Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 676 ggr
tokage
0

Cinkajou är mitt mål! (lite ot)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tihi, ett par miami ink och tankar senare, så kom idéen upp!

Har länge tänkt tanken men idag tog jag tag i saken, skissade och pratade med mamma!

Eftersom jag har lidit av ätstörningar så har jag ett par kilon att ta igen, därför kom jag på att när jag har nått 56kg (vilket är gränsen för normalt bmi för min längd) så ska jag få tatuera in Cinkajou på min sida :).

Tatueringen ska bli ganska liten, och han ska ligga ungefär i den posen som bilden jag har ritat (ritade av en bild, alltså, ritade, inte kalkerat, sånt fusk sysslar jag inte med!). Cinkajou har haft stor betydelse för mig sen han kom, och jag känner att han förtjänar en evig plats på min kropp.

11 kilo tar man inte igen på en helg direkt, så det är en lång väg, vissa personer förstår inte att det är lika svårt för mig som underviktig att gå UPP i vikt som för de som vill gå ner, och under sommaren har jag gått ner 2 kilo…

Det lär alltså dröja runt ett år innan jag har nått mitt mål, men det är värt att sträva efter eller hur? Jag är 16 nu, så jag lär vara runt 17 när jag har nått målet, om jag inte faller tillbaka igen.

Vet att många är emot att man ska tatuera sig under 18år, men med tanke på den tiden det kommer ta för mig så känner jag att om jag fortfarande brinner lika mycket för detta när jag är klar, så är det helt klart värt det!

Kände bara för att dela med mig lite :), ställningen kanske ändras men cinkajou ska det vara! (som just nu sitter som världens soffpotatis i sin soffa och visar upp sin lilla kalaskula, HAHA)

Ber om ursäkt om inlägget blev lite tjatigt, haha :'D! Även för bilden, den blev väldigt ljus, scannern gjorde den så ljus att man knappt såg nått så jag fick ta kameran och det blev suddigt utan blixt så :')

Musiken
0

Vad fint! :) Jag ska ocksa tattuera in en iller, oklart om det blir Pudding eller Nisse dock. Pudding ar ju liksom "Moder Iller" och jag alskar henne sa otroligt mycket att hjartat nastan spricker, men Nisse ar ju anda bara MIN iller. Hmm… Men han ar ju sa ljus sa han kanke blir en DEW, sa da kan jag gora en helvit iller sa kan den fa symbolisera bada haha :P

Hoppas att det gar bra att ta igen de dar kilona! Tank pa hur fin Cinkajou skulle bli pa en halsosam kropp! :D

Qviq
0

Gud va duktig du är på att rita! Kan knappt inte rita en streckgubbe:P

Tatuerade mig första gången när jag var 14, men då sa morsan att det måste vara något som jag kan tänka mig att ha på min kropp hela tiden, så det blev linn på japanska.

Tror inte du kommer ångra att du tatuerar in cinkajou faktiskt, en sådan vän vill man bära med sig även när tiden tar slut tillsammans, mina illrar kommer fastna på mig inom kort!

Tycker du ska kämpa på!!! Låt det ta den tid det tar med vikten, sätt inte upp mål som att du troligen kommer vara uppe i målvikten om ett år. Så slipper du bli besviken om så inte är fallet, vem vet, du kanske lyckas redan om ett halvår. Man ska ta allt i sin egna takt utan att ställa krav på sig själv. Lycka till en än gång!

"Chaos is a friend of mine."

Theres
0

Sitter och tittar på bilden om och om igen, är helt fascinerad! Han ser så levande ut vid munnen. Jag vill också kunna rita så! :P

golf.ifokus.se

MissNilsson
0

Gu va duktig du e på att rita! :') Det kommer kunna bli riktigt fräsigt!

Lycka till ! :D

Jenahbella
0

gud du ritar så bra :O :D
fast de vet du ju att ja tycker ;)

ferretgirl
0

Jätte fin bild på honom du har gjort.

Sara
0

Snyggt!

Sara

JossanH
0

det du ska tänka på innan du tattuerar dig är att många av de bra och seriösa tattooställena inte tattuerar någon under 18 år- även om man har målsman med sig…. Så du få nog leta runt en del. Tänk även på att den som ska tattuera ska vara bra på just levande ting så som djur etc för någon kan vara asbra på skuggningar men vara jättedålig på text och någon kan vara jättebra på texter och inte alls klara av levande ting..
Det är så olika :)

Väldigt fin och annorlunda tattoo-bild du valt. Tycker det är mycket finare med en sådan än en klassiker på huvudet! Du har gjort nåt eget av den bilden o det gillar jag!

Lycka till med viktökningen!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Strawberryjaam
0

Tänkte bara ge ett litet tips [Vet inte vart du bor, men men .. ] En tjej jag känner tatuerade sig heromdan i Fjärås, Utanför Göteborg .. Hon är 15 .. Tänkte bara tipsa ;)

Lycka till ! :)

Beaver
0

Märkligt. Har du målsman med dig eller målsmans underskrift bör det ju gå utan problem. Att inte alls tatuera någon under 18 är väl lite att ta i, folk får väl göra vad de vill och du har  ju tillåtelse i alla fall!

JossanH
0

#10 så funkar det på många seriösa tattoställen här i sverige.. Jag tycker att det är bra. Ofta är man inte mogen när man tattuerar sig när man är yngre (tycker det borde vara 20 års gräns tom..). Det finns alltid undantag förstås men om jag ser på många tonåringar som kommer därifrån jag kommer så har flera liknande tattueringar som sina kompisar bara för att dom just nu tycker det är tufft..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Musiken
0

Lite OT har; men hur uttalar man Cinkajou? :P

tokage
0

#12 Hehe, typ "sinkajo" med betoning på o i slutet :'), eller ja, så uttalar jag det :O!

Jo visst har man hört mycket om det där att tatuera sig innan 18, anledningen till att jag vill tatuera in Cinkajou är att han har bettyt så mycket för mig den här tiden, och jag vill minnas honom även när han lämnar jorden. Tatueringen blir en symbol för den jobbigaste tiden i mitt liv och för att påminna mig om varför jag inte gav upp livet! :)

PatrikF
0

*suck* jag har problem med att gå ner i vikt… borde kanske hålla mig borta ifrån Ben & Jerrys en bytta innehåller ju 1000-1500 kcal… men f-n vad gott det är och det är svårt att sluta när man väl har öppnat en :D

Musiken
0

Innehaller en glassbytta sa mycket?!?!? :O Jag som har satt i mig tre bara idag Tyst

tokage
0

Så det kanske är dags för mig att upptäcka ben & jerrys nu? :'D, HAHA! Många säger att de är så goda men jag har aldrig smakat :O

UlrikaD
0

Ben&Jerrys är den bästa glassen någonsin!!!

Musiken
0

Mmm jaaa! Bohemian Raspberry, Halfbaked och Cookie Dough <3

PatrikF
0

#15 Har du verkligen käkat 1½ kg glass.. det är respekt. :) Men för din skull hoppas jag det är dom små mini paketen, annars har du tryckt i dig nästan 4000 kcal :)

New York Super Fudge Chunk är den godaste :)

Musiken
0

#15 Finns det minipaket? :O Kanske skulle vara lite mera ekonomiskt..

Jag lever av glass! Men det har varit mycket varre.. Nar jag var 15-16 sa at jag ett tvaliterspaket glass till frukost varje morgon… Billig glass dock! Har inte hittat ngn New York Super Fudge Chunk i affaren! :O Hmm, far ga och klaga :P

PatrikF
0

#20 RESPEKT :) Jag och en kompis hade en grabb kväll, typiskt grabbar så skulle vi ju tävla, jag klarade två.. Min polare klarade nästan två… Men jag tror vi har en vinnare :P

#Tokage hoppas du klarar ditt mål, håller tummarna. Låter som du har haft en tuff tid, och Cinkajou verkar vara en fin iller som ger dig mycket stöd.

JossanH
0

Ben and Jerrys är gift!!! ett beroendeframkallande gift. Den med Brownies gjorde mig icke kontaktbar under hela tiden jag åt… Sååååå god är den!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Musiken
0

Haha ja, min mage ar gjord av stal nar det kommer till glass hahaha!

Men ja, vi kanske inte ska forstora Tokages trad med massa glass-prat haha! Lycka till Tokage! :D