Valparnas 9e vecka, Contesse och Admiralen
Valparnas 9:e vecka blir en tråd med blandad kompott. Det kommer att bli collage på valparna, men även på Contesse och Admiralen.
Idag har vi varit ute med de små i selar. Dom har provat sina selar tidigare, men aldrig med kopplet som begränsar rörelsefriheten. Det var ingen av dom, som brydde sig om selen och kopplet, omgivningen var mycket intressantare.
Jag sa ju att hon var en klätterapa Ammi =))) Hon var helt otrolig här hemma också, tog sig upp på platser som ingen av de andra valparna kom upp till.
#2 Hur illersäkrar man ett element? 
Amor vincit omnia
#4 Nät, man får göra en ram som passar. Tycker dock inte det spelar någon roll när det inte går att ta sig in i elementet och dessutom vattenburen värme.
Det var skillnad när jag hade el-element med en luftspalt mellan värmedelen och "gallret" upptill…Letade en gång efter en valp, när vi gått igenom valparna med chipläsare och letat igenom köket, flera gånger utan att hitta henne…då hade dom blivit förtjusta i en annan valp och tog den istället. Fem minuter efter att dom åkt, hörde jag ljud från elementet och där låg hon och glodde på mig. Begriper inte hur hon kunnat hålla sig helt tyst eller sova, som vi for omkring. *S*

Vilka sötisar Ammi!
Hoppas verkligen att du får träffa Tadashi och att ni kommer till IT. Hon var en iller och du vet hurdan och nu en helt helt annan. Hon är väldigt vild och har mycket energi, men ack så snäll och idag har hon till och med sovit i min famn. 2a gången någonsin tror jag.. :)
Min lilla busa..

#6 + 7 Det blir Carola som reser till IT med Tets och Contesse. Saknar henne, när jag ser bilden.
gud så söta dina valpar är
har du hållit på med avel länge? jag har säkert frågat innan, men jag minns inte isf, så jag frågar igen 
#11 Tackar, dom är söta med vassa tänder. Tänderna kliar väldigt just nu och så dom försöker "klia tillbaka" ibland. Har fött upp illrar sedan år 2000. //Ammi

Ammi: Det var ju synd att du inte får träffa henne den här gången. Men det kommer väl fler tillfällen.
#13 Ja :-( det hade varit jättekul. Saknar både henne och Liten, det var något visst med tjejerna.

Men du vet att du får komma hit och hälsa på när du vill!
Det ska vi göra, när vi inte har valpar och utställningar att tänka på. Tets och Contesse ska hinna få rabies, så att dom kan följa med. :-)

Mysiga bilder Ammi.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars