Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 393 ggr
skrollan
0

Farligt? Svara fort tack!

Jag brukar använda mig av fönsterputts i ett speceillt hörn som illrarna sätter sig i när dem väl gör utanför, det är när toalettdörren slåt upp, så kan kan inte ställa något där eller drycka in en annan skitlåda till dem. Så jag har testat haft biter av påslakan, men då skiter dem jävlarna på det iställetSkrikandes

Så nu skrubbade jag med en diskborste och fönsterputts och la ditt deras foder som jag hört kan hjälpa vissa. Men nu blev jag orolig att det ska suga in fönsterputtsen och det ska vara farligt?
Visst, det var ingen pöl med fönsterputts, jag hade ju skrubbat och torkar med hushållspapper efter, men golvet var ju trotts allt lite glansigt utav det när jag la dit fodret.

Snälla, lugna mig innan jag ska lägga mig!

Sara
0

La du fodret direkt på golvet?

Nej, jag tror inte det är någon fara så länge de inte får i sig mycket av det. Tänk alla illrar som slickat i sig rengöringsmedel från hinken.

Sara

elinn
0

Jag kan inte tänka mig att det ska vara farligt på något sätt. Kan ju ha fel men jag skulle bli förvånad om de tog skada av att äta fodret som legat där du skurat.

skrollan
0

Oj, tack för väldigt snabba svar på en nojig fråga :) Haha.

Ja, jag la i princip dit det direkt. Tänkte också på det just att vissa illrar slickar på golvet när man skurar, men man blir så orolig. Tyckte jag hörde att skrollan spydde, men kunde inte hitta något, så hon fick strax under 2 mililiter (?) i sig ifall att. Så man är orolig hela tiden =(