Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 2354 ggr
[Catteklina]
0

Pastell hane söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hjälper en kollega att hitta ett bra och tryggt hem till sin illergosse som är född i början av maj, dvs. att han är nu snart 4 månader.
Gossen är snäll, men ändå busig som bebisar ska vara och älskar att samla saker ;)
Han säljes så tiden inte riktigt räcker till för honom, tyvärr.

Han finns i Skåne - Eslöv.
Pris: 1200:-

Mvh,
Catarina

[Catteklina]
0

Busig :D

[Catteklina]
0

Aviendha
0

Han ser stor ut, och väldigt fin. En av de finare pasteller jag sett.. Hoppas han hittar ett bra hem!

Stj3rnfallet
0

Nej, vad söt! Jag som vill ha en pastell! Jättevacker pojke!=)

[Catteklina]
0

Han är en riktigt stor gosse och lugnare än dom flesta illrar som jag haft :) Har själv passat han i en vecka och vet :) Dock samlade han allt möjligt bakom Tvn, haha!

Stj3rnfallet
0

Hade jag haft råd med 1200 just nu så hde jag lugnt skaffat mig en 3:e iller!:P hoppas han får ett bra hem!

Tzatu
0

Han är lik min Navi som också är född i början av maj. Var kommer han ifrån?

Anah
0

Hej! Snällt av dig att hjälpa din vän med att hitta ett bra hem Är man inte jättevan kan det vara svårt att göra det själv…

Jag vet då jag själv hade två små änglar som var tvungna att omplaceras å då jag själv kände att jag saknade kunskap för att hitta de ultimata hemmet bad jag en god vän till mig med mer illervana att göra det:)

Jag är intresserad av denna vackra kille om han är kvar. Har du tid och lust kan du mejla till mig på Marilyyn77@hotmail.com så kan vi talas vid där mer.

Om inte annat hoppas jag han får de bästa av bästa hem! Ha det så bra:)

Mvh: Anah

LiindaLarsson
0

Anah  var det inte du som tog ""babsans"" 2 illrar och sen omplacerade dom för att du inte kunda ha kvar dom? (undrade bara)

Oj vad fin.. har alltid viljat ha en pastell hanne.. ^^

smalltowndude
0

Mkt lik Nano som jag har nu, precis samma teckning, och stor och kraftigt :) Hoppas ni hittar ett bra hem till honom!

Jenahbella
0

va fin han var :)n ser precis ut som min alvin!

LiindaLarsson
0

ja är Intresserad :)

LiindaLarsson
0

KÄR<3

LiindaLarsson
0

Heter den gossen?

skrollan
0

#9 personen som omplacerade snuffe och babsan var pga av att hon och killen separerade. Men kanske är samma i alla fall =P

LiindaLarsson
0

men bara för det behöver man ju inte ta bort illarna om man ändå ska skaffa en sen igen,, aja det är itne det  vi ska diskutera här

Catteklina.. här du hört om det där skriv ett pm eller mail.. måste ju vet kram :)

UlrikaD
0

#16 Då ska man väl inte skaffa en igen efter att man precis har avlivat en heller? Eller hur?

Sara
0

# 17 Det beror väl på varför man avlivar illern?

Sara

UlrikaD
0

Lika väl då som det skulle bero på varför man omplacerar sina illrar. Tycker bara det är lite som att kasta sten i glashus att hacka på någon annan i det läget.

Sara
0

Blir det bättre då om du pikar då?

Sara

UlrikaD
0

Jag pikar verkligen inte. Hade inte personen i fråga gett sig på någon annan så hade jag inte kommenterat över huvud taget.

Ceciliaolucifer
0

Ja, det ser illa ut att man påpekar någon annans brister när man själv inte sitter med rena spelkort.

Sara
0

Ja, det är alltid lätt att döma andra även när de har legala skäl till att handla som de gjort.

Hoppas lillkillen får ett nytt hem snart, han ser ljuvlig ut!

Sara

Dezocine
0

Jag har pm:at :D

Anah
0

LiindaLarsson Jo det var jag.

Anah
0

HALLÅ ALLA! detta är ett massmedelande som jag hoppas ni alla läser!

Det var jag som för en tid sedan var ägare för Snuffe och Bab´s och anledningen till att vi var tvungna att omplacera dem var mer än en. Men snacket går och jag vore tacksam om de som är intresserade av den mer konkreta anledningen hörde av sig till mig personligen!:)

Det tog imot i hela mig men vi såg ingen annan lösning och det har inte gått en dag då jag inte saknat dem av hela mitt hjärta!

Är det då fel av mig att nu, under bättre förhållande se mig omkring efter nya illrar?

Faxlin
0

Så kan vi låta denna tråd återgå till vad den skulle handla om.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

babsan
0

Faxlin, och catteklina, förlåt, måste bara skriva en sak här.

UlrikaD. Hur kan du säga att när hon avlivar en iller får hon inte köpa en ny? Hon avlivade sin iller av en orsak, vilken normal människa som värnar om sina djur hade gjort detsamma i det här läget. När du avlivar en chinchilla tex, köper inte du en ny då? Jo det gör du, hackar folk på dig och säger att det är fel då? Skulle inte tro det.

Ceciliaolucifer
0

#29 Det finns många versioner av saker och ting. Det fanns folk som var villiga att hjälpa henne med uppfostringen och omplacering men hon vände ryggen till och avlivade Honney som enligt tidigare ägare inte var någon problem iller.

Som alla mina andra inlägg som jag har skrivit ang det här har Liinda fått raderade så vi får se hur länge det är är kvar!!!

Sara
0

# 30 men inte avlivades hon väl utan samförstånd med uppfödaren?

Sara

Ceciliaolucifer
0

#28 Är det okej att avliva sin iller för att det kommer ett nytt djur hem i huset som man är rädd att illern ska bita??

LiindaLarsson
0

Jag tycker inte ni ska sitta här och snacka en massa skit. När ni inte vet sanningen, fråga mig i stället, än att gå ut med falska rykten.. eller säga saker som ni egentligen inte vet ett smack om dom är sanna eller inte.. jag kanske har ingronerat  och varit tyst men det har jag rätt till.. jag har faktisk varit mycket ledsen och lidigt mycket, men kanske inte är någon som förstår hur svårt det varit? Tror faktiskt inte det!!

//mvh Liinda

skrollan
0

Förstår att du tar det hårt linda, men jag har frågar utan svar, det har säkert fler gjort också.

Musiken
0

Liinda, jag har ingenting emot dig alls, och jag skiter i vad du gjort och inte gjort, men skulle du inte kunna skriva ut hur det egentligen ar/var? Da slipper du alla rykten.

Ceciliaolucifer
0

#30 Enligt mig tog inte uppfödaren sitt ansvar. Men det fanns andra som erbjöd sig.

LiindaLarsson
0

#33-34. håller på med det, men surfar på min kompis nät och när han är borta så har inte jag tillgång till Internet allti men jag håller på vänta och se  kram Linda

Sara
0

# 36 Det tycker jag är bra. Lättaste sättet att slippa rykten är att gå ut med saker och ting offentligt och förklara.

Fast egentligen är det ju inget vi andra har nått med att göra men folk snackar så mkt.

Sara

LiindaLarsson
0

Vill inte diskutera på den här tråden, varför förstöra trådskaparens tråd?  ni kan pm:a mig om ni vill veta något nu för jag har åter hämta mig väldig bra nu.. kanske ni inte förstår att vissa saker är mycket svåra och plågsamma.. att jag oxå kan vara ledsen det är inte bara ni som har kännslor.. finns oxå andra som har det Gråter

Enlig dig Cecilia är ju alltign fel som inte görs som du gör det.. eller folk som inte är som du och tycker som du.. så är dom fel dåliga.. (kankse var  elakt skakt. men det är den uppfatningen jag har fått den senaste månaden)

Alla är vi olika, med olika personligheter och låt oss vara glada för det..

LiindaLarsson
0

Som inlägg #36 jag håller på att skriva en tråd om honney så det är egemtligen ingen ide att ni pm:ar för ni kommer ju ändå få veta det sen i tråden där kan ni läsa..

MVH LINDA Gråter

JossanH
0

Diskussionen som är nu uppkom ju inte pga att liindaLarsson avlivat en iller- den uppkom pga att LiindaLarsson själv tyckte det var fel av en annan person att skaffa ny iller då hon omplacerat sina tidigare illrar… Utan att veta egentlig anledning till omplaceringen.. Som sagt- sten i glashus.

Hoppas den fina pastellkillen kommer hamna i ett hem där han nu kan få stanna livet ut!

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

Fast nog pratat med detta. Linda ska skriva en ny tråd nu! :)

LiindaLarsson
0

ja menade inte illa.. jag trodde hon hade illrarna (att den var hennes) sen om hon gör slut med sin kille varför inte ta med illrarna då? det var det jag tycke var konstig men jag har väll missförstått

LiindaLarsson
0

ALLT

UlrikaD
0

#28 Jag har aldrig i hela mitt liv avlivat en frisk chinchilla och folk som avlivar djur de tröttnat på har jag inte mycket för. Och jag skulle definitivt aldrig avliva ett djur som hade ett nytt hem och en ny chans som väntade!!

Beckiss90
0

är han möjlitvis från perstorp i skåne från en abino hona och en viltfärgad hane??? för i såna fall kan det vara vår pojks kull syskon….berätta gärna isåna fall vem som köper honon om det är han

[Catteklina]
0

Usch, detta blev en tråkig annons med mycket snack :( Orkar inte bry mig om vem som gjort vad och när, vet själv hur visa saker låter efter en eller två mellanhänder.

Återgå till det riktiga ämnet nu - Nämligen pastellkillen! :)

#7 Han kommer ifrån Sjöbo.

#45 Nej, det är inte han.

skrollan
0

men cecilia, hur vet du allt detta? Linda har ju alltid sagt att hon inte är någon problem iller som peronerna innan påstått, eller?
Hur har allt detta om att hon avlivat Honney ens kommit ut??

Marina
0

#47 bara för att hon inte sgat det på forumet så betyder det inte att hon inte sagt det till enskilda personer.

babsan
0

#44 har du fått höra hur allt ligger till med avlivning direkt från personen ifråga?
Isf borde du veta hur det ligger till i grund och botten!?

LiindaLarsson
0

Catteklina tack för erjbudande att få ta honnom . jag är jätte intresserad men min kille går inte alls med på en till iller. fast jag verkligen vill ha han…  tack för erbjudandet att få ta honom om jag villGlad hur ska jag övertala min envisa åsna till kille.. :)

LiindaLarsson
0

Kan ni sluta diskutera om avlivningen? det är inte det tråden handlar om..

LiindaLarsson
0

ska prata med killen och åter kommer i morgon om jag tar han eller ej ..  tack Catteklina  för att du mailade mig om att få ta han.. :)

Ceciliaolucifer
0

#47 Jag pmar dig eftersom jag respekterar trådskaparen vilja.

Faxlin
0

Så åter till tråden. Detta handlade om en pastellkille som behöver ett hem. Fasligt svårt att få trådarna att hålla sig till ämnet här inne tydligen.

Men nu har ni fått höra att förklaring från den enda säkra källan kommer. Så ge er.

Så hoppas jag att denna söta kille hittar ett bra hem.
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anotherperfectday
0

Gud vilken söt iller. Presis en sån som jag letat efter. Tyvärr så måste pengarna först gå till att kastrera å sterelisera mina två katter. Hoppas du har kvar han om ett par mån ;)

[Catteklina]
0

Ik eller Dum Dum kallas han för och fortfarande finns han kvar och letar efter rätt hem :)

LiindaLarsson
0

Hoppas du nu hittar ett bra hem till han .. Är ledsen att jag inte tog han men du vet ju varför jag tackade nej :) hoppas nu hittar en riktigt bra ägare till han.

lycka till och många kramar från oss

[Catteklina]
0

Gossen är såld nu och har flyttat till sitt nya hem :) Så annonsen kan låsas eller vad ni gör med dom när dom blivit inaktuella ;)

Madde
0

Då låser jag tråden.

Mvh Madde // Medarbetare

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer