Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 318 ggr
HannaM
0

Iller i ett nötskal!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För tre veckor sedan opererades Elliott, precis innan det var jag och illrarna två veckor hos Sarae, en del av hennes illrar äter torrfoder och Elliott är en torrfoderälskare av stora mått så han levde kungligt under 14 dagar men torrfodret framme dygnet runt. Vi kom hem, han opererades och fick A/D några dagar för att återhämta sig, sen skulle vi tillbaka med mer normal kost och då kom problemet. Han vägrade äta kött trots att han gjort det med god aptit tidigare. Så snart efter operation vågade jag inte svälta honom utan lät honom hållas med sitt torrfoder och A/D. 

Två efter operationen tyckte jag att det var dags. Jag började försiktigt introducera kött igen i form av färs och malt skrov. Första dagarna blandade jag A/D i för att vara säker på att han åt. Han har varit extremt kinkig och jag har verkligen fått muta honom för att han ska äta överhuvudtaget, han har inte ätit några stora bitar utan malt skrov förutsatt att jag droppat lite laxolja, grädde eller ägg på. Han har ätit  kanske två tuggor tre gånger om dagen. 

Under hela den tiden har han hållt sig pigg och har inte verkat tappa i vikt så jag har låtit det fortgå….

För en kvart sen skulle husse försöka truga i honom lite kvällsmat, han blandade malt kalkonskrov med lactol och fick väl i honom två tuggor kanske.

Vi vänder ryggen åt honom två sekunder och var hittar vi honom sen? Jo i kötthuset där han glatt står och vräker i sig kysklingskrov (omalt och osmaksatt)….. den fulingen=) Undrar hur länge han har utnyttjat oss för att få dom där extra godbitarna vi gett honom=)

Aviendha
0

Vilken liten utpressare =)

Faxlin
0

*Asg* De är bara för underbara.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HannaM
0

Inte undra på att han varit piggast av alla här hemma, förutom den vanliga maten som alla får så har han ju fått extra god mat tre gånger om dagen…

Aviendha
0

Han var väl så mätt att han inte orkade mer än några tuggor den ormen, då är det klart att man blir pigg =)

Sara
0

Skrattande

Sara

emoflickan
0

haha söta elliot…pussa från mig:)

HannaM
0

#6 självfallet=) han svarar med slick slick i örat