Min lilla pojke på foder ev omplasering, hjälp!
Pga personliga orsaker har jag nu efter många om och men bestämt att min älskade Bruno måste få flytta ett tag och eventuellt omplaseras.
Bruno född 060606, viltfärgad. Från början en "jaktiller". chippad,vaccinerad,kastrerad.
Helt underbar, van att gå långpromenader lös och i koppel då han nu delar hem med en hund. ett riktigt mys och charmtroll. ligger gärna och sover i sängen under natten. älskar ordentligt med bus som de flessta andra lllrar.
skulle vara enormt tacksam för hjälp! kanske någon som vill "prova på", ha sällskap till ensam iller eller bara vill hjälpa till.?
Bruno KAN vara bitig mot osäkra människor, men med lite godis innan så går det oftast bra.

Det kanske skulle vara lite lättare för folk att veta om de kan hjälpa till om du säger var du bor.
golf.ifokus.se

*intresselampa på*
Hur länge skulle denna foderperiod ev vara? Jag kanske är intresserad av båda varianterna, dvs både omplacering och fodervarianten. är rätt öppen för båda.
Men mitt krav är att han går ihop med mina 2 hanillrar inom en vecka eller två.
Som ovan sagt, vart bor ni? Vi bor i Uppsala i villa där illrarna får springa fritt i hela huset. Och mina illrar älskar åxå långpromenader! :-)
Låter som sagt mycket intressant, men jag måste prata med min man först. Han är uppvärmd inför att skaffa en omplacering, men lite kinkig över att det måste vara rätt iller! :-)

Örebro? Såg en gammal tråd… Det är ju rätt nära och smidigt för oss alla?!

ja Örebro. tänkte inte så långt när jag skrev. det här är verkligen inget jag vill göra för det här är min bebis!
jag kan tänka mig att åka i princip hur långt som helst för rätt foder/hem. han är värd det bästa:)
#2 låter underbart! när han har träffat andra illrar har han mest åkt på stryk, han är lite utav den fjantiga typen när det gäller andra illrar, kanske för att han inte är van.
/ jessica

Är helsnurrig. missar hälften. kan inte ens stava omplacering:S
#2 foderperiodens längd kan jag inte svara på, beror på om och hur det ter sig med saker och ting jag inte vill dra upp här. men en månad eller två… Men skulle allt gå bra för Brunan och jag vet att han trivs och mår bra så kanske en omplacering.

#5> Det låter ju som en jättefin iller. Ärligt talat är det av just samma anledning som jag har kravet att de ska trivas rätt snabbt, dvs eftersom min ena iller åxå är en "mes" som åker på stryk av allt och alla, så kanske kommer dessa två gilla varann! :-) Den andra illern jag har är lite tuffare, men bråkar bara om man muckar med honom.
har pratat med min man nu och han smälte för honom med, Bruno ser klart ut som en sån iller vi är på jakt efter. Alltså är vi mest intresserade av omplaceringsvarianten, men skulle det bli tal om foder så borde det kunna funka det med.
*skickar ett PM till dig med lite detaljer*
När han var hemma hos mig var han hur underbar som helst.
Däremot åkte han på stryk, men inte lätt med 5 hanar som är som en maffia och håller ihop i vått och torrt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

PM i lådan! :-)
#7> Låter ju kul… dock inte med stryket…
#8: Nej de var inte snälla för 5 öre. Är inte lätt och ta sig in i mina illrars gäng. Xena har inte haft det lätt, men nu börjar det arta sig.
Har träffat bruno en gång och då var han jättemysig. =))

#9 nej han fick ordentligt med däng:P han brukar ha den positionen när han träffar andra. stackars skrutt. men det är ju inte bara honom dina små puddingar har smakat på;)

Hej!!
Hur går det med omplaceringen av lilla Bruno?
Jag är fortfarande intresserad!!
/Ida

Jag tror/hoppas han flyttar hit till mig… :-D
Men inget är klart förrän vi testat och sett att han gillar oss och mina illrar samt att mina illrar gillar honom. Så jag hoppas på det bästa…

I helgen kommer Bruno på besök till oss och förhoppningsvis stannar han hos oss. Ska bli så spännande att se honom och jag hoppas verklgien han funkar ihop med mina pojkar. Så gruppen går från 2 till 3 förhoppningsvis. Tycker bruno verkar vara en alldeles utmärkt kandidat så jag hoppas verkligen det funkar… oooooh, nu vill jag att det ska bli helg snart! :-D
#13: håller tummarna att det går bra med bruno och dina 2 illrar. =)
Gillar Brunos födelsedatum :)

#15> Själv fasar jag för det födelsedatumet och hoppas han inte kommer därnerifrån…

Gewn han kommer "bara" nerifrån småland;)
saknar skrutten, men jag vet att han inte kan få det bättre nu:)