lite komiskt faktiskt..
Vi var ute och gick med Dior en sväng idag och min kille gick in en snabbis på ica på vägen hem och skulle köpa en dricka så jag stod kvar utanför och väntade. Då kommer det helt plötsligt fram en liten tant som knappt hälsar på mig och direkt börjar klappa Dior trots att jag håller honom i famnen, då försöker jag förklara lite fint för henne att hon inte skall klappa honom på huvudet eftersom att han tror att hon busar då och att han kan bitas lite då, dock löst men iaf. Tanten fortsätter att klappa och börjar fråga mig massa saker som, vad är han för något, hur stor blir han, vad äter en sån här. Helt plötsligt frågar hon vad han heter, jag svarar att han heter Dior. Då ler hon jätte stort och säger: "jaha, det passar ju bra eftersom att man gör jackor av sånna här". Då står jag där helt paff och bara gapar. helt plötsligt piggnar Dior till (han halvsov) och försökte ta tag i fingret på tanten, han tror ju att hon busar. Så hon tittar lite halvsurt på oss och säger att hon skall gå hem och vänder sig om och knallar iväg..
Jag tycker helt klart att tanten gör fel då hon inte lyssnar på dig. Det matte eller husse säger är LAG.
Aldrig att jag skulle klappa ett djur som jag möter på stan eller ute någonstans. Utan jag tycker att man bör fråga och är det ok så klappar jag. Annars får det vara.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Vem går fram och bara börja klappa ens djur? Så respektlöst!? Tänk om jag skulle gå fram och börja gulla med någon bebis, nypa den lite i kinden. Snacka om att morsan skulle bli sur! (tror jag?). Dålig stil av henne, och att hon sen lite lyssna på vad du säger. Man blir ju lite paff
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jag blev faktiskt mest paff över att hon sa att man gjorde jackor av illrar så att hans namn passade bra 
#3: Ja jösses.. vissa har ingen aning om vad man ska säga och vad man inte ska säga…
Har hört sånt massor med gånger!! Nästa gång någon tant säger så till dig kan du rekomendara att göra snygga handskar av hennes gäddhäng!!
Folk har ingen som helst respekt för saker som dom inte gillar.. *suck!!*
Sajtvärd på Iller.ifokus
haha jo jag får komma ihåg det till nästa gång ngt liknande händer 
#5: "Hanskar av gäddhäng" den var bra den JossanH. =) Skrattade så jag höll på och väcka chrille. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#5 hahah ja du den va bra :P
Nä jag avskyr när folk gör så.
Jag hade en pitbull blandis innan och dåva de många tanter som skulle klappa och gosa när hon va valp.
Ah de är juh en boxer de ser man på färgen.
Gud så söt.
Ah de e ingen boxer de är en pitbull blandis.
Oj då… då åkte handen snabbt bort. :P
Du får kanske säga att Dior är en pitbull *skrattar*

Nä, det verkar som om bäbisar och djur är allas allmänna rättighet att klappa och gulla med. Händer alltför ofta att både barn och vuxna, ok mest barn då, rusar fram till Missy(hund) och utan att fråga börjar klappa. Mest skrämmande är att föräldrarna inte säger åt dom. Detta är en bidragande orsak till att jag så sällan binder missy utanför affärer, den andra är stöldrisken, eftersom jag känner att jag inte litar på henne i situationen när barn kommer framspringande och jag inte är med. Varför lär inte föräldrar sina barn att fråga innan de kommer och klappar? Man tycker det borde vara angeläget för dom då det ju är deras barn som blir skadat om något händer, ok visst hundägaren har alltid ansvar men skadan är ju redan skedd då.
#9 ansvaret ligger ju först och främst hos föräldrarna, det är ju deras fel om ungen blir biten om de låter den gå fram till den främmande människas hund.
btw nästa gång ngn kommer fram så där skall jag säga att Dior är en "kamfe wurst" :) (krigskorv) och att han är jätte farlig..
Iofs så finns det hungägare som inte är så försiktiga med att hålla sina hundar när folk går förbi också. Det var inte alls längesedan jag gick ned till centrum för o köpa en glass (hade kjol på mig) och helt plötsligt kände jag ngt blött på rumpan, jag vände mig om och då fick jag se en knallröd hundägare och en superglad vovve. haha. så kan det gå..

Nej det är alldeles rätt att många har dålig pli på sina hundar i dagets samhälle tyvärr.
ja,,,det har hänt mer än en gång när man e ute med pälsarna, att en lös hund kommer kutande, i många fall har inte ägaren brytt sett utan glatt sett på när jag snabbt som bara den försöker samla upp mina illrar, trasslar in mig i koppel etc medans en extremt nyfiken/galen hund står och hoppar runt mig …jätte kul….eller inte särskilt när man blir skunkad i ansiktet var och varannan gång…Har själv hund, och älskar dem, men vet också hur man skall hantera dem. Det är ju inte hunden som gör fel utan ägaren.
Tycker det är hemskt med folk som inte kan hålla reda på sina hundar. redigör kortfattat för en tjejs inlägg på illercafe´s/illervänners forum ( hoppas det är okej!!) hon blev i princip attackerad av 5 vinthundar, varav 4 som inte var kopplade, och trots alla hennes försök (och pojkvännens) så lyckades en hund bita hennes iller i låret vilket resulterade infart till veterinären där han fick sövas och sys! visst ägaren tog sitt ansvar o ska betala osv, men det är ju inte mer än rätt! jag är livrädd när det kommer hundar o jag är ute med mina, ska man inte kunna gå ut utan att det kommer en lös hund i ilfart?! sjukt. som tur är klarade hennes simba sig utan större skador, men det kunde ju gått mkt illa.

jag avskyr folk som går med sina hundar utan koppel, stora som små. Ser jag en hund utan koppel och ägaren en bit bort stannar jag och säger till ägaren att den måste koppla hunden..Jag själv är livrädd för schäfrar (fråga inte varför..) och gör nästan på mig när jag ser dom utan koppel. Oavsett hundras så skall dom ALLTID vara kopplade! okey går man ute i skogen eller på sin tomt är det ju en sak men jag menar i stadsparker och i stan..
Jag släpper ju knappast lös illrarna när jag är ute och går å köper en glass medans dom springer runt allas ben lixxom
#14: Ja, jag tycker i alla fall att när man ber någon koppla hunden ska de absolut göra det! Min mamma är liiiivrädd för alla hundar, och ingen i hela världen kan ta miste på när hon är rädd för hon visar verkligen hur hon känner :P Det VÄRSTA som finns är när hon förtvivlat ropar "snälla koppla hunden!!" och ägaren inte bryr sig utan bara säger "äsch, han är ju snäll". Lixom vadå? Det spelar väl ingen roll när min mamma står och skriker för att hon är så rädd. Respektlöst!
Det är en väldans tur att de flesta hundägare faktiskt förstår att folk kan vara rädda och kopplar hunden när man ber dom. Men det finns ju undantag som i allt annat

Ja som sagt det är många hundägare som har dålig pli på sina hundar.
Ush har själv varit med om att hundar och människor "antastat" min hund Missy. Jättejobbigt när andra personer inte kan respektera att inte alla hundar vill hälsa på andra hundar och människor. Har man inte bra lydnad på sitt djur ska det inte heller vara löst så det kan springa och störa eller skrämma andra. Som tur är finns det ju lagar på sånt här så det är ju bara att anmäla ifall man blir ofredad.

Tycker tanten var direkt otrevlig mot din lilla Dior och tycker det var uppriktigt synd att han inte bet henne.
Att rusa fram och hälsa på djur har jag riktigt aldrig förstått mig på. Om jag vill hälsa på någon så frågar jag först. kan dock erkänna att jag har dålig pli på minstingen än så länge. Hon springer fram till alla illrar och ska pussas och fram till alla hundar om hon bara hinner. Nu har hon aldrig hunnit ända fram till någon hund då jag hunnit stoppa henne. Men det sitter liksom inte riktigt än det där med att man inte får springa fram till andras djur. Men med envishet av mamma så hoppas jag det ska fastna till slut. ;-)
#14: Hade ingen aning om att du var så rädd för schäfrar. Att du inte sa till mig på iller träffen nere på HC då, jag hade kunnat tagit in hunden i husvagen under regnet istället för att tagit honom till cirkustältet. Ber om ursäkt för det obehag det kan ha gett dig. Och för att jag är så otroligt korkad att jag inte tänkte på att fråga om någo var rädd.
Förlåt mig så mycket.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

10# haha, kamfe wurst?
Piffigt haha
#18 hehe visst var det ;)

#17 oh nej nej, det är ingen fara åsa, kommer du ihåg att jag sa "ojoj det är en hung lös där ju!! du sa du att det var din hund och att den lydde dig. Då visste jag ju vem hunden tillhörde och han gjorde ju ingen fluga förnär..när jag skulle låna din tändare kollade han upp lite undrande på mig och det var allt. Hadde du inte sagt att det var din hund hade jag frågat vems hund det var och så. Men det var ju lungt när jag fått reda på vem hunden tillhörde, då var det inte obehagligt längre. =) du behöver inte oroa dig, hade jag känt att det varit för obehagligt hade jag sagt till =)

Är det säkert? Jag kände mig verkligen dum. Han är ju rätt loppbiten min gamling, men det spelar ingen roll om man är rädd. Han är ju ändå en schäfer liksom.
Och även om det inte är förtroende ingivande när man är rädd så är han snäll tills matte säger åt honom något annat. ;-)
Man har inget att frukta från hans håll såvida man inte har päls. ;-)
Audiatur et altera pars

19# Skitcoolt ;P Vilket språk är det?

jadå åsa det är säkert, jag säger till om det skulle vara något annat. =) ingen fara, det var ju inte lätt för dig att veta jag är livrädd för stora hundar eller för speciellt schäfrar. Men när jag fick reda på att det var din så blev jag lugn. Fråga mig inte varför, men då gjorde det lixom inget. och han sprang ju inte runt eller hoppade på folk heller. =) han låg bara där och infann sig att gräset var blött och att det åskade. =) måste faktiskt erkänna att han var rätt söt där han låg=)

haha, visst är han lite söt. Han ids liksom inte fara runt heller. 14 år har han ju lyckats bli gamlingen ;-)
Skoj att du tyckte han var söt, trotts att han är en schäfer. Konstigt nog är det många schäfer rädda som inte varit rädd för honom. Tror det är hans coola sätt ;-)
Audiatur et altera pars

ja han var lixxom helt cool lugn..som sagt när jag skulle hämta din tändare så kollade han bara lite frågande på mig som typ "tjena, gör du då..jahappp jag lägger mig igen…
Kan förstå att folk inte är rädda för honom.