Illerinformations- och aktivitetsdag - öppet hus!!
9 September ILLERINFORMATIONS-OCH AKTIVITETSDAG - ÖPPET HUS
ILLERINFORMATION
I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan ordnar Svenska Illervänner en Illerinformations- och aktivitetsdag
Tid 9 september öppet hus kl 12.00 - 16.00
Plats Lindhem, Örvägen 2, Upplands Väsby
Vi kommer att finnas på plats i lokalen under hela den utsatta tiden för att informera om illrar och föreningen och också visa upp illrar.
AKTIVITETER TILL FÖRMÅN FÖR AKUT-OCH OMPLACERINGSFONDEN
Samtidigt kommer det att pågå olika aktiviteter för illrar strax utanför. Fina priser (sponsrade av Butiq och ZooExpo Uppsala) utlovas i varje gren samt till en totalvinnare.1:a gren, "bäst utklädda iller", bör man förbereda sig för. Deltagaravgift 20,-/gren betalas på plats, **TÄVLINGARNA ÄR ÖPPNA FÖR ALLA, MAN BEHÖVER INTE VARA MEDLEM FÖR ATT DELTA , ENDA KRAVET ÄR ATT DELTAGAREN ÄR EN ILLER!
**
Det kommer också att finnas fikaservering o försäljning av illerprylar.
Så, boka in den 9 september och kom och delta och stöd på det sättet Akut- och Omplaceringsfonden.
Transport från Upplands Väsby station till Lindhem för deltagare kan ordnas
Vid behov av ytterligare info, ta kontakt med föreningen per mail info@illervanner.se
VÄLKOMNA!!!!!!
Jag kommer med mina illrar!
sambon och jag kommer:)

emoflickan har lovat att Bilbo ska få följa med. Han ligger nog redan och smider ondskefulla planer.
Misty vad kul!! ska bli jättekul att få träffa Lily, det var jag som hämtade henne nere i härryda o åkte upp med till sthlm :)) hon e sin bror upp i dagen, eller sist jag såg henne var hon det ;)

Suck, jag vill ÅXÅ komma. Lite långt tyvär, fast jag ska flytta dit i December Januari men det blir lite sent tidsmässigt. Synd 
#5: det kommer fler tillfällen, vi har träffar på vintern oxo :)

Ska man anmäla sig på nått sätt om man kommer med sina pälsklingar?
DG, nejdå, det är bara att dyka upp! :)
#9 Nej, man behöver inte anmäla sig så här innan, det är bara komma dit och betala 20:- kr på platsen. :)
*haha emoflickan var snabbare :P

Då ska jag försöka dyka upp med mina småttingar och sambon :D
DG, det vore jättekul! Ni är så välkomna så :)

*Puttar*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#14: Tack åsa :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#15: Såg att du ville se detta så jag ville bara hjälpa till lite. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag hoppas på att komma :)
Ajdå.. Jag jobbar den 9e, faktiskt hos studieförbundet vuxenskolan som jag såg var "med" i detta, som danslärare. Slutar halv 3 och vill inte komma alldeles svettig direkt på slutet.. Gud vad synd, ska prata med en tjej och se om hon kan ta min lektion då!
Tina, du måste ju se att nån kan ta din dag :) Den här träffen blir en guldgruva =) du kommer kunna ställa så mkt frågor du vill *le* + se massa illrar i söta kostymer (mina kommer nog hata mig sen haha) o andra lekar, det kommer nog bli en kanonkul dag, du kan ju gulla med Gimli ;) *försöka locka* =)
#17: klart du måste komma! Vi vill ju träffa dig o humla :)
#19: Ja Gimli var ju faktiskt en riktig myspojke… Mohihihi… Måste försöka bli av med dagen!! =D Illrar i kosym låter även ohyggligt roligt att se :P Vet inte vad illrarna tycker dock.. :)
Roligt med så stort intresse. Jag hoppas att många kommer och att ni har kul samtidigt som ni hjälper omplaceringsfonden
Tyvärr bor jag lite för långt bort för att kunna delta
jag har bestämt mej för att komma trots mitt hettsiga schema så ja lär va mer död än levande men sen tar de ett tag innan ni ser mej i sthlms trakterna igen med på träffarna så…Men jag o några pälsbollar kommer får se om jag orkar dras med alla för troligen blir jag tvungen att åka lokalt då bilen står på Gotland
Ingen som kör förbi sumpan påvägen till träffen som har lust att skjutsa på en liftare med pack?
Känner på mej att detta blir en ganska stor träff trots allt, o kanske en "släkt träff" för endel illrar
Malin, kan inte säga till 100% men vi ska nog hyra en bil den dan (eftersom vi fick lämna tebaks våran o inte hunnit köpa en ny) och om vi hyr en bil så hämtar vi dig givetvis!!) vi vill juh ha dig med och vi ska ändå åt det hållet så du får självfallet åka med oss, på nåt sätt ordnar vi det! det ska bli så kul att ses! (frodo vill träffa brorsan oxo) 
Det tackar jag inte nej till Hanna! o Brorsan vill träffa Frodo också, se hur mycket er knubbe dragit ifrån sin bror*S*
Vi kan ju höras över mail om hur ni bestämmer för att göra…
dit ska jag även om det inte blir med alla mina pälsknubbar…
#25: hehe, njo man får ju välja ut lite vilka som ska med, kanske enda nackdelen med att ha många pälsar :) men albin behöver inte följa med då han fullkomligt hatar att träffa andra illrar o helst inte träffar folk heller hehe. Bilbo blir nog uträknad denna ggn eftersom det är informationsdag samtidigt o han inte är direkt ngn människoälskare ;) han får följa med på träffen i slutet av sep i stället, så det blir nog Gimli, Frodo o Tjabo som får följa med. det blir nog en kul dag, hoppas det blir mkt folk så det kommer in lite slantar till akutfonden! och det ser ut som vi hyr en bil oxo så vi hämtar upp dig på vägen, vi får höras om tid o så senare i nästa vecka =)
#26 super toppen bra!
Troligen kommer en av mina bruna töser få stanna hemma o ta de lungt…men resten av högen följer med. Dels har ju jag lite "ovanliga" färger som kan va kul att se som ny på illerfronten, bättre blir det ju för Titan, Freja, Heily o Cannaydia är ju toppen och supergo så vill man provhålla så har jag iaf 3säkra kort(med mig eftersom en är hemma) och ½ och en totalförbjud…Göran funkar ju som sagt inte med vilka killar och vem som helst då biter han ifrån. o den som e totalförbjud för andra ike illervana e Ramboo, hehe annars e väl de sista jag ser ett brunt sträck som försvinner in i nåt hål…snabb jäkel
Ser fram emot träffen ska bli skoj!
Malin, du får hålla koll på Titan! han kanske råååkar hamna i min bur istället *le*. Hehe jo det är skönt att ha med sig säkra kort, Gimli är ju helt säker så honom kan t.om ungar få hålla på med, Tjabo kan vara lite smålurig men oftast är han snäll :) Och Frodo är som Ramboo, plötsligt säger det "shwooooosh" och så är han borta haha. där får man ha grym koll ;)

Tyvärr så kommer vi inte kunna komma då Moon har fått öronskabb :(
Vad tråkigt DG, men de får komma ändå om ni vill med eller utan iller. Bara dina inte får träffa någon annans iller, och ang.aktiviteterna så kanske det finns någon aktivitet de ändå kan delta i trotts skabben, te x maskeraden för då behöver de ju inte gå en "cat walk" eller likande…Bara man komunicerar med de andra illerägarna att ens illrar har skabb så ska du se att man tar hänsyn till det utan att "putta ut" er ur gemenskapen
Har någon några invändningar ang. det jag skrev hojta till…
#28 jajust det det är sånnahär träffar som jag får ha ett koppel med lås på ena änden sitter Titan fast och i den andra änden är jag
Titan lyckas charmera med sitt ligga stilla o bli kliad o får han pussas han gärna på munnen också, han vet vad han ska göra för att få folk att smällta
#29: DG vad tråkigt! men jag instämmer i det malin säger, du kan ju fortfarande delta i maskeraden om du vill. och om du bara vill komma o prata iller så är du oxo jättevälkommen!
Malin, hehe jå lås är ett måste ;) fasen jag har grymma problem med att hålla reda på min satunge *sucka* vi kan nog jämföra deras bravader nästa helg ;) och jaaa, Titan charmgris!!! han e ju så mysig, såna illrar vinner mitt hjärta på en halv sekund :P
hehe ja Titan e ju allas vår Titan, han bjuder gärna på sig själv och skulle absolut dö lycklig om någon pussade ihjäl honom
hehe jodu, vi kan nog jämföra våra små monster då, hehe Ramboo har redan knäckt saker Göran klurat på en längre tid…o de gjorde Göran lite sur, hehe därför heter den bästa lek Göran vet nu "jaga och bita Ramboo" och Titan är inte sämre än att haka på farsan, fast är han själv med Ramboo kan de gå skitbra…ibland, tills han kommer på vem det är han leker med..hehe…
DG -Hoppas du överväger att ändå komma och prata ilelr med oss tokar, skulle vara skoj att ses igen…

Ska bli kul träffa Frodos bror ramboo. Frodo är ju redan näst tyngst i våran illerskock. 1.9 kilo men mycket mer muskler å slimmad än päron-gimli :)
ojoj han är inget dåligt stycke den där Frodo
Jag måste sätta brorsan här på vågen, försöker träna och fodra min gosse för det är ju inte direkt fett som sätetr sig på hyperaktiva illrar *flinar*
Jag puttar upp den här tråden lite eftersom den 9:e närmar sig med stormsteg! Så alla, kom dit o umgås med oss! Intäkterna går till akut och omplaceringsfonden, och det vet vi ju alla hur viktigt det är! Och dessutom har vi fått jättefina priser till tävlingar, och vi säljer mkt prylar till bra priser!
Jag kommer vara där med mina grabbar! Hoppas vi ses! (Om ngn skulle ha problem med att hitta dit när ni väl är i upplands väsby så får ni gärna kontakta mig på min mobil: 0737-148 418) Och jag heter ju Hanna :)
Puttar upp tråden igen, det är alltså imorgon! Jag hoppas att vi ses där! Och Malin, om du ser det här, jag ringde din mobil men det var telesvar, nu vet jag inte om du får meddelandet för man skulle tydligen trycka fyrkant när man lämnat meddelandet och det glömde jag
hehe aja, mitt nummer står ju i ovanstående inlägg så ring mig så kan vi bestämma en tid tills imorgon!

Jag tänkte komma iaf utan illrarna men nu har jag råkat ut för förskylning och magsjuka så det blir inget :(
DG, vad tråkigt!! men det kommer ju fler ggr, vi har en träff igen om 2 veckor så du kanske har tillfrisknat då o kan komma o säga hej :)
nån här som har kostymer? jag har sytt en till Humla idag :D men tänkte på de där med catwalk som nån nämde tidigare? :P måste illrana kunna gå?:P
#39, haha du är duktigt, sy? det kan inte jag, men jag har en söt liten kostym som jag ska tvinga på Gimli. alltså catwalk, jag tror nog mest att vi vill se illern i utstyrseln o sen bedöma utifrån det. det blir Josefin som är domare och hon är ju opartisk eftersom hon inte har ngn egen iller ;) (så nu gäller det o fjäska fjäska) *flin*
haha, hmm, ja ni får lova att inte skratta i morgon, har inte bestämt vem som ska bära "klädesplagget" än hehe *flinar* men det är lite dimpelt och specielt ;-) undra om det finns "domarens hedersomnämda" som till hund på utställning, hehe…
Ska bli skoj, hoppas nu en drös tar sej dit för en drös e vi redan nu men en större drös skulle va skoj
alla kommer skratta åt humla imorrn :p stackarn :P
kan tillägga att jag aldrig har sytt nått i hela mitt liv, inte haft tålamod, mamma har alltid varit en rackare på det. men idag gav jag mig fan på att det skulle gå, å e rätt stolt faktiskt :D
#43, Vanja, jag är säker på att det blir jättefint, bara det att du tagit dig tiden o satt dig ner o sytt ngt ska du ha cred för! det ska bli superkul o se alla kostymer, min e nog tråkig i jämförelse men ack så söt ;)
min e nog mest ett skämt, hehe ja ni kommer att få ert skratt sen, antar att det blir både jag och illern som åker dit då

Snart är det dags och roligt ska det bli! Kommer folk lite överallt till den träffen har jag hört…glöm inte kameran! :-P
Snart är det dax och jag önskar er en trevlig dag, glöm inte att lämna rapport till oss som inte kan vara med 
#46 Synd att du inte hade chansen att komma, men du får njuta av bilderna sen :P :)
Nu åker jag strax iväg, nackdelenmed att vara med o arrangera är att man måste åka så tiiiiidigt *gnälla trött* ;)) haha nedå. men kul ska det bli, och det ser ju ut o bli kanonväder!! vi ses där!
ska bli superskoj, idag gäller det. Batterina laddade :-D
Eller hur Hanna, för vist tog ni det lungt igår

åh varför är alla illerträffar så långt bort från mig. nä nu tycker jag att alla ni tar och flyttar till östergötland i stället 

btw. finns det ingen mer med iller här som bor i östergötland?
Tyvärr är det lite långt ifrån Skåne
Jag ser framemot alla foton därifrån 
#50, jag är ju ursprunligen från småland (tranås) och är där rätt ofta, vet inte var i östergötland du bor men vi har planerat att ha en träff runtomkring tranås nu lite senare i höst, det kanske bli närmare för dig? :))