Paris Hilton har iller?
Satt och läste aftonbladet.se och noterade sista meningen i den här artikeln
http://www.expressen.se/fredag/1.1046023/paris-hiltons-katt-omhandertage
Hon har en iller?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

haha hon har en get.. undrar om hon har en handväska till den..=pö
hon harhar haft flera…hon syntes för första gången med iller för flera år sen

#2 Wow.. Har hon tid över att hålla på med dem så som hon far runt (som många andra kändisar) Tyckte att de tvar lite festligt. :P
#3 har för mig att hon hade ett gäng anställda som tog hand om hennes djur, så hon typ bara kunde kela med dem när hon hade lust och typ slapp bry sig om omvårdnad av dem.
#3 nope, men hon har djurskötare som har tid ;)

#5 Men hon hämtade inte katten? :(
Alltså, hundarna, katten och illern fattar jag men varför skaffade sig hon en get? 
Sara

ja man kan ju undra hur ofta hon umgås med den
33 djur hade hon för hmm…flera år sedan.. och redan då hade hon illrar.
Kännt sedan läääääänge ;)

Skulle inte förvåna mig, kändisar ska ju ha alla djur dom kan komma på, men skiter i hur de ska tas om hand. Det är ju ngn annan som uppfostrar dem åt henne.
Hon älskar faktiskt djur…så klart hon har en sån *s* och hon älskar den oxå titta bara =D
http://www.thesuperficial.com/2006/07/17/paris_hilton_really_loves_her.html

Paris Hilton är väl den sista människan på jorden som ska ha iller…
Blir så trött på dessa kändisar som ska visa upp sig med djur men som inte ens klarar av att ta hand om dem själva.
Ush jag ogillar Paris hilton…. Likasom jag hatar skor till hundar osv.
Nej, jag ska klicka bort den här sidan nu, när jag börjar babbla om paris hilton så blir det en lååång lista om vad jag ogillar med henne :/
#13 ingen fara, keep going ;)

hon övergav ju en chihuahua för att hon köpte en till och så vidare.. hon köper djur sen blir hon less på dom bara på nån dag stackar iller som har en ägare som hon…. den sitter säkert i bur för att hon inte kan dressera den..

plus att hon nog inte har tid för djuren.. det råkiga är ju att folk säljer sina djur till kändisar bara för att dom tycker ""vad coolt att ha en av mina valpar hos en kändis"".. men dom inser ju inte att djuren inte får rätt kärlek.. kärleken dom behöver.. plus att alla kändisar knarkar :/

#16 Hur kan du säga att alla kändisar knakar när det inte är så? Inte lite att dra alla över en kam?

Men Paris Hilton knarkar och det är bevisat.. Dom flesta stor kändisarna knarkar :) ursäkta men det är sanningen..
lita inte på kändismedia alla gånger säger bara så har jag sagt mitt i denna tråd som snabbt bytte fokus
Hon ser faktiskt inte ut som om hon knarkar, hon ser ut att må bra liksom. Bara egna synpunkter, och jag gillar inte Paris.
Helena

Knarkar vet jag inte, men festar gör hon ju precis hela tiden. Precis lika illa, när det gäller att kunna ta hand om djur.
Jag tycker det är dålig stil att säga en massa saker om en annan människa om man inte riktiga fakta. Så har man inte papper på att hon vanvårdar sina djur osv så tycker jag att man inte bör säga sånt. Då människan inte heller finns här på forumet och kan försvara sig känns det inte rättvist. Även om hon är kändis tycker jag att hon förtjänar samma respekt och har samma rättigheter som oss andra.

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Skulle ni själva vilja att det skrev spekulationer om er på ett forum och det skrevs som fakta av folk ni aldrig träffat? Då är det okej, kör på, fortsätt att skriva. Men om ni själva skulle känna er kränkta då, skriv det inte om andra heller.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag fortsätter hävda att Paris Hilton är direkt olämplig att ha hand om djur i allmänhet och iller i synnerhet.
Lite fakta om Paris Hilton:
Paris Hiltons katt Prada har omhändertagtagits av djurorganisationen Kris Kelly Foundation. Organisationen hävdar att Paris övergett katten - och vägrar att lämna tillbaka den till arvtagerskan.
Den 5 maj 2007 dömdes Hilton till 45 dagar i fängelse efter att ha kört utan körkort i Los Angeles. Körkortet hade hon tidigare blivit av med då hon kört påverkad av alkohol.
Att Paris Hilton har använt sig av droger som marijuana och kokain är knappast en hemlighet. Stjärnans marijuanarökande har flera gånger fångats både på bild och film av de paparazzis som bevakar henne.
Dessutom har Paris Hilton själv både filmat och vittnat om att hon röker marijuana. I de filmer som publicerats på sajten parisexposed.com uppträder hon märkbart påverkad och berättar samtidigt om vad hon röker.
Utöver detta undrar jag hur ni som försvarar Paris Hilton ens i er vildaste fantasi tror att hon som är konstant upptagen med olika saker ska ha tid att ha hand om djur?!
Kom å tänka på alla dessa knarkare nere på plattan (Sergels torg) i Stockholm som har hundar. *Mår illa*

vissa knarkare kan fakisk ta hand om sina djur, ibland är det faktiskt så att djuren gör så att människorna orkar leva och tar sina liv, så att hacka ner på alla som missbrukar droger känns lite fel kanske.
Att kändisar använder sig av olika sorters droger känns faktiskt befogat, det kanske är de enda som gör att de orkar med kändisskapet. Tänk er själva att bli bevakde 24h/dygn av paparazzi (stavning??), då är det faktiskt inte så konstigt att de använder det, tror ingen skulle klara av att bli bevakade av kameror och liknande hela tiden. De har ju inget privatliv överhuvudtaget.
men det är bara mina tankar om kändisskap och droger överlag..

#25 "så människorna orkar leva och tar sin aliv" Va? Så de orkar leva och begår självmord sen? >.<

#26 oj skrev fel, menade att människorna orkar leva istället för att ta sina liv. sorry

#25, det du skriver är ju helt vansinnigt. Djuret ska offras för att människan ska må bra!? Många av de som har drogproblem kan knappt ens ta hand om sig själva, hur ska de kunna ta hand om ett husdjur då? För att inte tala om vart pengarna går i första hand, knappast till djuret, snarare till droger. Tror du att ett djur mår bra av att leva i en miljö hos en drogmissbrukare?

#28 jupp det kan låta helt vansinnigt ja. Men det är min tanke som sagt.. Jag tror INTE att ALLA missbrukare klarar att ta hand om sina djur, men det finns nog ganska många som gör det. De drogmissbrukare som finns här i jönköping som har djur är ett exempel på dem som jag syftar på. Många av dem har hundar, och inte mår djuren dåligt, inte så att det syns på dem iaf, de är vid gott hull, ser glada ut, viftar alltid på svansen när man går förbi dem, och mer "dresserade" än många andra hundar. Så jag tror visst att djur kan ha det bra hos missbrukare.
Och det är faktiskt inte bara hos drogmissbrukare som djur "offras", finns människor med olika psykiska besvär som man skaffar djur till, även att de människorna inte kan ta hand om sig själva helt och hållet, men ändå så får de ett djur för att det gör att de mår bättre, de kanske inte tar hand om sig själva, men de tar minsann hand om djuret. Och så funkar alkoholisterna och drogmissbrukarna här oxå, iaf en del av dem.
Och skulle deras djur bli skadat på ett eller annat sätt, går halva deras liv under, men de gör vad de kan för att hjälpa.

#28, de ska inte ha djur, lika lite som de ska ha barn. Det finns andra sätt att få dessa människor att må bättre än att låta djur vistas i dåliga miljöer. Jag vet inte vilken värld du lever i (uppenbarligen Jönköping där knarkare tar väl hand om sina djur), men så ser det inte ut i Stockholm. Hundarna mår skitdåligt och polisen får ibland ta hand om dem under vissa omständigheter. Bara att ringa Norrmalmspolisen här i Stockholm för att få det bekräftat.
Sen det där om psykiskt sjuka människor också. Kollar du aldrig på Cops på TV och får se hur vissa människor har det hemma? Hela lägenheten fylld med sopor och där går katter å hundar omkring. De ska inte heller ha djur. Men att jag inte tog det som exempel var för att vi kom in på drogmissbruk i första hand, relaterat till Paris Hilton.
Drogmissbrukare ska ha behandling och hjälp, helt klart. Men om de är tunga missbrukare ska de inte ha ha djur anser jag. Nu har jag ingen aning om Paris Hilton räknas som tung drogmissbrukare, antagligen inte, men det finns flera andra faktorer i hennes fall som gör henne olämplig som illerägare.

Får jag som trådskapare be er som disskurerar missbrukare och djur/barn lämna den här tråden och skapa en ny? Jag vill gärna kunna läsa min egen tråd utan att deprimera ihop totalt. Tråden skapades angående om Hilton hade iller, inte missbrukare och djur/barn.
Tack på förhand

#31, helt ok. Sorry.

#30 jag tycker att det är lite tråkigt att du drar alla över en kant faktiskt.. det finns ju "svenssonsfamiljer" som är värre än narkomaner som har djur..
Nope jag kollar inte på tv, de bara överdriver allt och förstorar upp allt som händer i världen.. som på nyheterna i radio igår, -person beskjuten i lekeryd- . han blev inte skjuten, hans hem blev beskjutet däremot.. media bara förvränger och förstorar upp allt. Därför kollar jag inte på tv längre.
vad ser du som tunga missbrukare? skulle vara ganska intressant, det jag ser som tunga missbrukare är när de tar "kemiska" droger.. så som kokain, rohypnol, anfetamain m.m. m.m.
Så länge de tar de biologiska ser jag dem inte som tunga missbrukare..
Jag ser iaf inte Paris som en dålig illerägare, för hon har ändå anlitat personer att ta hand om sina djur, vilket gör att i mina ögon bryr hon sig om dem iaf.

#33 lämna tråden tack om du ska prata om missbrukare och djur/barn!

#33 förlåt, såg itne inlägget som du skrev fråns jag hade skrivit mitt

asså själv så tycker jag om Paris, men hon borde inte ha djur!

Ja undrar om inte många kändisars husdjur får mer uppmärksamhet än av oss vanliga människor?? Jag jobbar heltid och tränar numera 2-3 ggr i veckan. Ska dessutom hinna med att städa och laga mat+träffa vänner.
Finns det en djurskötare hos kändisarna får djuren antagligen mer tid och omvårdnad än hos en vanlig svensson…

Hon är en offentlig person. Vill hon att folk ska få en annan uppfattning om henne, så får hon börja bete sig så också.

*suck*

Huh?! Är inte den här tråden låst än? Jag står i alla fall fast vid att folk som inte själva har tid att ta hand om djur ej heller ska ha några. Rätt logiskt va? Djur är inga leksaker man skaffar för skojs skull. Det är levander varelser. Känner man att man inte har tid och ork finns det ju faktiskt tamagotchi att leka med istället.

#40 håller med dej!
Men snälla nån, varför tro att djuren mår skit och har det jättedåligt?
Paris Hilton om någon borde ha råd att ge sina djur bästa tänkbara omvårdnaden även om det är djurskötare som har hand om djuren tror jag knappast att hennes djur lider eller bryr sig speciellt mycket om ifall hon är där sällan,djur tyr sig till de som bryr sig om dem.
I så fall borde det vara lika illa att lämna bort sin iller på foder pga tidsbrist.
Så länge djuren inte lider och får bra omvårdnad spelar det väl ingen större roll om hon umgås med sina illrar 1 gång i veckan eller har med den ut? Likaväl som min iller knappast bryr sig ett dugg om ifall grannen skulle ta med henne ut någon gång i veckan.
Djur tänker liksom "ah vilken dålig ägare jag har" eller läser pappren på vem som äger dem,så för djurens del sprlar det ingen roll om det är Paris eller djurskötaren som tar hand om dem.
Hästskötare tex finns det massor av där ägaren bara rider och tävlar emellanåt,är det också fel?
Så länge djuren har det bra och blir rätt omskötta så vad spelar det för roll?
Felstavning "djur tänker liksom INTE" skall det stå rad 7 nerifrån.

Stackars Paris?
golf.ifokus.se
vadå stackar paris?

e det så synd om henne thessan?

Jao… tänk om någon skrev så om dig och du inte kunde försvara dig. Även om hon är kändis och en offentlig person och lite blond och ger folk lite olika uppfattningar så är det kanske inte så snällt att säga att hon inte ska ha djur.
golf.ifokus.se

#48 vilken liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten!
Om Paris inte hade haft så pass med pengar som hon faktiskt har skulle djurskyddsmyndigheterna ha klassat henne som samlare öfr många år sedan…
En samlare är en samlare oavsett social status… men det är bara de som inter har pengar som blir fråntagna sina djur.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Varför skulle man ta ifrån någon djur som säkerligen sköts om bra?
det sas på radion att hon blev ifråntagetn några hundar för att hon hade 17, så dem drog ner det till 11 =/
52#
Undrar om Usa har samma som i Sverige,att man inte får ha hur många hundar/katter/andra djur som helst utan att ha en riktig uppfödning så att säga.
Vore hundarna vanvårdade borde de ju tagit hela rasket,eller jag hoppas det iaf.

#53 Yes det ska finnas lagar även där mot hur många djur man får ha, eller i alla fall i vissa delstater!
Jag tror inte hon tar hand om djuren själv, hon har dom bara och gosar med när det passar henne och slänger över dom på någon annan när dom gör något hon ej vill vara med om..
Hon äger en iller säkerligen men hon sköter inte en iller, hon påminner mig om en sån där galen kattkärring fast det gäller alla status djur om nu get kan vara ett sådant ? :S
Jag har läst en del artiklar om henne, från olika tidningar, vid olika tidpunkter, där flera vittnar om att hon inte tar hand om sina djur.
En fd. städare hävdade att bajs låg i drivor, sen har hon blivit irfåntagen en del. Dessutom har hon gripits för att hon försökt smuggla in bla. en apa och en känguru.
Visst kan ju allt vara ont förtal, men jag kan inte se att det ska vara bra för ett djur att utsättas för den stressen när hon skall plåtas på röda mattan, som illern på bilden Stotte länkade.
Dessutom så såg jag en liknande bild en gång, då med en minst lika liten albino, som av tidningen kallades för "Paris nya jycke". DET är good reasearch ;)
Paulina
Jag har Paris Hiltons bok "Confessions of an heiress" och i den står det om att hon (då) skaffade två illrar när hon var i Las Vegas (en hona och en hane)
#56 Ha stod det verkligen jycke vilka smarta paparazzis och medier vi har idag ;D
#58 Jepp. Det var typ "se&hör" så kvalitén kanske man inte kan räkna med ;)
Paulina
#58 se&hör ^^ den skvallerblaskan går ju inte ens att läsa i knappt blir bara förvirrad av alla kändisar..