Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 606 ggr
fridaas
0

OT ska jag våga?

Jag står i valet och kvalet till att söka in till Blue Academy för fritidsresors räkning.

När jag var liten ville jag alltid bli reseledare, går jag Blue Academyshool skulle jag kunna bli det.

Jag vill, men jag vet inte om jag vågar. Utbildningen kostar 5200:- och utbildningen är på Gran Canaria..

Hjälp mig!! Ska jag våga söka eller ska jag vänta lite till och söka senare?! Eller hur ska jag göra?!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Madde
0

Hälften vågat hälften vunnet. Tror jag man brukar säga.

Har lite frågar som jag undrar? Som kan göra det lättare och ta ett beslut.

• Har du jobb idag?
  • Har du sparade pengar så du kan åka?
  • Hur länge blir du borta på Gran Canaria?
  • Om du får jobb, blir du borta länge då?

Har du inget jobb för tillfället, sparade pengar så hade jag åkt i alla fall åkt iväg. Varför inte förverkliga en dröm. Om du inte får jobb efteråt har du i alla fall försökt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

FunkyShrimp
0

Sök nu tycker jag :)

Kan säga, jag flyttade förra hösten till Eksjö för att plugga, vilket jag inte ens "ville". Men mamma envisades som tusan med att jag skulle gå här^^

Så det vart så att jag började iallafall, och det är verkligen det bästa jag har gjort! <3<3 Ångrar mig inte en sekund!

Dethär är exakt det jag vill hålla på med i framtiden :)
Skönt att hitta det redan när man är 18.

Min utbildning går på betydligt mer än 5.200:- (tar csn.lån) så det är ingenting enligt mig. Ta chansen! :) Du kommer antagligen tycka du var dum att du faktiskt ens övervägde att inte åka om du åker o börjar.
Jag undrar vad jag envisades med som tusan, riktigt dumt, när detta är helt underbart.

Hoppas du vågar! :)

fridaas
0

#1 Jag har extra jobb fram tills slutet av september, sen är jag arbetslös igen..
Jag har tillräckligt mkt pengar för att åka till Gran Canaria, och ber jag snällt kan nog pappa och mamma sponsra lite, om jag lovar att hjälpa till mer hemma vill säga..

Utbildningen är 14dagar lång, och anordas 2ggr om året.. Om jag blir antagen får jag garanterat jobb som tillsvidareanställd i utomlandsorganisationen, hur länge det är vet jag inte faktiskt..

Men ska prata lite mer med mamma först och se vad hon tycker..

Madde
0

Jag hade åkt om jag varit dig. Vilket upplevelse och erfarenhet. Är det inget som passar en kan man alltid åka hem.

FunkyShrimp
0

#3 okej. Hör med dom, de måste ju förstå :)

Skulle absolut ha åkt!

Jenahbella
0

#3 jag tycker du ska åka, vet att de e ett jättestort steg, ett steg jag själv inte vågat ta!
även om du skulle upptäcka senare att de kanske inte är nåt för dig så är det en stor erfarenhet! som hjälper dig när du ska söka andra jobb :)
kör hårt ! :D

Sara
0

Jag tycker att du ska åka. Tror du ångrar dig om du inte gör det. Dessutom så kan du ju alltid åka hem om du ångrar dig.

Sara

Norrskenets
0

Skulle nte ha tvekat,=) tror du kommer ångra dig om du inte åker

Mstar
0

Stå inte och tveka som jag.. Jump up! Go away! And don't forget to come back!

Du klarar det, och gör du inte det lär du dig att klara det, och blir starkare ^^

fridaas
0

#9 jag tror jag brås på dig väldigt mkt, med att stå och tveka hela tiden..

Men nu har jag pratat med mamma iaf, hon tycker oxå att jag ska sattsa så nu ska jag fylla i ansökan.

Håll tummarna för mig!

Jenahbella
0

jag håller mina tummar! :) å mina illrar håller tassarna ;)

Theres
0

Förra året så tänkte jag att det skulle väl vara kul att söka jobb som såndär bamseklubbsledare… men jag var för liten >.<
Skulle söka i år också, men jag var fortfarande för liten. Nu får jag söka, men nu vet jag inte om jag vill längre…

Men åter till ditt då… du har inga illrar som håller dig fastklistrad i sverige, så vad har du att förlora? =)

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Kör på tycker jag. Ta chansen. Det skulle jag ha gjort om jag vore dig. Tänk vilken erfarenhet om inte annat :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

fridaas
0

#12 För liten? Har de åldersgräns?

Nope inga illrar..

Ska bara ringa en av mina fd. lärarare idag och fråga om de kan vara en referens, behöver två, jag har bara en.. men ställer de upp så skickar jag in ansökan idag :D

Mstar
0

Dutti Frida! Glöm inte ge mig min nyckel innan du åker ;)

Theres
0

#14 Ja, för att söka jobb där måste man ha fyllt 21 år =)

golf.ifokus.se

fridaas
0

#15 nej då du ska få din nyckel ^^

#16 vad hittar du det? jag ser inte att det står någonstans, jag är ju bara 19 =(

Theres
0

Jag hittar inte heller det längre… men förra året och i våras (innan jag fyllde 21 iallafall) så var man tvungen att ha fyllt 21 år. Testa att skicka in en anmälan så ser du. Men för mig kom det ett felmeddelande: du är inte tillräckligt gammal, eller något :P

golf.ifokus.se

Madde
0

Ser fram emot och höra hur det går om du kommer in. =)

fridaas
0

Nu har jag sökt, och väntar på besked!! Håll tummarna!

Madde
0

Här hemma håller vi alla tummar och tassar. =)

Jenahbella
0

håller tummarna! :D

Fruttisen
0

#0 Jag har varit hos Apollo, Fritidsresor och Vings uttagningar till reseledarskolor och blivit antagen…anledningen till att jag faktiskt inte genomfört kurserna är att jag inte skulle kunna tänka mig att vara borta minst 5-6 månader per år då jag har både pojkvän och illrarna här hemma. Jag visste väl att man skulle vara borta, men inte SÅ pass länge. Men om man inte har ngt som håller en tillbaka- SÖK SÖK SÖK!! :)) Lycka till!!

fridaas
0

#23 ah 5-6månder.. det klarar jag nog :p har ju inga illrar som behöver min uppmärksamhet, att skaffa ny iller får vänta ett bra tag isf.

Just nu väntar jag fortfarande på svar, funderar på att ringa till dem imorn eller på torsdag för att höra.. vill ju veta!!

Fruttisen
0

#24 Nice! Man blir inbjuden för att få höra mer om företaget först och hur arbetet som guide är, vid samma tillfälle är det en personlig intervju som gäller. Var beredd på att prata inför folk också :) *avis*

fridaas
0

Fick svar idag om att jag inte kom in :(

Jaja bättre lycka nästa gång antar jag, för jag tänker itne ge mig! Jag ska bli reseledare och guide!

Sara
0

Så tråkigt, sa de varför?

Sara

fridaas
0

#27 Det enda som stod i mailet var att de hade haft många sökande och att de nu valt ut vilka, men jag är itne en av dem tyvärr..

Fruttisen
0

Usch vad tråkigt!! =/

Sara
0

Jaja, det är bara att söka igen!

Sara

fridaas
0

Jo visst är det tråkigt :( Men söka igen ska jag definitivt göra och bevisa för min far att jag visst kan!

Jenahbella
0

tråkigt! :/ men som sagt de kommer fler chanser! :)
bra att man får svar iaf!

Faxlin
0

Vad trist att du inte kom in. Men som sagt, ge inte upp. En dag lyckas du komma in där du vill.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars