Silverfärgad iller tomtetecknad
Hej!
Har någon en silverfärgad tomtetecknad iller till salu? Eller vet ni någon som har? Gärna en valp
H: Linda

Tror att det kan vara valdigt svart att hitta en iller som uppfyller dina krav den har tiden pa aret. Valpsasongen ar i princip over, och silvrar, och da speciellt silvertomtar ar (om jag forstatt det ratt) ratt ovanliga i Sverige.
Ga efter personligheten nar du valjer iller istallet, du kommer fa ut sa mycket mer av den isf. Och ta garna en omplacering. Jag har just gjort det och jag maste saga att det kanns sa otroligt mycket battre i hjartat an att ta en valp (har 3 sedan tidigare).
// Amanda
#1 Silverillrar utan vita tassar o haklapp tror jag mest bara exicterar i fantasin… Har än så länge inte sett en enda silveriller som inte är tomtetecknad… Och med tomtetecknad räknar jag även in alla de silvrar som är så pass ljusa att man bara ser att de har vita ben och haklapp utan någon direkt avgränsning till strumpor..
#0 Många uppfödare specialicerar sig inte på färger utan på andra egenskaper och då är inte silver det starkaste anlaget..
Många vanliga tomtetecknade viltfärgade brukar dock blekna av med åren och ibland bli silverfärgade.
Som Musiken säger- har du funderat på omplacering?? Finns massor av illrar som söker ett hem nu!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#2 Aha! Ja, nu nar du sager det sa har jag nog aldrig sett en silver utan vita tassar..
// Amanda