Forlat om jag fragar, men varfor omplacerade du de andra illrarna? Hanger inte riktigt med i diskussionen kanner jag. Du kan svara i pm eller inte alls om du vill.

[kjamtessa]
0

När jag hade Sessan och Nisse bodde jag hemma hos min förälder,

dessa illrar gick oftast inte på lådan utan satte sig på golvet, golvet blev förstört och när jag skulle flytta ihop med min sambo så blev vi rädda för att det skulle bli samma sak i den nya lägenheten.

Kan säga att jag gjorde ett misstag att låta dem flytta men dem är i ett bra hem och vi kan hälsa på dem när vi vill. Skulle vilja ha dem tillbaka.

Ångrar mig och saknar dem jätte mycket, tänker på dem varje dag.

[kjamtessa]
0

Men detta var ingen tråd om mig utan om Milo.

UlrikaD
0

Tänk bara på att killen sa att Milo inte är rumsren heller. Sen vill jag tipsa om en annan sak ifall du tar honom. Kolla öronen. När vi träffades var han ganska skitig i öronen, svårt att se om det var skabb eller inte. Men om han bott utomhus hela uppväxten så är det ju lätt hänt. Lätt att fixa men bra att kolla efter.

Aviendha
0

Det kan ju vara enkelt att fixa rumsrenheten, han kanske bara inte blivit tränad. Men det kan ju oxå vara riktigt tufft med tanke på att han inte är minivalp längre heller..

UlrikaD
0

Som Oliver här som kom som omplacering vid 1-års ålder. Bodde i en jättestor lägenhet med EN bajslåda i. Bakom en bänk i köket. Han tog väl sig inte ända dit. Och nu 1 1/2 år senare, FORTFARANDE inte rumsren. Man får vara beredd på det värsta och hoppas på det bästa helt enkelt.Skrattande

[kjamtessa]
0

Även står det står i annonsen att han är 6 månader men i telefonen sa han att han kunde vart född i maj så att han inte visste. Tycker allt är så oseriöst. Varför har han inte vaccinerat honom? Allt är bara ett ?

Aviendha
0

Ja, jag förstår då inte hur ni orkar med ;)
Själv har jag i min nya lägenhet, där jag bott i 4 veckor nu torkat en bajs, ja EN enda.

visst har det kanske blivit tre i duschen, men där gör det inget, våtgolv ju. Och två i ett hörn innan jag han sätta ut alla lådor, men det var de första som hände när de kom in hit.

Jag är bortskämd, och jag tycker inte att jag jobbat för det. Jag är en lyckans ost =)

AlbaStiffler
0

uj uj uj, skrattade när jag läste det där om prisresonemanget och kostnaden för hans resa. Tänk om man sålde sin bil och krävde att de bensinkostnader man haft under bilens "liv" skulle betalas av nästa ägare…

Oavsett, 1000 spänn är ju inte så mycket och vill man ha honom och kan ge illern ett TRYGGT livslångt hem, oavsett rumsrenhet så är det säkert ett kap. Vad gör 1000 spänn om ett år, då har den ändå kostat några tusen till… hehehe…

[kjamtessa]
0

Haha precis xD Men som sakt väldigt oseriöst känns det som..

Nep2n
0

Hejsan! Milo's Nuvarande Ägare här: Steve-O

Har lite och säga angående alla's Blogg Diskutioner angående MILO!

Visst, jag köpte en Milo från en kille som annonserade på Blocket.

Och ja, jag betalade 800:- för han.

Vad jag har sagt till er som har vissat intresse för han så har jag sagt att han ska säljas för 1100kr eller 1400kr med han väska som han älskar att kunna krypa in och sova i som jag har han i när vi är ute tillsammans. (hans lilla Safe-Haven).

Priset på 1800:- var för att jag vill bara veta av äkta, intresserade personer, och inte någon dum jävel som bara tror att man kan köpa en iller för  att ha han som en hund som sina  små barn kan gå och sparka på han.

En annan sak e de att Milo va inte en tam iller när jag fick han.  han har bitit igenom tum naglar, fast hans små valp tänder in i benet på mina fingrar.  Fått några stygn.  men de sånt som man kan hanteras med.

killen som jag köpte Milo från var inte någon "farmare",  utan en kille med många percingar, som hade en hona och en hane. så om man inte kastrerar dom så får man ju valpar till slut.

Milo bodde 4-5 månader UTE.

han är tränad så han inte bit alls.

Klart att en valp skiter över allt. men man ska ju ha lite tålamod.

och för mina egna anledningar till varför jag säljer han har ju lite med att saker händer, som att ens egen far går bort och begravning kommer, så får man lite oarnade kostnader.

Till alla er som har vissat intresse för milo så har ni fått mitt meijl angående priset.

Jag är defenetivt en iller Älskare som vill de bästa för Milo och just nu så tror jag att han kan få de bättre än den lilla kärlek som jag kan ge han just nu.

Han förtjänar lite mer än vad jag har att ge just nu.

Om ni e intresserad hör gärna av er.

Steve

FerretCrow
0

snyggt namn=)