OT dreamweaver 8 kunnig sökes
Jag letar efter nån som har koll på hur dreamweaver 8 fungerar. Har lite saker jag skulle vilja göra på min hemsida som jag verkligen inte klarar av. Så jag undrar om nån som kan, har lust att hjälpa en data-IQ befriad stackars människa!
Problem jag har är främst:
Ändringar i menyn
Skapa fotoalbum
Så här ser hemsidan ut idag: www.starshineferrets.se
(vet att dator iFokus finns, men allvarligt, jag fattar inte deras förklaringar :P)
OOOOERHÖRT tacksam för all hjälp ;)
du tappade mig vid rubriken :P Men borde de inte kunna förklara på "människo-språk", kanske göra en förklaring steg för steg med skärmurklipp och inringningar som hjälp?
Paulina

Jag kan med rätt mycket dreamweaver… vet dock inte vilken version det är vi har i skolan, men har suttit med det 2 dagar i rad nu så det är väldigt färsk infomation jag har i huvudet :P
golf.ifokus.se
#1 nja de verkar inte vara så intresserade av det
#2 oooooh :P vet du hur man gör "rulla ner -menyer"?

#3 Om du väntar lite tills jag har fått ner dreamweaver på min dator så vet jag nog det sedan ;)
golf.ifokus.se

Vi har CS3 på skolan btw 
golf.ifokus.se
Ynk.. jag har dreamweaver 8

Med dedär rulla ner menyerna… ska de vara istället för den du har högst upp? För om du gör frames så kan du ju ha så att din logga ligger högst upp, sen menyn antingen uppe eller i någon sida… om du förstår hur jag menar, eller vill du ha en till meny utöver den?
golf.ifokus.se

Jag frågade också en sak på dator.ifokus en gång. Fick massa trevliga svar. Tror jag iallafall, fattade absolut ingenting. Lite pinsamt var det allt.

Jag ger mig in på det… jag frågar på datorn.ifokus bara för att se om jag fattar deras svar :D
golf.ifokus.se

Jag fick inte svar alls när jagförsökte fråga=) det förstod jag iaf=p

Du ställde väl en för simpel fråga för dem.

Eller för svår=p moahaha eller så sa jag inte snälla tillräckligt många gånger

#10 Jag tror det börjar luta åt samma enkla svar för mig… eller är de helt enkelt sega där i "det okända".
Det är några som har läst min tråd… men de kanske inte vet? Men någon borde ju veta. Sajtvärden borde väl veta? :P
golf.ifokus.se
DU jag är inte så duktig sara men jag har pluggat dreamweaver i ett år på min kurs webbutveckling på min gymnasie utbildning..
Hade dock CS 1-2 att göra med men ja..längesedan jag gjorde något i det programmet men i värsta fall kan jag slå iväg ett mejl till min fd webblärare ;)
#14 jaaaaaaa :P
Rulla menyerna söker du efter såg jag nu… fanskap man behövde skivorna för att se det, vi har ju det kopplat till våra gamla datorer från skolan (webdesignskolan.se) men jag VET att det finns tutorials på internet för detta ska kolla om jag hittar det för är det något jag är bra på är det just att hitta sånna ^^ (en del lärare i en del program var så skräp så jag lärde mig att genom tutorials och fick sedan lära min klasskompisar på lärarens begäran
)
Hoppas du är duktig på engelska nu för dom är lättast att följa för svenskar förklarar så omständigt ^^
http://www.associatedcontent.com/article/17708/creating_customizing_drop_down_list.html
http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Easy-Dropdown-Menu/20587
Hoppas något hjälper dig, va klent med just rullgardins meny tutorials ^^
(suck att leta sådär fick min photoshop nerv att gråta, saknar gymnasiet och alla fritimmar jag kletade i ps3 :S) måste ta hem