Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1490 ggr
cannaydia
0

KAN DU STÄLLA UPP SOM AKUTHEM?

Föreningen Svenska illervänner behöver fler frivilliga  runt om i Sverige som kan tänka sig att öppna sina hem som akuthem åt behövande illrar. Ilrarna som behöver akuthem är t ex hitteillrar eller illrar som av olika  orsaker inte kan bo kvar i sitt hem tills vi hittar ett nytt åt dom. Kan Du tänka Dig att vara akuthem kontakta  Malin (omplaceringsansvarig) antingen per mail omplacering@illervanner.se  eller per telefon 0736-76 44 36 . Vi tackar Er för Ert stöd.

Som akuthem är det din uppgift att se till att ta hand om illern/illrarna på bästa sätt och att bedöma deras personlighet, beteende, toaträning och ev bitighet tills dom får komma till ett permanent hem. Du får skriva på ett kontrakt  med dina och föreningens rättigheter och skyldigheter innan du får hem en iller på akuthem. Dom illrar som hamnar i akuthem kan vara t ex illrar som pga olika orsaker måste flytta från sitt nuvarande hem omedelbart. Svenska Illervänner får också in ett antal hitteillrar genom både privatpersoner och genom olika myndigheter. Dessa illrar får också till att börja med komma till ett akuthem för utvärdering.

Just nu är det många omplacerings illrar som behöver komma till akuthem!

FerretCrow
0

vart krisar det på hem?

cannaydia
0

#1 öh? är jag trött eller trög? förstår ej meningen :-P

Moonis
0

Jag tror hon menar vart i landet det fattas akut hem

cannaydia
0

hela sverige, akuthems illrar ifrån norr tas ända ner till södern och illrar i södern har flyttat upp i nott pga brist av akuthem i hela sverige. Så akuthems illrar flyttas på ganska långt för att hamna i akuthem så HELA sverige eftersökes!

FerretCrow
0

#4 okej jag borr i västernorrland och stått på listan länge men ingen har hört av sig iaf

Smutsigtandrad
0

Skickade ett mail om att vara akuthem.

Aviendha
0

Ja, jag är oxå rätt säker på att jag står på listan med, eller har det blivit något vajs med den? :S

cannaydia
0

vajset är att min data är kapputt och allt försvann har just nu en lånedator jag kan arbeta sagta men säkert frammåt och -tyvärr så försvann alla akuthems kontakter med datorn så är ni anmälda, anmäl er igen som akuthem med alla kontaktuppgifter skulle vara snällt! och nya akuthem är varmt välkommet!

tex en illertjej i Linköping som behöver byta akuthem snarast. någon i närheten med omnejd?

FerretCrow
0

#8 varför går inte denna info ut? i annonsen borde du skrivigt detta

Beckiss90
0

men om illern blir sjuk eller något är det vi som har illern på tillfälligt hem som får betala eller vem gör det i såna fall om ni fattar vad jag menar?????

FerretCrow
0

#10 då kan man söka bidrag från föreningen för detta. om det gäller en akuthemsiller.

Eelin
0

Har anmält mig och sambon. Kram

Illercafe
0

Jag kan ställa upp som akuthem till dina valpar ;0)

Skämt o sido… du vet var jag finns annars letar du väl upp mig om det behövs Cool

Madde
0

#0: Är det ok för eran del att man är akuthem åt flera föreningar på en och samma gång?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

cannaydia
0

#9 Ber om ursäkt att jag missade det. Har lite pressat just nu då jag inte har fulltillgång till dator.

#14 det är helt okej att man är akuthem för flera föreningar sålänge akuthemmet har plats och tid och inga smittsamma sjukdomar som kan överföras på akutillern.

Ni som mailar kan dröja någon dag innan svar så snälla tålamod och glöm inte lämna alla era kontakt uppgifter och skriv gärna några rader om er själva och vem ni är! Tack!

cannaydia
0

putt

cannaydia
0

puttar upp än en gång och säger vi är i stort behov utav akuthem och snälla ni som redan anmält er skicka ett mail till och berätta om er och vad ni har att erbjuda för hem till en akuthems iller! Glöm inte lämna era kontaktuppgifter så som hela adressen och minst ett tel.nr!

*har nämligen mailat några stycken efter de gjort en "anmälan" om akuthem men får inga svar tillbaka!*

Tack!

FerretCrow
0

#17 ha i åtanke att många kan vara på semester

cannaydia
0

#18 ja jag är medveten om det, därför är det viktigt att man lämnar ett tel.nr så jag kan nå dem och iaf veta om man kan ta emot en akuthems iller eller inte direkt istället för ev. vänta på mail…

Lenore
0

Putt för en viktig tråd!

Tyvärr bor vi för litet för att det ska gå, men när vi flyttar till större kommer jag att höra av mig.

cannaydia
0

Behöver akuthem snarast i sthlms trakten och Linköpings närhet.

Och snälla ni som redan anmält er gör det igen! min dator är tillbaka nu så jag försöker återställa allt som det engång varit! Tack! Anmäl er som akuthem igen! och anmäl er bara till akuthem om det är aktuellt inte att ni vill kolla efterfrågan eller att ni kan vara akuthem om en månad vi behöver akuthem SNARAST!

Mvh Malin /omplacerings ansvarig Svenska illervänner

Illercafe
0

# 21 Kan du få ner dom till Skåne så finns jag här Malin.

cannaydia
0

Fler akuthem sökes! Främst till en hane i norr och en hona i Linköping. Hör av er om ni har tid och plats för akuthems iller/illrar!

FerretCrow
0

#23 vad klassas som norr?

JossanH
0

som akuthem måste man alltså vara beredd på att ha en iller hos sig i flera månader utan att den får något hem… Det kan alltså bli ganska kostsamt bara så ni vet…

Om en iller behöver byta akuthem, borde det inte tryckas på lite extra med att omplacera den istället så den slipper flytta runt så mycket? 

Hoppas många ställer upp!

Sajtvärd på Iller.ifokus

cannaydia
0

#25 Hur kan man "trycka på" att omplacera en iller som det inte finns någon lämplig/intreserad person som hört av sig på? Jag har då inte kommit på en sund lösning på den frågan så har du en skulle det uppskattas! Då nuvarande akuthem inte finner det hållbart att ha kvar illern i sitt hem så måste nytt akuthem ordnas. Men vist vore ett nytt permanent hem att föredra…

Söker än akuthem!

[LiisaDagger]
0

putt

JossanH
0

#26 mer annonser och upputtande av tråd tex… Trodde denna linköpings-iller var såld sedan länge men fick höra av akuthemmet att så inte var fallet och jag hade då inte sett några annonser på länge om denna iller….

Sajtvärd på Iller.ifokus

FunkyShrimp
0

Kanske väldigt svårt att säga.. men hur länge brukar illern va hos en om man tar en som akut sålänge?
För kan inte ha iller längre än till jul iaf..

JossanH
0

Det kan variera.. Som jag skrivit ovan så har akuthemmet i lkpg haft illern sedan i februari, vilket är ett helt halvår…

Sajtvärd på Iller.ifokus

FunkyShrimp
0

jo precis. det vore ju synd o flytta från akuthem till akuthem också =/

Men jag kan nog ställa upp fram till jul!
Sen ska jag ut på praktik i 5 månader och vet inte vart jag hamnar. Kan vara bägge Sverige och utomlands så..

Lenore
0

Putt

FerretCrow
0

*putt*

Lenore
0

Putt igen

cannaydia
0

*putt*

FunkyShrimp
0

jag har redan sagt att jag nog kan ställa upp Cool så nu beror ju resten på om nån orkar ta ner lite iller hit hhehe.

Enda "kravet" jag har som sagt, är ju att jag inte kan ha längre än till jul.

cannaydia
0

#36 maila: omplacering@illervanner.se och berätta emr om dej och ditt hem.

Lenore
0

Putt

FunkyShrimp
0

Har mejlat^^ väntar på svar hehe

AlbaStiffler
0

putteliputt

cannaydia
0

puttar

cannaydia
0

*putt*

AlbaStiffler
0

putt

Lenore
0

putt

LiindaLarsson
0

putt

cannaydia
0

Alltså förtydligar vi är i behov av akuthem NU! Så snälla ni som hör av er berätta redan i erat första mail där ni presenterar er Från och med vilket datum ni kan ta emot en akuthems iller!

Madde
0

Hoppas att folk som har möjlighet ställer upp.

Tyvärr är det för många illrar här hemma, annars hade jag stället upp.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Illercafe
0

Är det någon här som i Linköpingsområdet (tror jag) som ska neråt och som kan ta med en iller? Jag kan köra en bit från detta hållet.

Lenore
0

putt

AlbaStiffler
0

Putt

Linda-J
0

Jag finns söder om sthlm och kan gärna ställa upp som jourhem!

Denna kommentar har tagits bort.
cannaydia
0

#52 maila maila maila ditt intresse! Akuthem tycks behövas i mångfald nu!

Runt om i hela sverige sökes akuthem!

cannaydia
0

putt

Aelsklinn
0

Pga av vår ena hona Lucy (som är omplaceing) kan vi inte vara akuthem i dagsläget. Hon är maniskt rädd för främmande illrar och andra illrar älskar att ge sig på henne för att hon är så rädd. Men eftersom Lucy är ganska gammal (ca 5 år) har vi haft i tankarna att ta in illrar akut efter hennes bortgång (Frenja funkar fint med de flesta andra illrar + att hon slipper vara ensam iller hela tiden, då vi nog inte vill skaffa någon tredje). Men vi hoppas självklart att det dröjer innan någon av töserna försvinner. De är båda pigga och krya än :)